Σάββατο 7 Απρίλη 2018 - Κυριακή 8 Απρίλη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«MASTER PLAN» ΤΟΥ ΟΛΠ
Δημιουργεί ζοφερό τοπίο για τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους

Το λεγόμενο επενδυτικό σχέδιο («master plan») που «τρέχει» ο ΟΛΠ, δηλαδή η COSCO αυτό το διάστημα, με το δρόμο να της ανοίγει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η οποία επιδιώκει να φανεί αντάξια των αξιώσεων των μονοπωλίων, της εγχώριας αστικής τάξης για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, σε μία περιοχή που φλέγεται από τους ανταγωνισμούς, έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνει ένα ζοφερό τοπίο τόσο για τους εργαζόμενους του λιμανιού και τους ναυτεργάτες, για τους μικρούς επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι, όσο και για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες των γύρω περιοχών.

Το «master plan» του ΟΛΠ στοχεύει, όπως αναφέρεται και στο σχετικό ενημερωτικό που έχει διανείμει το λιμάνι του Πειραιά, να αποτελέσει τη «νότια πύλη για το σινο-ευρωπαϊκό εμπόριο» και προϋποθέτει «επέκταση δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερς) μέσω της χερσαίας διασύνδεσής του με διαμετακομιστικά κέντρα (με τρένα)», «επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων».

Ακόμα, το λιμάνι να αποκτήσει «ηγετική θέση για τη homeport (λιμάνι εκκίνησης) κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, με προσέλκυση πρόσθετων 580.000 επιβατών», στόχος που προϋποθέτει να «γίνουν οι απαραίτητες υποστηρικτικές επενδύσεις που θα αφορούν την αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής, σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες». Επίσης, να γίνει «κόμβος Ναυπηγοεπισκευής στην Ανατ. Μεσόγειο» και «πύλη για τη μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα».

Για την επίτευξη αυτών των στόχων έχουν προγραμματίσει τεράστιες παρεμβάσεις στο λιμάνι και στους γύρω από αυτό χώρους, που αφορούν την κατασκευή νέων προβλητών, εγκαταστάσεων καυσίμων, κέντρων αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων (logistics), ξενοδοχειακών μονάδων κ.ά.

«Σφαγιάζονται» από εργασιακά δικαιώματα μέχρι η προστασία της ανθρώπινης ζωής

Η κυβέρνηση, γνωρίζοντας ότι προϋπόθεση για την υλοποίηση των επιχειρηματικών πλάνων της COSCO και την ενίσχυση της κερδοφορίας της είναι η εξασφάλιση όσο γίνεται φτηνότερης εργατικής δύναμης, το πρώτο μέτρο που πήρε ήταν να διαμορφώσει το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Με νόμο που ψήφισαν στη Βουλή ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα, εξαιρέθηκαν από το μητρώο φορτοεκφορτωτών οι εργαζόμενοι του λιμανιού του Πειραιά και των άλλων λιμανιών της χώρας και των κέντρων logistics, ανοίγοντας το δρόμο για τη μετατροπή ολόκληρης της λιμενικής λεκάνης σε Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη, όπου δεν ισχύει κανένα συγκροτημένο δικαίωμα.

Πάνω σε αυτόν το νόμο «πάτησαν» ο νέος Γενικός Κανονισμός Προσωπικού και η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έκλεισε ο ΟΛΠ με τις δυνάμεις του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού στη διοίκηση της ΟΜΥΛΕ. Επιβλήθηκε σε βάρος των εργαζομένων το παραπέρα τσεκούρωμα των μισθών, που ήδη είχαν μειωθεί κατά 35% με τους προηγούμενους μνημονιακούς νόμους, έπεσε μαχαίρι στα επιδόματα, επιμηκύνθηκαν ο χρόνος εργασίας και η απλήρωτη δουλειά. Επιβλήθηκαν οι σχέσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, ο ενεργός και ανενεργός χρόνος εργασίας κ.ά., άνοιξε ο δρόμος για εργολαβικούς εργαζόμενους.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια του ΟΛΠ για τη μετατροπή ολόκληρου του λιμανιού σε σιδερόφρακτο εργασιακό γκέτο. Ενεργοποίησε και θέτει σε εφαρμογή τον «ISPS Code» (International Ships & Port Facility Security Code - Διεθνής Κώδικας για την Ασφάλεια Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων), ο οποίος χαρακτηρίζει παράνομη «κάθε πράξη προθέσεως η οποία μπορεί να βλάψει πλοία, το φορτίο τους και τις λιμενικές εγκαταστάσεις». Μια διατύπωση που «χωράει» εύκολα την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης. Για την εφαρμογή του Κώδικα ήδη άρχισε να εγκαθιστά ειδική σιδερένια περίφραξη ανά προβλήτα, εμποδίζοντας τη διέλευση στους πάντες, κάμερες κ.ο.κ.

Για την τροφοδοσία των εγκαταστάσεών της με καύσιμα, έκλεισε συμφωνίες με εταιρείες πετρελαιοειδών οι οποίες τώρα «ξαναζωντανεύουν» τις 114 δεξαμενές τους, που βρίσκονται μέσα στον οικιστικό ιστό της πόλης του Περάματος, οι οποίες είχαν απενεργοποιηθεί για δύο τουλάχιστον δεκαετίες, μετά από μεγάλους λαϊκούς αγώνες. Οι κίνδυνοι για την περιοχή είναι μεγάλοι, ενώ υποβαθμίζεται ακόμα παραπέρα το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον του Περάματος και των γύρω περιοχών. Αλλωστε, ήδη ο λαός της περιοχής είναι «στο πόδι», απαντώντας με την οργάνωση αγωνιστικών κινητοποιήσεων.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ