Πέμπτη 1 Φλεβάρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Οχι στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου

Να μην παραχωρηθεί το λιμάνι του Βόλου σε επιχειρηματικούς ομίλους, να σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις όλων των λιμανιών (Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας, Καβάλας) των οποίων η κυριότητα των Οργανισμών που τα διαχειρίζονται βρίσκεται στο ΤΑΙΠΕΔ, απαιτεί η Τομεακή Επιτροπή Μαγνησίας του ΚΚΕ.

Σημειώνοντας ότι στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, σύμβουλοι και πρόεδροι των Οργανισμών Λιμένων αναζητούν «παραχωρησιούχους» που θα αναλάβουν για πολλά χρόνια την εκμετάλλευση λιμενικών εγκαταστάσεων, ενώ, ταυτόχρονα, η κυβέρνηση προσπαθεί να συγκαλύψει την εγκληματική πολιτική σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων, με το πρόσχημα ότι δεν ιδιωτικοποιούνται, αφού οι Οργανισμοί Λιμένων παραμένουν ιδιοκτησία δήθεν του Δημοσίου, η ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ αναφέρει ότι ύστερα και από την επίσκεψη του υπουργού Ναυτιλίας στο Βόλο, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) έχει βάλει στο «φουλ» τις μηχανές για «παραχωρήσεις» που αφορούν σε:

  • Τέρμιναλ, χώρος 1.043 τ.μ. Κατατέθηκαν, ύστερα από σχετικό διαγωνισμό, ήδη τρεις προσφορές από το μάρκετ «Bazaar», την τεχνική εταιρεία «Sdeng» και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία).
  • Προβλήτα 3, χώρος έκτασης 17.135 τ.μ. Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του προέδρου του ΟΛΒ, εδώ και μήνες, ενημέρωσε τη «ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ» του Μάνεση και η εταιρεία υπέβαλε αίτημα δημιουργίας εγκατάστασης υποδοχής του σκραπ, για πολυετή παραχώρηση της τρίτης προβλήτας.
  • Σιλό Λιμανιού. Η «EUROCEREALI HELLAS ΙΚΕ», εταιρεία ελληνοϊταλικών συμφερόντων με έδρα τη Θεσσαλονίκη, αναλαμβάνει να λειτουργήσει το σιλό του λιμανιού, μέσα Φλεβάρη. Η εταιρεία θα εγκατασταθεί στο Σιλό το Φλεβάρη, ενώ η χρονική διάρκεια της παραχώρησης είναι από 01/01/2018 έως και 31/12/2020.
  • Μαρίνα. Εχουν κατατεθεί 4 εναλλακτικές προτάσεις από την «Volos Marina Κοιν.Σ.Επ.» για δημιουργία μαρίνας σκαφών σε διάφορα σημεία του λιμανιού, δυναμικότητας από 750 έως 1.500 σκάφη, με κατασκευή ανάλογων εγκαταστάσεων. Οι προτάσεις για τη χωροθέτηση της μαρίνας έχουν κατατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.
  • Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων. Η διοίκηση του ΟΛΒ ΑΕ έχει ανακοινώσει τη μόνιμη συνεργασία της με την SBS («Σαμοθρακίτης Ναυτιλιακή ΕΠΕ»). Η συνεργασία άρχισε με αφορμή και στόχο τη λειτουργία απεργοσπαστικού μηχανισμού κατά το διάστημα των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, το καλοκαίρι του 2016, σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, και συνεχίζεται μέχρι σήμερα εξυπηρετώντας τις κερδοφόρες μεταφορές της εταιρείας, όταν αυτή αντιμετωπίζει πρόβλημα με τις κινητοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη από εργαζόμενους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενάντια στην ιδιωτικοποίησή του.
  • Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Αναμένεται σχετική απόφαση του υπουργείου, με προσδιορισμού συγκεκριμένου χώρου «φιλοξενίας» πλοίων προς επισκευή.

Συνεχίζοντας η ανακοίνωση τονίζει: «Είναι προφανές ότι ο ΟΛΒ, υλοποιώντας την πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ, έχει ξεδιπλώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου για κερδοφόρες επενδύσεις επιχειρηματικών ομίλων. Το επιχείρημα ότι "οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να κατασκευάσουν υποδομές, θα αποπληρωθούν με την προνομιακή χρήση των λιμενικών εγκαταστάσεων" αποδεικνύει τη βούληση και της σημερινής κυβέρνησης να παραδώσει τη λαϊκή περιουσία στα νύχια των αρπαχτικών επιχειρηματικών ομίλων.

Ξεδιπλώνεται, παράλληλα, ακόμη ένας μεγάλος κίνδυνος! Να αυξηθεί περισσότερο η περιβαλλοντική επιβάρυνση για το Βόλο και ιδιαίτερα των περιοχών που γειτνιάζουν με το λιμάνι. Είναι γνωστό ότι ο πρόεδρος του ΟΛΒ ζητούσε πρόσφατα επιπλέον χρονική παράταση της εφαρμογής των περιβαλλοντικών όρων που έχουν νομοθετηθεί από το 2011 (ΚΥΑ 199737/31.5.2011) και που δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί με τα απαραίτητα τεχνικά έργα. Από την άλλη, αναθέτει την εφαρμογή τους στις επιχειρήσεις, όπως στη "Χαλυβουργία" Θεσσαλίας του Μάνεση ή στη "EUROCEREALI HELLAS ΙΚΕ" κ.ά. Επί της ουσίας, κυβέρνηση και ΟΛΒ αναζητούν "επενδυτές", "πουλούν" χωρίς ενδοιασμούς τις υποδομές του λιμανιού, αναθέτουν την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων σ' αυτούς που νοιάζονται για περισσότερα και περισσότερα κέρδη, μπροστά στα οποία δεν υπολογίζουν τίποτα, όπως συμβαίνει και με το μονοπώλιο της ΑΓΕΤ - LAFARGE που προχωρά στην καρκινογόνα καύση σκουπιδιών».

Η ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα να αντιδράσουν στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Βόλου, επισημαίνοντας ότι «εκτός από το ξεδιάντροπο χάρισμα της λαϊκής περιουσίας στους "επενδυτές", η ιδιωτικοποίηση θα φέρει χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στο λιμάνι».

Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Οι παραπάνω εξελίξεις αναδεικνύουν την πρόταση του ΚΚΕ και για το λιμάνι του Βόλου. Τα λιμάνια και συνολικά οι υποδομές της χώρας μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, με μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, μόνο όταν η αξιοποίησή τους δεν γίνεται για τις ανάγκες της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, αλλά όταν υποταχθούν σε ένα επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό με κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών. Αυτό προϋποθέτει τα μέσα παραγωγής να γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία, η οποία θα πραγματοποιηθεί μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ