Τετάρτη 30 Σεπτέμβρη 2020
ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Κυβέρνηση και εργατοπατέρες «κόβουν και ράβουν» για τα νέα αντιλαϊκά σχέδια

Την ώρα που οι εργαζόμενοι και ο λαός συνεχίζουν να βιώνουν καθημερινά την επικίνδυνη κατάσταση συνωστισμού, που εν μέσω πανδημίας έχει μετατρέψει τις αστικές συγκοινωνίες σε υγειονομικές βόμβες, κυβέρνηση και εργατοπατέρες «κόβουν και ράβουν» για να προχωρήσουν τα νέα αντιλαϊκά σχέδια παραπέρα εμπορευματοποίησης.

Καλλιεργώντας πλήρη απραξία και αδράνεια, οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚΕ στα σωματεία των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής δίνουν χρόνο στην κυβέρνηση να εφαρμόσει αυτούς τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς.

Το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ (οδηγοί μπλε λεωφορείων) είχε προκηρύξει για χτες στάση εργασίας για την πραγματοποίηση Γενικής Συνέλευσης, με θέμα τις εξελίξεις στις συγκοινωνίες. Ενώ τα κυβερνητικά αντιλαϊκά σχέδια «τρέχουν» ωστόσο, οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες ισχυρίστηκαν τελικά ότι... δεν μπορεί να γίνει η Γενική Συνέλευση, γιατί τάχα δεν υπάρχει κατάλληλος χώρος που να τηρεί τους όρους προστασίας της υγείας!

Στην αντίπερα όχθη, η ΔΑΣ ΟΑΣΑ κάλεσε τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν στη στάση εργασίας και τόνισε ότι στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού υπήρχε άπλετος χώρος για Γενική Συνέλευση, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και από τη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε με τήρηση των μέτρων προστασίας.

Οπως επισημαίνει η ΔΑΣ, «οι παρατάξεις του εργοδοτικού συνδικαλισμού έχουν συμφωνήσει με την κυβέρνηση να διευκολύνουν την επέλαση των ιδιωτών στην αστική συγκοινωνία της Αθήνας. Γι' αυτό και προσπάθησαν να ξεγελάσουν τους εργαζόμενους, κερδίζοντας χρόνο για να μπουν τα ΚΤΕΛ στη συγκοινωνία της Αθήνας. Για να προετοιμαστούν με άνεση οι κοινοπραξίες για τα leasing. Ακόμα μια φορά ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ αποδεικνύονται οι καλύτεροι συνεργάτες».

Εμπαιγμός και αντιλαϊκοί σχεδιασμοί

Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση, απολαμβάνοντας το χρόνο που της δίνουν οι εργατοπατέρες, έχει προχωρήσει ανενόχλητη στην υπογραφή προσύμφωνου, μεταξύ ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες - λεωφορεία και τρόλεϊ) και ΚΤΕΛ, και στην κήρυξη διαγωνισμού για τη μίσθωση οχημάτων.

Η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ σημαίνει ότι ιδιωτικές επιχειρήσεις θα αναλάβουν ένα σημαντικό έργο των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, οδηγώντας σε πολλαπλές επιβαρύνσεις για το λαό που τις χρησιμοποιεί, με 200 οχήματα και 550 οδηγούς οι οποίοι θα αποτελούν πιο φθηνά εργατικά χέρια, χωρίς δικαιώματα, σε σχέση με τους συναδέλφους τους στην ΟΣΥ. Από την άλλη, η μίσθωση οχημάτων συνοδεύεται με την είσοδο των ιδιωτικών επιχειρήσεων και στο κομμάτι της τεχνικής υποστήριξης.

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση συνεχίζει να παίζει με τα νούμερα, επιβεβαιώνοντας ότι ο σχεδιασμός αυτός δεν γίνεται για να πυκνώσουν τα δρομολόγια.

Ετσι, ο πρωθυπουργός πριν από μια βδομάδα έλεγε ότι σε 15 μέρες θα μπουν μέσω ιδιωτών 100 οχήματα στην κυκλοφορία, ενώ μόλις προχτές ο υπουργός Μεταφορών τα κατέβασε στα 60 (μείωση 40%). Γενικότερα τα οχήματα που θα μπουν στην κυκλοφορία μέσω leasing, παρά τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, θα μπουν στο σύνολό τους το 2021. Πρόκειται για παραπέρα εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων που δεν υπηρετεί την επιτακτική ανάγκη άμεσης πύκνωσης των δρομολογίων, αλλά καθορίζεται με νόμους των ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ πριν από την πανδημία.

Ο υπουργός Μεταφορών επανέλαβε επίσης τον ανυπόστατο ισχυρισμό πως τάχα αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά 250 τα λεωφορεία που κυκλοφορούν, από 850 σε 1.100. Η πραγματικότητα είναι πως τα οχήματα που κυκλοφορούν καθημερινά δεν ξεπερνούν τα 880, ενώ θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν άμεσα ακόμα 200, όμως δεν υπάρχουν οδηγοί. Επίσης η αλήθεια είναι πως ο ΟΣΥ θα μπορούσε σε ένα διάστημα 2 βδομάδων να επισκευάσει και να βάλει στην κυκλοφορία ακόμα 170 οχήματα αλλά αυτό απαιτεί αγορά ανταλλακτικών για να επισκευαστούν και επιπλέον οδηγούς για να τα οδηγήσουν.