Η ανακοίνωση επισημαίνει ορισμένες οικονομικές ανισότητες που υπάρχουν στις αποδοχές των πυροσβεστών, αλλά και άλλων υπαλλήλων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας που βρίσκονται σε κατάσταση «μόνιμης διαθεσιμότητας» με αναπηρία 80% και άνω (λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που υπέστησαν σε ώρα υπηρεσίας), σε σχέση με αξιωματικούς που βρίσκονται σε κατάσταση «πολεμικής διαθεσιμότητας» ως απόρροια παθήματος σε καιρό πολέμου. Οι ανισότητες αυτές οφείλονταν στο γεγονός ότι οι προαναφερόμενοι πυροσβέστες και στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων παίρνουν μειωμένες αποδοχές σε σχέση με τους αξιωματικούς - ανάπηρους πολέμου με τα ίδια ποσοστά αναπηρίας.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως οι μειωμένες αποδοχές τους προέρχονταν από διατάξεις του νόμου 4254/2014, με τις οποίες προσαυξήθηκαν με προσωπική διαφορά σε μηνιαία βάση από 1-4-2014 μόνο οι αποδοχές των ανάπηρων πολέμου αξιωματικών με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, που έχουν ενταχθεί σε κατάσταση πολεμικής διαθεσιμότητας. Οι προσαυξήσεις αυτές προήλθαν από την επαναχορήγηση και τον επιμερισμό σε δωδεκάμηνη βάση του συνολικού ποσού των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και του επιδόματος αδείας, που είχαν περικοπεί από τις αποδοχές τους από 1-1-2013. Με βάση τις παραπάνω προσαυξήσεις χορηγήθηκαν και εφάπαξ αναδρομικές αποδοχές, για το χρονικό διάστημα από 1-1-2013 και μετά, σύμφωνα με το ν. 4093. Οι υπόλοιποι πυροσβέστες και οι υπάλληλοι των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, που βρίσκονται σε μόνιμη διαθεσιμότητα για τους προαναφερόμενους λόγους, εξαιρούνταν από την παραπάνω διάταξη που αφορά τις προσαυξήσεις. Επίσης, προσαυξήθηκαν αναδρομικά οι αποδοχές και σε συνταξιούχους του Δημοσίου, με αναπηρία άνω του 80%.
Σημειώνεται πως με περσινή της παρέμβαση προς το υπουργείο Εργασίας, η ΕΑΚΠ είχε ζητήσει να προσαυξηθούν - εξισωθούν οι αποδοχές των πυροσβεστών και όλων των εργαζομένων των ΣΑ, ΕΔ και των δημοσίων υπαλλήλων που βρίσκονται σε κατάσταση μόνιμης διαθεσιμότητας ή ανάλογες καταστάσεις, εξαιτίας τραυματισμού ή προβλημάτων υγείας ένεκα της υπηρεσίας. Ωστόσο, στο συγκεκριμένο έγγραφο της ΕΑΚΠ δεν δόθηκε απάντηση.
Στη συνέχεια, αναφέρεται στην παρέμβαση της ΕΑΚΠ: «Σε σχετική αντίστοιχη Ερώτηση που έγινε από βουλευτές του ΚΚΕ στη Βουλή στις 28-6-2017 απάντησε μόνο ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, όπου αναφερόμενος κυρίως σε έγγραφα - απαντήσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ), τόνισε μεταξύ άλλων ότι δεν δύναται να εξισωθούν - προσαυξηθούν οι αποδοχές των υπαλλήλων που βρίσκονται σε μόνιμη διαθεσιμότητα (ανέφερε όμως αποκλειστικά μόνο το αστυνομικό προσωπικό), με τις αποδοχές των αξιωματικών που τελούν σε πολεμική διαθεσιμότητα (αναπηρία ως απόρροια παθήματος εν καιρώ πολέμου).
Από την επισκόπηση όμως των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας (νόμοι 4093, 4111, 4151) διαπιστώσαμε: Στους δικαιούχους των προαναφερόμενων προσαυξήσεων (εξαίρεση από τις μειώσεις - δικαιούχοι προσαυξήσεων) που μέχρι πρότινος από όσο γνωρίζαμε ανήκαν μόνο οι αξιωματικοί - ανάπηροι πολέμου με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω (πολεμική διαθεσιμότητα), προστέθηκε και η κατηγορία των υπηρετούντων σε κατάσταση μονίμου διαθεσιμότητας στην Ελληνική Αστυνομία με τα αντίστοιχα ποσοστά αναπηρίας. Ως εκ τούτου και από τις παραπάνω διατάξεις εξαιρέθηκαν οι πυροσβέστες και όλοι οι υπόλοιποι υπάλληλοι των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων που βρίσκονται σε κατάσταση μονίμου διαθεσιμότητας, με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω. Περαιτέρω, πέραν των παραπάνω περιπτώσεων, από τις μειώσεις των παραπάνω διατάξεων εξαιρέθηκαν (και αντίστοιχα προσαυξήθηκαν) και οι αποδοχές όλων των συνταξιούχων του Δημοσίου, που είναι ανάπηροι με ποσοστό 80% και άνω».
Καταλήγοντας η ΕΑΚΠ αναφέρει πως «λαμβάνοντας όμως υπόψη την παραπάνω σχετική ισχύουσα νομοθεσία, ζητάμε: