Τίποτα δεν προτίθεται να κάνει για την ανεργία στους ναυτεργάτες και στη Ζώνη η κυβέρνηση
Ανεργοι ναυτεργάτες έξω από το ΓΕΝΕ |
Να σημειωθεί ότι εδώ και ένα χρόνο η ανεργία στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη έχει φτάσει το τραγικό ποσοστό του 80%! Ενώ σε ό,τι αφορά το ναυτεργατικό κλάδο, το πλέον προκλητικό είναι ότι με τις ευλογίες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όσο αυξάνονται τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών τόσο μειώνονται οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών σε αυτά και αυξάνεται η ανεργία..
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Ναυτιλιακής Επιτροπής Ελληνικής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ, το Μάρτη του 1999 τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών (άνω των 1.000 κοχ) έφτασαν τα 3.424 από 2.487 που αριθμούσαν μέχρι το Μάρτη του 1998! Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να φτάσουν τις 4.000! Από την άλλη πλευρά ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας δείχνουν συνεχή αύξηση στα ποσοστά ανεργίας στους ναυτεργάτες.
Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα Οκτώβρη οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ήταν 2.580 δηλαδή αυξήθηκαν κατά 269 από αυτούς που είχαν γραφτεί στους καταλόγους του ΓΕΝΕ το μήνα Σεπτέμβρη οπότε και ήταν 2.311. Τον περασμένο Αύγουστο οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στους καταλόγους του ΓΕΝΕ ήταν 2.256. Τα στοιχεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας μιλούσαν τον περασμένο Μάη για πάνω από 5.000 άνεργους ναυτεργάτες. Επιπλέον από το 1997, οπότε και εφαρμόστηκαν τα αντιναυτεργατικά μέτρα του ΥΕΝ (μείωσαν τον αριθμό των Ελλήνων ναυτεργατών από την οργανική σύνθεση των ποντοπόρων πλοίων τουλάχιστον κατά 50%), μέχρι και τις αρχές του 1999, σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού του ΝΑΤ για το 1999, οι Ελληνες ναυτεργάτες έχασαν περίπου 7.500 θέσεις εργασίας!
Συναγερμός έχει ήδη σημάνει και για τις 20.000 θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία της ακτοπλοΐας. Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, που τινάζει στον αέρα τις θέσεις των Ελλήνων ναυτεργατών, όπως επισήμανε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, προετοιμάζεται πυρετωδώς. Την επόμενη βδομάδα αναμένεται να γίνει δεύτερη συνάντηση μεταξύ της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλόων και υπουργού γι' αυτή την υπόθεση. Να σημειωθεί ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο, που σύμφωνα με τον υπουργό θα έχει νομοθετηθεί μέχρι τις αρχές του 2000, αποτελεί την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις απαιτήσεις του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος σπάει το καμποτάζ και παραδίδει τις ελληνικές θάλασσες στις ορέξεις των πολυεθνικών.