Τρίτη 5 Ιούνη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Και τέταρτο εργατικό «ατύχημα» στο πλοίο «ΑΣΤΕΡΙΩΝ»!

Μέσα σε λίγες μόλις μέρες, στο ίδιο καράβι σακατεύτηκαν τέσσερις μεταλλεργάτες

Το καράβι στη δεξαμενή Νο3, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη
Το καράβι στη δεξαμενή Νο3, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη
Ενα ακόμα εργατικό «ατύχημα», το τέταρτο μέσα σε διάστημα 7 ημερών, καταγράφηκε στο πλοίο «ΑΣΤΕΡΙΩΝ», το οποίο επισκευάζεται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, και αναδεικνύει ότι εφοπλιστές και μεγαλοεργολάβοι, στο κυνήγι του κέρδους και με αβάντα την αντιλαϊκή πολιτική της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, συνεχίζουν να μετατρέπουν σε παγίδα θανάτου έναν εργασιακό χώρο που μετράει δεκάδες νεκρούς και εκατοντάδες σακατεμένους εργάτες.

Το τέταρτο εργατικό «ατύχημα» στο ίδιο πλοίο έγινε στις 8.30 το βράδυ της Πέμπτης 31 Μάη. Επιβεβαιώθηκε από το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής μετά από επίσημες καταγγελίες εργαζομένων, που έκαναν λόγο για πτώση του εργαζόμενου από σκαλωσιά κατά τη διάρκεια εργασιών εξωτερικά του πλοίου. Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, που μιλούν για προσπάθεια συγκάλυψης, ο εργολάβος μετέφερε τον τραυματία με ιδιωτικό αυτοκίνητο σε νοσοκομείο (άγνωστο μέχρι χτες), εν γνώσει μάλιστα της πλοιοκτήτριας εταιρείας (ΑΝΕΚ).

Δουλειά μέχρι εξάντλησης

Τα τέσσερα εργατικά «ατυχήματα» καταγράφηκαν κατά την παραμονή του πλοίου στην πλωτή δεξαμενή Νο3 του ΟΛΠ στο Πέραμα και οφείλονται σε σοβαρές ελλείψεις μέτρων υγείας και ασφάλειας. Οπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι και συνδικαλιστές, εργολάβοι και πλοιοκτήτριες εταιρείες, για να μειώσουν το χρόνο παραμονής στη δεξαμενή και κατά συνέπεια τα έξοδα δεξαμενισμού του πλοίου, όχι μόνο δεν παίρνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων, αλλά τους αναγκάζουν να δουλεύουν με εξαντλητικά ωράρια, για να τελειώνει μια ώρα αρχύτερα η δουλειά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το τέταρτο εργατικό «ατύχημα» έγινε 8.30 το βράδυ, δηλαδή ώρα που δεν «λειτουργεί» η Μεικτή Επιτροπή Ελέγχου, ενώ ήδη ο εργαζόμενος είχε εξαντλήσει τα όρια αντοχής του. Αρκετή ώρα μετά το «ατύχημα», την ίδια νύχτα, το καράβι «κατέβηκε» από τη δεξαμενή.

Επιπρόσθετα, το εργολαβικό συνεργείο, όπου σημειώθηκε το τέταρτο «ατύχημα», έχει καταγγελθεί και στο παρελθόν από το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής για την παραβίαση των όρων της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και όχι μόνο αυτό. Η επιχείρηση, όπως έχει καταγγείλει το Συνδικάτο, προσπάθησε να στήσει και απεργοσπαστικό μηχανισμό από «γνωστούς τραμπούκους του δουλεμπορικού που έχει φτιάξει η Χρυσή Αυγή, με σκοπό να τους χρησιμοποιούν οι εφοπλιστές και οι εργολάβοι, απέναντι στις αποφάσεις και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων», επιδιώκοντας να ακυρώσει την ομόφωνη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Συνδικάτου που προβλέπει ότι δεν θα γίνονται υπερωρίες σε όσες επιχειρήσεις δεν εφαρμόζουν το σύνολο των όρων της ΣΣΕ.

Ολα προειδοποιούν για τραγικότερα αποτελέσματα

Οσον αφορά τα τρία πρώτα εργατικά «ατυχήματα», αυτά έγιναν στις 25, 26 και 28 Μάη. Στο πρώτο ο εργαζόμενος έκανε βουτιά με το κεφάλι, ενώ εκτελούσε επισκευαστικές εργασίες πάνω σε σωληνώσεις δεξαμενής χωρίς σκαλωσιά. Μάλιστα, την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η έκρηξη, αφού στον ίδιο χώρο άλλα συνεργεία έβαφαν και άλλα έκαναν ταυτόχρονα χρήση φλόγας. Από τις αναθυμιάσεις που υπήρχαν στο χώρο, λιποθύμησε και ένας από τους διασώστες.

Το δεύτερο «ατύχημα», το οποίο επίσης αποκρύφτηκε, προκλήθηκε μετά από πτώση του εργαζόμενου (μάλιστα, την ίδια μέρα, Σάββατο, υποτίθεται ότι διενεργήθηκε και έλεγχος από την Επιθεώρηση Εργασίας), ενώ στο τρίτο ο εργαζόμενος χτύπησε κεφάλι και αυχένα σε σίδερο που προεξείχε κάτω από το κεντρικό κλιμακοστάσιο του πλοίου, όπου δεν υπήρχε επαρκής φωτισμός.

Ειδική καταγγελία έχει γίνει από το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής, αλλά και από το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών για το γεγονός ότι ο απεγκλωβισμός των δύο τραυματισμένων (στη δεξαμενή και στο κλιμακοστάσιο) διήρκεσε πάνω από 2 ώρες, επειδή με ευθύνη του ΟΛΠ (ιδιοκτησίας «Cosco») η νέα δεξαμενή Νο3 δεν διαθέτει το καλάθι που προβλέπουν τα μέτρα προστασίας για τη μεταφορά των τραυματιών, ενώ «ο ένας - όπως αναφέρεται - από τους δύο γερανούς που ήταν στην πλευρά της εξόδου του πλοίου, δεν βρίσκεται σε λειτουργία».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κινητοποίηση για τα εργατικά «ατυχήματα» (2018-01-17 00:00:00.0)
Νέο «ατύχημα» στη «FULGOR» (2017-08-08 00:00:00.0)
Κινδύνεψε εργάτης (2011-07-09 00:00:00.0)
Το καράβι - θάνατος καραδοκεί για νέα θύματα (2007-09-05 00:00:00.0)
Σε κίνδυνο πέντε, άλλοι δύο σακατεμένοι (2003-09-02 00:00:00.0)
Παρέμβαση για το δυστύχημα στο "Ιόνιαν Μπριτζ" (1997-05-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org