ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Δωρεάν θέσεις για ανέργους στη «Νόρμα»
Πέμπτη 30 Μάη 2019

Σχέδιο του σκηνοθέτη για την παράσταση
Η Εθνική Λυρική Σκηνή θα διαθέσει 1.500 δωρεάν θέσεις για ανέργους στη γενική δοκιμή της όπερας του Βιντσέντζο Μπελίνι «Νόρμα», την Τρίτη 4 Ιούνη, στις 21.00, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

Η διανομή των δωρεάν εισιτηρίων για τη γενική δοκιμή της «Νόρμας» - με την επίδειξη δελτίου/βεβαίωσης ανεργίας και δελτίου ταυτότητας - θα γίνει στα ταμεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού «Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος» την Παρασκευή 30 Μάη από τις 11.00 έως τις 18.00 και Σάββατο 1 Ιούνη από τις 10.00 έως τις 16.00.

Σημειώνεται ότι ο κάθε κάτοχος δελτίου/βεβαίωσης ανεργίας μπορεί να πάρει έως και δύο εισιτήρια.

Η «Νόρμα» επιστρέφει από την Εθνική Λυρική Σκηνή στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στις 5, 7, 9 και 11 Ιούνη, σε μια νέα εντυπωσιακή παραγωγή, σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Μπαλατσινού και σκηνοθεσία του Κάρλους Παντρίσσα των Λα Φούρα ντελς Μπάους.

Υπήρξε από τις πρώτες όπερες που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία στην πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους ήδη από το 1840, ενώ στην ιστορία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής έχει αποδοθεί από σημαντικές Ελληνίδες ερμηνεύτριες όπως η Μαρία Κάλλας το 1960 στο Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου και η Ελενα Σουλιώτη το 1968 στο Ηρώδειο.

Το αριστούργημα του Μπελίνι πρωτοπαρουσιάστηκε στο Μιλάνο το 1831 και παρά το «φιάσκο της πρεμιέρας», όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος ο συνθέτης, πολύ σύντομα ξεκίνησε μια ιδιαιτέρως επιτυχημένη πορεία μέσα στην Ιταλία, αλλά και τα επόμενα χρόνια στις μεγάλες όπερες του κόσμου. Ενδεικτικό είναι ότι το 1839 στο Φενίτσε της Βενετίας, λόγω της τεράστιας δημοφιλίας της, η όπερα παρουσιαζόταν δύο φορές τη μέρα, από διαφορετικούς θιάσους. Στην Ισπανία έγινε τόσο δημοφιλής, σύμφωνα με μαρτυρίες, ώστε να παίζεται στον δρόμο από παιδιά ή στην Καρράρα της Τοσκάνης από χορωδίες εργατών των λατομείων μαρμάρου της περιοχής. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων στην Ιταλία το 1848, οι εξεγερμένοι υιοθετούσαν τα επαναστατικά χορωδιακά της «Νόρμας».

Ο Ρίχαρντ Βάγκνερ έγραψε για το έργο: «Ανάμεσα σε όλες τις όπερες του Μπελίνι, η "Νόρμα" διακρίνεται για την πλούσια μελωδική φλέβα και ταυτόχρονα για τον πιο βαθύ ρεαλισμό και το εσωτερικό πάθος».