Τετάρτη 18 Οχτώβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΑΓΙΟ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟΥ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»
Φιέστες για να κρυφτούν η πραγματική ζημιά και οι ευθύνες

Παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα που έθεσε από την πρώτη ώρα το ταξικό ναυτεργατικό κίνημα

Την ώρα που η κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας έστηναν χτες στο δήμο Παλαιού Φαλήρου φιέστα για την παράδοση «προς χρήση στο κοινό» του πρώτου τμήματος από τις παραλίες του Σαρωνικού Κόλπου που είχαν υποστεί ρύπανση μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», απανωτά είναι τα στοιχεία που έρχονται στο φως για τις εγκληματικές ευθύνες κυβέρνησης και εφοπλιστών, για τους μεγάλους κινδύνους που γεννάει η πολιτική τους σε βάρος της προστασίας του περιβάλλοντος και της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Χαρακτηριστικές είναι οι καταγγελίες ναυτεργατών για την κατάσταση του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», που αναδεικνύουν τις πραγματικές αιτίες του ναυαγίου. Ηταν τέτοια η κατάσταση των ελασμάτων του πλοίου που, όπως αναφέρθηκε, ξεκολλούσαν με ευκολία ακόμα και νομείς (λαμαρίνες) από το χώρο του μηχανοστασίου! Παράλληλα, η εταιρεία οφείλει δεδουλευμένα μηνών σε ναυτεργάτες, που, ας σημειωθεί, είναι οι μόνοι που πληρώνουν μέχρι στιγμής τη «νύφη» για το ναυάγιο.

Σύμφωνα εξάλλου με πληροφορίες, ο πλοιοκτήτης του ναυαγισμένου πλοίου ετοιμάζεται να δρομολογήσει στη θέση του το γκαζάδικο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙΙ». Ηδη αυτήν τη στιγμή, το πλοίο βρίσκεται στη Ναυπηγοεπισκευαστική βάση του Κερατσινίου, όπου γίνονται διάφορες εργασίες για να μπορέσει να αποπλεύσει. Να σημειωθεί ότι το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙΙ» έχει έτος κατασκευής το 1969, είναι δηλαδή τρία χρόνια γηραιότερο από το ναυαγισμένο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», που από τις 10 Σεπτέμβρη βρίσκεται στον πάτο της θάλασσας...

Κι ενώ η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την επιφανειακή απορρύπανση και τον καθαρισμό τμήματος των ακτών, ελάχιστα λέει για τη χρόνια ζημιά που προκαλεί στον πυθμένα η διαρροή του μαζούτ και τις συνέπειές της για το οικοσύστημα της Αττικής και τους κατοίκους της.

Παραμένουν τα ερωτήματα

Σωρό από ερωτήματα προκαλεί και η στάση του υπουργείου Ναυτιλίας και σε ό,τι αφορά την άρνησή του να δώσει στοιχεία για τις επιθεωρήσεις που είναι αυτήν την περίοδο σε εξέλιξη από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΕΠ) στα δεξαμενόπλοια μικρών αποστάσεων. Ενώ είναι πασίγνωστο ότι από τα 17 πλοία που έχουν επιθεωρηθεί μέχρι στιγμής, ακινητοποιήθηκαν τα 13 για σοβαρές παραλείψεις σχετικά με την αξιοπλοΐα τους, το υπουργείο αρνείται να δώσει στοιχεία ποια είναι τα πλοία αυτά, το είδος των παρατηρήσεων και το φορέα που τους εξέδωσε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.

Ας σημειωθεί ότι ένα από τα πλοία που ακινητοποιήθηκε από τον ΚΕΕΠ ως αναξιόπλοο, είναι το δεξαμενόπλοιο «ΣΥΡΟΣ», με έτος κατασκευής το 1964. Η εντολή για ακινητοποίηση δόθηκε την περασμένη Δευτέρα 16/10, μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε. Και όμως, το πλοίο αυτό, παρά την παλαιότητα και την αναξιοπλοΐα του, μέχρι τις 29/9 επιχειρούσε πάνω από το ναυάγιο για την απάντληση των καυσίμων!

Επιπρόσθετα, ερωτήματα προκαλεί και το γεγονός ότι το πλοίο αυτό ακόμα δεν έχει ξεφορτώσει τους 800 περίπου τόνους καυσίμων που έχει απαντλήσει από το ναυαγισμένο πλοίο. Φορτωμένο με άλλους 700 τόνους καυσίμων από το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» παραμένει και το δεξαμενόπλοιο «LASSEA», το οποίο είχε αποσυρθεί από τις εργασίες απάντλησης από τις 21/9 λόγω παλαιότητας και κατηγοριών για λαθρεμπόριο...

Καταγγέλλουν την επικείμενη τροπολογία

Στο μεταξύ, με «εσωτερικό έγγραφο» που εξέδωσε ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας προς τον υπουργό Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή, εκφράζει αντιρρήσεις για την τροπολογία που ετοιμάζει η κυβέρνηση, για την παράδοση του έργου της επιθεώρησης πλοίων και έκδοσης πιστοποιητικών αξιοπλοΐας στις ιδιωτικούς νηογνώμονες.

Ο ΚΕΕΠ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «η ενίσχυση με προσωπικό και μέσα» του ΚΕΕΠ «θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερες τακτικές (για έκδοση πιστοποιητικών) επιθεωρήσεις, αλλά και έκτακτες (απροειδοποίητες) για τη διαπίστωση εξακολούθησης της συμμόρφωσης από πλευράς πλοίου με τις απαιτήσεις της ισχύουσας νομοθεσίας».

Με την τροπολογία, σημειώνει, τελειώνει η δυνατότητα του ΚΕΕΠ, όχι μόνο να διενεργεί ο ίδιος επιθεώρηση στα πλοία, αλλά ακόμα και να ελέγχει το έργο των νηογνωμόνων, «θέτοντας κατά αυτόν τον τρόπο λιγότερο επαρκή την εξασφάλιση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα». Θυμίζουμε ότι η σχετική ρύθμιση είχε προαναγγελθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό πέντε μέρες μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», την οποία μάλιστα παρουσίασε ως μέτρο για την αποφυγή νέων ναυαγίων.

Ουσιαστικά, με την τροπολογία που ετοιμάζεται, αυτό που κάνει η κυβέρνηση είναι να ενεργοποιήσει Υπουργική Απόφαση του 2003, της τότε κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, στην οποία αναφέρεται ότι «ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων, από τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δεν ασκεί καθήκοντα και αρμοδιότητες που έχουν εκχωρηθεί στα Τοπικά Κλιμάκια Επιθεώρησης πλοίων καθώς και στους Εξουσιοδοτημένους από το ΥΕΝ Οργανισμούς, σύμφωνα με το ΠΔ 345/2000».

Η σχετική Υπουργική Απόφαση δεν εφαρμόστηκε έως τώρα και έρχεται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να ολοκληρώσει και εδώ τη βρώμικη δουλειά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Καμία εργασία για απάντληση επί 4 μέρες (2017-09-23 00:00:00.0)
Μηχανισμός εξυπηρέτησης των εφοπλιστών (2003-10-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org