Σάββατο 11 Νοέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΦΟΡΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια!

Την κατάργηση όλων των διοδίων στους μεγάλους οδικούς άξονες και τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου απαιτούν με ανακοίνωσή τους Εργατικά Σωματεία και φορείς, Ομοσπονδίες Αγροτών και Αγροτικοί Σύλλογοι, φορείς νεολαίας και γυναικών, της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι οι οδικοί άξονες που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα στην περιοχή, αντί «να αποδίδονται αδάπανα στο λαό, καλείται να τα πληρώσει, μέσω των διοδίων, διπλά και τριπλά. Η ίδια η ζωή επιβεβαιώνει ότι το κριτήριο για την κατασκευή τους δεν είναι η κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Κριτήριο της κατασκευής των οδικών αξόνων είναι, με βάση τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τους αντίστοιχους σχεδιασμούς, να εξυπηρετείται η γρήγορη και φτηνή μεταφορά των εμπορευμάτων, των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στους αντίστοιχους κλάδους. Τα λαϊκά στρώματα πληρώνουν την κατασκευή των δρόμων, πληρώνουν και τη χρήση τους, αφού έχουν παραχωρηθεί για μακροχρόνια εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους».

Οι φορείς της Δυτικής Ελλάδας υπογραμμίζουν ακόμη πως «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, αλλά τους επεκτείνει. Εξακολουθεί να έχει σε πλήρη ισχύ το χαράτσι των διοδίων. Μετατρέπει τις λαϊκές ανάγκες, όπως για ασφαλή και γρήγορη μαζική μετακίνηση, σε εμπόρευμα, για να έχουν κερδοφορία οι επιχειρηματικοί και κατασκευαστικοί όμιλοι, το μεγάλο κεφάλαιο. Ομως, δεν είναι μόνο το κόστος των διοδίων που επιβαρύνει τα λαϊκά στρώματα, αφού υψηλότατο είναι το τίμημα που έχει καταβάλει το Δημόσιο στις κοινοπραξίες για την κατασκευή τους, ενώ πρέπει να υπολογίζονται και τα έσοδα των διοδίων που εισπράττονται όλα αυτά τα χρόνια από τους παραχωρησιούχους, ακόμη και το χρονικό διάστημα που τα έργα είχαν σταματήσει».

Στη συνέχεια, αφού τονίζεται ο πακτωλός κρατικού χρήματος που έχουν λάβει όλα τα προηγούμενα χρόνια οι εταιρείες παραχώρησης για την «Ιονία Οδό» και την Εθνική Οδό Κορίνθου - Πατρών - «Νέα Οδός» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και «Ολυμπία Οδός» (VINCI, HOCHTIEF, J&P ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) αντίστοιχα - υπογραμμίζεται ότι είναι ξεκάθαρο «πως πρόκειται στην πραγματικότητα για έργα που κατασκευάστηκαν κατά βάση με κρατικά κονδύλια, που ωστόσο θα τα εκμεταλλεύονται για τα επόμενα 30 χρόνια οι παραχωρησιούχοι και οι τραπεζικοί όμιλοι που θα εισπράττουν τα επιτόκια για τα δάνεια που χορήγησαν».

Επομένως, συνεχίζει η ανακοίνωση, «δεν μπορεί οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι επαγγελματίες, οι μικροαγρότες να πληρώνουν διπλά τους δρόμους ώστε να εξασφαλίζουν κέρδη μια χούφτα εταιρείες - μονοπώλια» και «έχουν κάθε λόγο να ενισχύσουν τους αγώνες τους και για τη διεκδίκηση άμεσων αιτημάτων όπωςη κατάργηση όλων των διοδίων για το λαό, αλλά και για να γίνει ο ίδιος ο πραγματικός ιδιοκτήτης του δημόσιου πλούτου, που σήμερα λυμαίνεται μια χούφτα κεφαλαιοκρατών. Ολα τα μεγάλα έργα υποδομών να αξιοποιούνται προς όφελος του λαού. Συγκοινωνίες υπέρ του λαού, δημόσιες, φτηνές, τακτικές, δωρεάν για τους ανέργους, άπορους, μερικά απασχολούμενους, φοιτητές, μαθητές».

Την απαίτηση «Να σταματήσει τώρα η αφαίμαξη, να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια!» εκφράζει με ανακοίνωσή της και η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ηπείρου.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ