Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
Οργανώνουν την πανελλαδική απεργία του κλάδου στις 3 Σεπτέμβρη

Από παλιότερη απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών
Από παλιότερη απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών
Σε συμμετοχή στην 24ωρη πανελλαδική ναυτεργατική απεργία τη Δευτέρα 3 Σεπτέμβρη καλούν τους εργαζόμενους σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και ΠΕΣ/ΝΑΤ.

Για την προετοιμασία της κινητοποίησης, προχωρούν σε οργανωτική σύσκεψη την Τρίτη 28/8 στις 10.30 π.μ., στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ. Επίσης, τη μέρα της απεργίας έχουν ορίσει προσυγκέντρωση στις 5.30 π.μ., στην πλατεία Καραϊσκάκη.

«Ολοι στην οργάνωση και περιφρούρηση του απεργιακού αγώνα, καμιά εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, να δυναμώσει η ταξική πάλη σε κάθε χώρο δουλειάς, στην υπεράσπιση των σύγχρονων αναγκών», αναφέρουν στο κάλεσμά τους.

Για την προετοιμασία της απεργίας, τα σωματεία ζητούν επίσης την άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Στην ανακοίνωσή τους τα σωματεία σημειώνουν: «Εφοπλιστές - κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, θέλουν να επιβάλουν συνθήκες γαλέρας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστικά δικαιώματα, εφαρμόζοντας "τα διεθνή κρατούντα", όπως επικαλούνται οι εφοπλιστές, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας τους».

Οπως εξηγούν, «το "τέλος των μνημονίων", η "δίκαιη ανάπτυξη" που επικαλείται η κυβέρνηση», για τους ναυτεργάτες μεταφράζονται σε «ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών, που αρνούνται την ανανέωση των ΣΣΕ με αυξήσεις, επιδιώκουν την κατάργηση της υποχρεωτικής εφαρμογής της κλαδικής ΣΣΕ και της ασφάλισης στον δημόσιο ασφαλιστικό φορέα ΝΑΤ - ΕΦΚΑ, τη διεύρυνση της ανασφάλιστης εργασίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων», αλλά και σε «επιδείνωση του ακτοπλοϊκού συγκοινωνιακού δικτύου» σε βάρος του λαού.

Τα σωματεία προβάλλουν τις εξής διεκδικήσεις: Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με αυξήσεις. Επαναφορά της υποχρεωτικότητας της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και του κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ. Κατάργηση όλων των αντεργατικών και αντιασφαλιστικών νόμων που υπονομεύουν τις ΣΣΕ και την Κοινωνική Ασφάλιση. Αγώνας ενάντια στον ν. 4387/2016, τον επανυπολογισμό των συντάξεων και τις περικοπές της «προσωπικής διαφοράς». Μόνιμη σταθερή εργασία για όλους, με Συλλογική Σύμβαση, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο, Κοινωνική Ασφάλιση, προστασία στη δουλειά, ενάντια στην ανεργία, με οργανικές συνθέσεις που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, των χαρατσιών, της φοροληστείας. Να πληρώσει το μεγάλο κεφάλαιο.

Συντονισμένη επίθεση ενάντια στην απεργία

Στο μεταξύ, για μια ακόμα φορά, εργοδοτικές ενώσεις αλλά και εκπρόσωποι της Τοπικής Διοίκησης σπεύδουν συντονισμένα να επιτεθούν στην απεργία, προτάσσοντας αυτήν τη φορά την τουριστική περίοδο και τη διασφάλιση των κερδών των εφοπλιστών και των μεγαλοεπιχειρηματιών του Τουρισμού.

Ετσι, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σημειώνει ότι η απεργία γίνεται σε μια περίοδο «υψηλής κίνησης» και απαιτεί την ανάκλησή της, ισχυριζόμενος ότι επιβάτες, τουρίστες, ΙΧ και φορτηγά οχήματα «θα απειληθούν με εγκλωβισμό». Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) μιλά για 3 εκατομμύρια ξένους τουρίστες που θα επισκεφθούν την Ελλάδα το Σεπτέμβρη, ενώ η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FEDHATTA) με επιστολή της στα αρμόδια υπουργεία ζητά την επέμβαση του κράτους για την ανάκληση της απεργίας και μιλά για σεβασμό «στα δικαιώματα των καταναλωτών - τουριστών»!

Αντίστοιχα, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γ. Χατζημάρκος, αναφέρει ότι η απόφαση για απεργία «σε μια περίοδο που η τουριστική κίνηση βρίσκεται στην κορύφωσή της, συνιστά πλήγμα στην εθνική προσπάθεια ανόρθωσης και σταθεροποίησης της χώρας».

Καημός της μεγαλοεργοδοσίας βέβαια δεν είναι το επιβατικό κοινό, οι άνθρωποι δηλαδή που υποχρεώνονται να ταξιδέψουν με τα καράβια και τους ναυτεργάτες «στο κόκκινο» από την εντατικοποίηση, αλλά η διασφάλιση των κερδών του κεφαλαίου και το χτύπημα της απεργίας των ναυτεργατών.

Χαρακτηριστικά, ο ΣΕΤΕ στην ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «το 10% επί του συνόλου των άμεσων τουριστικών εσόδων της χώρας εισπράττονται τον Σεπτέμβριο». Μόνο που τα έσοδα αυτά δεν είναι «της χώρας», αλλά των μεγαλοεπιχειρηματιών του Τουρισμού, της Ναυτιλίας κ.ο.κ., την ίδια ώρα που ξεζουμίζονται οι εργαζόμενοί τους...

Απάντηση και αυτήν τη φορά στη συντονισμένη επίθεση στην απεργία των ναυτεργατών μπορούν να δώσουν μόνο η αλληλεγγύη από τους εργαζόμενους και το λαό, ο κοινός αγώνας ενάντια στον κοινό αντίπαλο, το κεφάλαιο και την πολιτική που το υπηρετεί.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org