Τρίτη 7 Απρίλη 2020
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Προηγούνται οι μπίζνες των εταιρειών πετρελαιοειδών από τις ζωές των κατοίκων του Περάματος

Οι στρατηγικοί στόχοι των επιχειρηματικών ομίλων που θέλουν την Ελλάδα κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, προηγούνται της υγείας που ήδη δοκιμάζεται λόγω πανδημίας και της ίδιας της ζωής των κατοίκων των περιοχών Περάματος και Κερατσινίου, διαμηνύει η κυβέρνηση της ΝΔ, με τα έγγραφα που μεταβίβασαν στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και οι αρμόδιες υπηρεσίες του, ως απάντηση στην Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ πριν από τρεισήμισι μήνες, δηλαδή στις 19/12/2019.

Οπως επιβεβαιώνεται από τα έγγραφα του υπουργείου, οι κάτοικοι των περιοχών αυτών, παράλληλα με την πανδημία και τις τραγικές ελλείψεις στα νοσοκομεία και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, έχουν να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους που εγκυμονεί η λειτουργία των εταιρειών πετρελαιοειδών και των δεξαμενών τους - «τα καζάνια του θανάτου» - στην περιοχή τους, αφού κατά το υπουργείο όχι μόνο δεν υπάρχει από την πλευρά της κυβέρνησης ούτε σκέψη για μετεγκατάσταση, αλλά δεν αναφέρεται κανένα σαφές μέτρο για την προστασία της ζωής των εργατικών - λαϊκών οικογενειών και των παιδιών τους σε περίπτωση Βιομηχανικού Ατυχήματος Μεγάλης Εκτασης (ΒΑΜΕ).

Θυμίζουμε ότι στην Ερώτηση, που υπογράφουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Δ. Μανωλάκου, Γ. Γκιόκας, Λ. Κανέλλη και Χρ. Κατσώτης, επισημαίνουν τη μάχη που δίνουν εδώ και 10ετίες οι κάτοικοι του Περάματος για την άμεση μετεγκατάσταση των 140 καζανιών, που δηλητηριάζουν την ατμόσφαιρα της περιοχής με αποτέλεσμα τη ραγδαία αύξηση καρκίνων και απειλούν την περιοχή και τους όμορους δήμους να μετατραπούν σε κρανίου τόπο σε περίπτωση βιομηχανικού ατυχήματος κ.λπ.

Ζητούν από το υπουργείο να αναφέρει ακόμα τα μέτρα για την άμεση μετεγκατάσταση των δεξαμενών, τα μέτρα για το ενδεχόμενο ΒΑΜΕ, την απαλλοτρίωση του χώρου χωρίς αποζημίωση στις εταιρείες και απόδοσή του στο λαό για χώρο πράσινου, αναψυχής, άθλησης και πολιτισμού. Μέτρα ζητούν ακόμα και για την προστασία των εργαζομένων στην προβλήτα ΙΙΙ του ΟΛΠ (COSCO) καθώς από εκεί περνάει ο κεντρικός αγωγός που συνδέει την προβλήτα πετρελαιοειδών της COSCO με τα καζάνια κ.ά.

Από το υπουργείο αποστέλλονται έγγραφα πολύ κατατοπιστικά, όπως από τη Γενική Διεύθυνση Χωρικού Σχεδιασμού, όπου γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας - Αττικής, ν.4277/2014(Α'156)», τονίζοντας πως εκεί «δίνεται ως κύρια κατεύθυνση» ότι για τον Πειραιά «κεντρικός στόχος είναι η ενίσχυση ως διαμετακομιστικού κέντρου στη μεσογειακή λεκάνη με την παράλληλη αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών», όπου εντάσσονται και οι δεξαμενές πετρελαιοειδών.

Οσο για το ενδεχόμενο ΒΑΜΕ αναφέρεται γενικόλογα ότι «η ΚΥΑ 172058/2016, ΦΕΚ 354/Β/17.2.2016 (Οδηγία SEVESO) στο άρθρο 12 προβλέπει μέτρα στα πλαίσια του σχεδιασμού χρήσεων γης», χωρίς να αναφέρει αν έχουν ληφθεί αυτά τα μέτρα.

Η δε Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πλούτων του υπουργείου αναφέρει σε έγγραφό της ότι για την αδειοδότηση των εταιρειών όχι μόνο «έχουν προσκομιστεί όλες οι νόμιμες άδειες λειτουργίας αποθηκευτικών χώρων», αλλά ότι «οι αναφερόμενοι στην άδεια εμπορίας αποθηκευτικοί χώροι» των εταιρειών «είναι οι ελάχιστοι απαιτούμενοι και ως εκ τούτου δεν αποκλείεται η χρήση επιπλέον δεξαμενών από τον κάτοχο της άδειας, για τις οποίες δεν είναι ενήμερη η Υπηρεσία»...