Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδιαίτερα άσχημες, με χαλάζι και πολύ αέρα, και δημιουργούνται ερωτήματα γιατί δόθηκε άδεια απογείωσης. Οπως ανέφερε ο εκπρόσωπος της υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας, Αλεχάντρο Καρδόσα, «το αεροσκάφος χτυπήθηκε από χαλάζι και ισχυρό μετωπικό άνεμο καθώς απογειωνόταν και οι χειριστές του αποφάσισαν να κάνουν αναγκαστική προσγείωση. Με την επαφή στο έδαφος εκδηλώθηκε φωτιά, αλλά ευτυχώς δεν υπάρχουν άνθρωποι με εγκαύματα που να είναι σοβαρά».
Ο επικεφαλής της μεξικανικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Λουίς Χεράρδο Φονσέκα δήλωσε από την πλευρά του ότι τα ακριβή αίτια του ατυχήματος δεν θα εξακριβωθούν πριν περάσουν μήνες και κάλεσε να αναμένονται απαντήσεις από τους καταγραφείς των συνομιλιών στο πιλοτήριο και των δεδομένων πτήσης, τα λεγόμενα «μαύρα» κουτιά που αναζητούν τα σωστικά συνεργεία που έσπευσαν στην περιοχή.
Η βραζιλιάνικη κατασκευάστρια εταιρεία του αεροσκάφους μέσων αποστάσεων «Embraer» ανακοίνωσε ότι έστειλε μια ομάδα τεχνικών που θα συμμετάσχουν στις έρευνες, ενώ σημείωσε ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος παραδόθηκε το Μάη του 2008.
Τραγική ειρωνεία είναι ότι ώρες πριν το νέο ατύχημα, η Ενωση των Πιλότων του Μεξικού, σε ανακοίνωση που είχε εκδώσει, καλούσε το μεξικανικό κράτος να πάρει μέτρα για να μειωθούν τα συχνά αεροπορικά ατυχήματα. Ανέφερε μάλιστα ότι το 2017 σημειώθηκαν 173 περιστατικά σε αεροσκάφη, από τα οποία τα 66 ήταν ατυχήματα, ενώ μόνο μέσα στο 2018 είχαν σημειωθεί έως το τελευταίο 70 περιστατικά. Καλούσε επίσης να γίνονται ανεξάρτητες έρευνες και γρήγορη διερεύνηση των αιτίων, με την ανάλογη ενίσχυση υπηρεσιών, ώστε να μην επαναλαμβάνονται ατυχήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.