Παρασκευή 2 Μάρτη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Πώς διαμορφώνεται το τοπίο με το «master plan» των μονοπωλίων

Το «COSCO TAURUS» που κατέπλευσε την περασμένη Δευτέρα στο λιμάνι του Πειραιά

Eu

Το «COSCO TAURUS» που κατέπλευσε την περασμένη Δευτέρα στο λιμάνι του Πειραιά
Ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση προωθεί το στρατηγικό σχεδιασμό της αστικής τάξης για την ανάδειξη της χώρας σε διεθνή ενεργειακό κόμβο και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αξιοποιώντας τη γεωστρατηγική θέση της χώρας στην ευρύτερη και φλεγόμενη από τους ανταγωνισμούς περιοχή της Ν/Α Μεσογείου, θυσιάζοντας λαϊκές ανάγκες και εργασιακά δικαιώματα, φαίνεται ανάγλυφα από τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά.

Η νέα διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ, δηλαδή η «COSCO», στα τέλη Γενάρη δημοσιοποίησε το «master plan» της για την επόμενη 25ετία, του οποίου, όπως αναφέρεται, «απώτερος στόχος είναι το λιμάνι του Πειραιά να αποτελέσει κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών». Για την επίτευξη του στόχου της, θέτει 4 «στρατηγικούς άξονες», που είναι το λιμάνι:

α) Να αποτελέσει «νότια πύλη για το σινο-ευρωπαϊκό εμπόριο» που προϋποθέτει «επέκταση δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερς) μέσω της χερσαίας διασύνδεσής του με διαμετακομιστικά κέντρα (με τρένα), προσέλκυση νέων πελατών για τον κλάδο των οχηματαγωγών πλοίων (Ro - Ro) και επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.

β) Να αποκτήσει «ηγετική θέση για τη homeport (λιμάνι εκκίνησης) κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, με προσέλκυση πρόσθετων 580.000 επιβατών. Θα γίνουν οι απαραίτητες υποστηρικτικές επενδύσεις που θα αφορούν την αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής, σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες».

γ) Να γίνει «κόμβος Ναυπηγοεπισκευής στην Αν. Μεσόγειο» και

δ) «πύλη για τη μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα».

Στη βάση αυτών των 4 αξόνων, έχει προκρίνει και ήδη προωθεί τις «στρατηγικές επενδύσεις» της. Ενδεικτικά, βρίσκεται στην τελευταία φάση η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), του οποίου οι προδιαγραφές είναι να εξυπηρετεί πλοία μεταφοράς κοντέινερς τελευταίας γενιάς, τα μεγαλύτερα που κυκλοφορούν στον κόσμο, όπως το «COSCO TAURUS», που κατέπλευσε την περασμένη Δευτέρα, μήκους 400 μέτρων και με δυνατότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων.

Αφιξη που συνοδεύτηκε από τις ανάλογες φιέστες και τους πανηγυρισμούς από τους εκπροσώπους της κυβέρνησης, όπως τον υπουργό Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλή, και τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Ν. Μαυραγάνη, που συμμετείχαν σε τελετή υποδοχής, με τον τελευταίο να διαβεβαιώνει ότι οι στόχοι των μονοπωλίων είναι οι στόχοι της κυβέρνησης, λέγοντας ότι «η προσπάθεια του ΟΛΠ και της COSCO θα ολοκληρωθεί με μεγαλύτερη επιτυχία όταν φέρουμε το κατάλληλο αποτέλεσμα στις σιδηροδρομικές μεταφορές». Οπως είπε, με την ολοκλήρωση εντός του 2018 του σιδηροδρομικού δικτύου Τιθορέας - Δομοκού και Θεσσαλονίκης - Ειδομένης, «θα μειωθεί κατά 3 ώρες ο χρόνος μετάβασης εμπορευμάτων από τον Πειραιά στα σύνορα με τα Σκόπια».

Στις «στρατηγικές επενδύσεις» της «COSCO» περιλαμβάνεται ακόμα η διαμόρφωση χώρου αποθήκευσης κοντέινερς (κέντρο Logistics) στο Ικόνιο (στο χώρο πρώην ΟΔΔΥ) έκτασης 80 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, η κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών που ήδη ολοκληρώνεται, η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων (car terminal) που βρίσκεται στην περιοχή του Κερατσινίου και η κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης 72 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων το καθένα.

Προβλέπονται ακόμα η κατασκευή μεγάλου επισκευαστικού προβλήτα για τα λεγόμενα «μεγαγιότ» στη Δραπετσώνα και εκσυγχρονισμός των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα. Η «COSCO» αναβαθμίζει τη Ναυπηγοεπισκευή για να μπορεί να εξυπηρετεί την επισκευή εμπορικών πλοίων, η κίνηση των οποίων αυξάνεται λόγω της αύξησης της διαμεταφοράς, ενώ προσδοκά να επισκευάζει κρουαζιερόπλοια που ολοκληρώνουν το ταξίδι τους στη Μεσόγειο.

Στόχος είναι ακόμα η επέκταση του λιμανιού της κρουαζιέρας με σκοπό τη δημιουργία συνολικά 6 νέων θέσεων για γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια, η κατασκευή δύο 5άστερων ξενοδοχείων (το ένα θα είναι η γνωστή παγόδα της Ακτής Μιαούλη) και ενός 4άστερου κ.λπ.

Η διασύνδεση με τμήματα της εγχώριας αστικής τάξης

Οι επενδύσεις της «COSCO» «κουμπώνουν» με μέρος των σχεδιασμών της εγχώριας αστικής τάξης για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών με επίκεντρο και το λιμάνι του Πειραιά και προσανατολισμό τη δημιουργία πλέγματος - συστάδων επιχειρήσεων (clusters) γύρω από τη ναυτιλία και το λιμάνι, οι οποίες θα είναι αλληλοεξαρτώμενες. Η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) αναπτύσσουν έντονη δραστηριότητα ως προς αυτό, με την αβάντα της κυβέρνησης. Είναι χαρακτηριστική, για παράδειγμα, η προσπάθεια του υπουργού Ναυτιλίας για τη μετατροπή του Πειραιά σε ναυτιλιακό κέντρο που διεκδικεί η ΕΕΕ και το ΕΒΕΠ και περιλαμβάνει εφοπλιστικά γραφεία, πλοιοκτήτριες εταιρείες και εταιρείες διαχείρισης, που αφορούν από τη μεταφορά κοντέινερς έως την κρουαζιέρα, αλλά και επιχειρήσεις ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών.

Εξάλλου, το «master plan» της «COSCO» χαιρέτισαν οι Ελληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO), εκδίδοντας σχετική ανακοίνωση στις 22 Φλεβάρη, λέγοντας ότι είναι έτοιμοι να «δώσουν ένα ακόμα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ομαδική προσπάθεια που χρειάζεται να γίνει για την αναβίωση της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα».

Ακόμα, όσον αφορά τον προβλήτα πετρελαιοειδών που ολοκληρώνει η «COSCO», αυτός θα τροφοδοτείται από τις εγκαταστάσεις των εταιρειών «Cyclon» και «Coral» του ομίλου Βαρδινογιάννη και αυτές του ομίλου Μαμιδάκη που βρίσκονται δίπλα στους προβλήτες, ενώ προβλέπεται αγωγός και για LNG (Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο).


Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ