Σάββατο 24 Μάρτη 2018 - Κυριακή 25 Μάρτη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
«Απελευθερώνει» παραπέρα τις Μεταφορές, πλήττει αυτοαπασχολούμενους και λαϊκές ανάγκες

Ψηφίστηκε την Πέμπτη 22 Μάρτη στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική της «απελευθέρωσης» των Μεταφορών (εμπορευματικών και ατομικών), όπως προβλέπουν η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και η επιδίωξη της αστικής τάξης για τη μετατροπή της χώρας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, υποβαθμίζοντας παραπέρα την ανάγκη του λαού για σύγχρονες, γρήγορες, ασφαλείς και φτηνές μεταφορές, ενώ προδιαγράφεται ισχυρό χτύπημα στους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες του χώρου.

Το νομοσχέδιο στα άρθρα 12 και 13 καθορίζει το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις Μεταφορές, όπως για παράδειγμα, των εταιρειών ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης, όπως είναι η «ΤaxiBeat», η «Uber» κ.ά., μεταφοράς επιβατών, είτε μέσω χρήσης ταξί είτε μέσω επιβατικών ιδιωτικών ΙΧ. Η κυβέρνηση διατείνεται, σύμφωνα και με όσα ανέφερε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης, ότι τις βάζει σε τάξη και τις αναγκάζει ...«επιτέλους να φορολογηθούν», όταν στην πραγματικότητα ισχυροποιεί τη θέση τους. Αλλωστε, με βάση το θεσμικό πλαίσιο, οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι χαίρουν πλήθους φοροαπαλλαγών, όταν οι αυτοαπασχολούμενοι φορολογούνται από το πρώτο ευρώ.

Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου γίνεται αντιληπτή και στα υπόλοιπα άρθρα του, όπως είναι η αύξηση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ από τα 20 στα 23 χρόνια και των μεταχειρισμένων λεωφορείων από τα 15 στα 18 έτη, η μετατροπή των δημόσιων ΚΤΕΟ σε ανώνυμες εταιρείες, οι αλλαγές καθαρά εισπρακτικού τύπου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται το μέτρο ενάντια στην άγρια εντατικοποίηση των εργαζομένων στα φορτηγά, τα ΚΤΕΛ, τα ιδιωτικά λεωφορεία. Τον «ασκό του Αιόλου» συνολικά για τους εργαζόμενους «ανοίγει» το άρθρο που μετατρέπει σε διακοσμητικό στοιχείο χωρίς αρμοδιότητες τον γιατρό εργασίας στον ΟΑΣΑ.

Οι διαφωνίες που εξέφρασαν εν μέσω αντιπαραθέσεων ΝΔ και Δημοκρατική Συμπαράταξη, που εμφανίστηκαν ως υπερασπιστές των εταιρειών διαμεσολάβησης, ήταν καθαρή αβάντα στην κυβέρνηση, την οποία εμφάνιζαν να υπερασπίζεται τάχα τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ, όταν γίνεται καθαρό ότι με το νομοσχέδιο οι μικροϊδιοκτήτες σταδιακά θα εξαφανιστούν. Μάλιστα, ο ΣΥΡΙΖΑ, για να στριμώξει τους ...«αντιπάλους» του, κατέθεσε αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία όσον αφορά τα άρθρα 12 και 13. ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ναζιστική Χρυσή Αυγή ψήφισαν «υπέρ», η ΝΔ καταψήφισε, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι ψήφισαν «υπέρ» στο πρώτο, «κατά» στο δεύτερο. Η Ενωση Κεντρώων «παρών». Επί της αρχής ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι καταψήφισαν, Ενωση Κεντρώων και ΧΑ ψήφισαν «παρών».

Οι αυτοαπασχολούμενοι να απαντήσουν με την οργάνωση της πάλης τους

Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών» και στα δύο άρθρα, αλλά και επί της αρχής, καθώς, όπως από την αρχή είχε κάνει καθαρό ο ειδικός αγορητής του Χρήστος Κατσώτης, δεν διαφωνεί με τη φορολόγηση των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, άλλωστε η θέση του είναι να φορολογηθεί το κεφάλαιο κατά 40%, όμως εδώ πρόκειται ουσιαστικά για εμπαιγμό, αφού οι επιχειρήσεις διαμεσολάβησης είναι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι, για τους οποίους το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει πλήθος προνομίων και φοροαπαλλαγών.

Σχολιάζοντας τις αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε κυβέρνηση και αστικά κόμματα, σημείωσε ότι το νομοσχέδιο υποτάσσεται στη στρατηγική της ΕΕ για την ελεύθερη αγορά και ελεύθερη κίνηση κεφαλαίων, την οποία υπηρετούν η κυβέρνηση και όλα τα αστικά κόμματα. Ανέφερε ότι «το νομοσχέδιο εκσυγχρονίζει το πλαίσιο στην ηλεκτρονική διαμεσολάβηση, όμως η νέα τεχνολογία είναι στα χέρια των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και θα την αξιοποιούν για την κερδοφορία τους», προσθέτοντας πως «αυτό το πλαίσιο θα αποτελέσει το πεδίο εκείνο, πάνω στο οποίο θα υπάρξει η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση συνολικά της ατομικής επιβατικής μεταφοράς με καταστροφή των ίδιων των αυτοαπασχολούμενων». Τόνισε, επίσης, ότι «πρόκειται για αντικειμενική εξέλιξη», γιατί «ελεύθερη αγορά σημαίνει ισχυροποίηση των μονοπωλίων, αθέμιτος ανταγωνισμός, καταστροφή των μικρών και πολύ περισσότερο των αυτοαπασχολούμενων», τους οποίους κάλεσε σε οργάνωση της πάλης τους.

Εκανε σαφές ότι «η οριστική λύση των προβλημάτων» των αυτοαπασχολούμενων και συνολικά των εργαζομένων «θα έρθει μέσα από την αλλαγή, συνολικά, τάξης στην εξουσία και της ίδιας της μορφής οργάνωσης της οικονομίας, με αποκλειστικά κρατικά μέσα μαζικής μεταφοράς, όλων των ειδών και των ΤΑΞΙ, με πλήρη εξασφάλιση των οδηγών, με μισθό ικανοποιητικό, με ανθρώπινο ωράριο, δωρεάν κρατικές υπηρεσίες. Ετσι θα αλλάξει και η ποιότητα ζωής τους». Απαίτησε ακόμα την απόσυρση των άρθρων για τον γιατρό εργασίας και τα ΚΤΕΟ.

Επιχειρηματικός βραχίονας για τη συντήρηση του 6ου Στόλου

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, έκανε ειδική αναφορά στην τροπολογία με την οποία παραχωρείται και ο αιγιαλός στην εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων ONEX, στην οποία περνάνε τα Ναυπηγεία Νεώριου Σύρου. «Αυτό που θέλουμε να καταγγείλουμε ως ΚΚΕ, τόνισε, είναι ότι ετοιμάζεστε να παραδώσετε το Ναυπηγείο της Σύρου στα αμερικανικά συμφέροντα, για να μεταβληθεί σε μια νέα βάση αμερικανική, τύπου Σούδας».

Υπογράμμισε ότι Αμερικανοί παράγοντες ήδη επισκέπτονται καθημερινά το νησί, ενώ γίνονται και επισκέψεις του 6ου Στόλου στην περιοχή, για να επιθεωρήσουν τις εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου, το οποίο θα αποτελεί επιχειρηματικό βραχίονα για τη συντήρηση των πολεμικών πλοίων του στόλου. Και όλα αυτά σε ένα πλαίσιο «που και με την ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης, αναβαθμίζεται ο ρόλος του αμερικανικού παράγοντα και των ΝΑΤΟικών στην περιοχή, συμμετέχει ακόμη πιο ενεργητικά η ελληνική κυβέρνηση σε αυτούς τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς».

«Από αυτήν την άποψη - συνέχισε - όχι μόνο δεν πρόκειται να υπάρξει ανάπτυξη προς όφελος του λαού, αλλά αντίθετα οι κίνδυνοι για την εδαφική ακεραιότητα και τα κυριαρχικά δικαιώματα μπαίνουν πλέον και με την επιθετικότητα της Τουρκίας, στην ημερήσια διάταξη. Για αυτόν ακριβώς το λόγο είναι μεγάλη ανάγκη σήμερα, η επαγρύπνηση του λαϊκού παράγοντα στο να αντισταθεί στην υλοποίηση αυτών των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών, στους οποίους εντάσσεται και η παράδοση των Ναυπηγείων της Σύρου στα αμερικανικά ιμπεριαλιστικά συμφέροντα».


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org