Τετάρτη 5 Σεπτέμβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Η αλήθεια πίσω από τα προκλητικά κυβερνητικά πανηγύρια

Οπως ήταν αναμενόμενο, την απόφαση του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού για την αναστολή της απεργίας χαιρέτισε με δήλωσή του ο υπουργός Ναυτιλίας Φ. Κουβέλης. Επιχειρώντας μάλιστα να στηρίξει την απατηλή κυβερνητική προπαγάνδα σχετικά με τις ΣΣΕ, ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι «η συμφωνία που επήλθε μετά από συλλογικές διαπραγματεύσεις μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για αύξηση των αποδοχών των ναυτικών αποτελεί τη δημοκρατική πραγματικότητα για τα κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων στο χώρο της Ναυτιλίας και αναδεικνύει τη σημαντικότητα τόσο του θεσμού των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων όσο και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας».

Πίσω από βαρύγδουπες φράσεις, η κυβέρνηση και ο υπουργός προσπαθούν να κρύψουν την εκμετάλλευση και την πραγματικότητα που βιώνουν οι ναυτεργάτες:

-- Στο σύνολο των ποντοπόρων πλοίων με ελληνική σημαία η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ισχύει μόνο για τους 4 - 5, το πολύ 6 Ελληνες ναυτεργάτες που προβλέπει η οργανική σύνθεση, ενώ οι ναυτεργάτες του υπόλοιπου πληρώματος πληρώνονται με βάση όσα θα συμφωνήσει η ναυτιλιακή εταιρεία με τον πράκτορα του ναυτεργάτη, δηλαδή τον «δουλέμπορα» (βλ. όρο 8 των εγκριτικών πράξεων του ν. 2687/53). Για λογαριασμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών, δηλαδή, με τις ευλογίες της σημερινής κυβέρνησης όπως και των προκατόχων της, στο σύνολο των πλοίων με ελληνική σημαία, σύμφωνα με στοιχεία των ναυτεργατικών σωματείων, οι ΣΣΕ ισχύουν μόνο για το 25% των πληρωμάτων, ενώ 180.000 ναυτεργάτες είναι χωρίς ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Χώρια ότι και όπου ισχύουν οι ΣΣΕ, οι εφοπλιστές τις παραβιάζουν...

-- Οσο για την «αύξηση των αποδοχών των ναυτικών», οι εφοπλιστές τους πέταξαν το ξεροκόμματο του 2% - το οποίο ούτε που θα το δουν από την αύξηση της φοροληστείας - όταν οι απώλειες του εισοδήματος των ναυτεργατών από το 2010 ξεπερνάνε το 40%! Την ίδια ώρα, βέβαια, η κερδοφορία των εφοπλιστών, από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, τις επιδοτήσεις και τις φοροαπαλλαγές που τους εξασφαλίζει και αυτή η κυβέρνηση, έχει εκτιναχθεί σε απίστευτα ύψη...

-- Οσον αφορά, τέλος, τη... «δημοκρατική πραγματικότητα», είναι χαρακτηριστικό ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως έκαναν και οι προκάτοχοί της, διατηρεί σε πλήρη ισχύ για τους ναυτεργάτες τον νόμο 330. Δηλαδή, οι ναυτεργάτες εξαιρούνται από τον 1264 για την εκλογή των συνδικαλιστικών τους οργάνων. Ετσι η διοίκηση της ΠΝΟ εξ οφίτσιο αποτελείται από τους προέδρους των 13 ναυτεργατικών σωματείων - μελών της. Δεν ελέγχεται και δεν εκλέγεται, ενώ ορισμένα από τα σωματεία αυτά (όπως π.χ. η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Μηχανών Εσωτερικής Καύσεως, η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Μότορ Σιπ κ.ά.) είναι σφραγίδες, οι πρόεδροί τους ψηφίζουν χωρίς να εκπροσωπούν καμία ειδικότητα, κανένα ναυτεργάτη...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ