Από τη χτεσινή κινητοποίηση των σπουδαστών |
Οι σπουδαστές θέτουν το ερώτημα τι σημαίνει πραγματικά αναβάθμιση των σχολών τους, αντιπαραβάλλοντας την πραγματικότητα που διαφαίνεται με την κατηγοριοποίηση των αποφοίτων να παραμένει και να εντείνεται (π.χ. παρόμοιες ειδικότητες με τη ΣΤΕΤΡΟΔ βγαίνουν και από τη Γεωπονική, αλλά και από τα υπόλοιπα ΤΕΙ που παραμένουν), το μεγάλο κόστος σπουδών, την πρακτική να γίνεται με όρους τσάμπα εργασίας, το πτυχίο να μην αποτελεί το μοναδικό προαπαιτούμενο για δουλειά, αλλά να πρέπει να συμπληρώνεται με μια σειρά πιστοποιητικά κ.τ.λ.
Σχετικά με τη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ανακοίνωσε χτες τη σχετική απόφαση της Συγκλήτου του, από τις 19/1/2018, με την οποία η Σύγκλητος «εκφράζει την έντονη αντίθεσή της για το γεγονός ότι οι προωθούμενες αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης σε σχέση με τη λειτουργία των ΤΕΙ και τη λειτουργία νέων Πανεπιστημιακών τμημάτων, δεν στηρίζονται σε μια τεκμηριωμένη ακαδημαϊκή ανάλυση, αλλά ικανοποιούν κατά βάση ανάγκες συγχώνευσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και τμημάτων και εισάγουν, εμμέσως πλην σαφώς, σε σειρά γνωστικών αντικειμένων λογικές διάσπασης των σπουδών». Ειδικά δε για τους μηχανικούς σημειώνει: «Στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα έχει επιβεβαιωθεί η αναγκαιότητα των ενιαίων και αδιάσπαστων προγραμμάτων σπουδών μηχανικού πενταετούς διάρκειας. Στο πλαίσιο αυτό, η Σύγκλητος του ΕΜΠ επαναλαμβάνει τη θέση της, ότι σε κάθε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο ειδικότητας μηχανικού πρέπει να αντιστοιχεί ένας τίτλος σπουδών και όχι περισσότεροι, διαφορετικών επιπέδων, που οδηγούν σε κατατμήσεις και διασπάσεις και συνακόλουθα σε μια συνολική υποβάθμιση όλων των τίτλων σπουδών των μηχανικών».