Πέμπτη 21 Σεπτέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΑΓΙΟ Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»
Το εφοπλιστικό κέρδος ρυπαίνει και πνίγει

Πεδίο δικομματικής αντιπαράθεσης ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ για να αποκρυφτούν οι πραγματικές αιτίες και οι υπεύθυνοι, έγινε χτες το θέμα κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής

Copyright 2017 The Associated

Στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής μετέφεραν χτες το γαϊτανάκι της αντιπαράθεσης κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και ΝΔ για το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», αφήνοντας ωστόσο στο απυρόβλητο ότι αμφότεροι υπηρετούν την ίδια πολιτική, που θυσιάζει στο βωμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας και ανάπτυξης λαϊκές ανάγκες, περιβάλλον και αν χρειαστεί ακόμα και ανθρώπινες ζωές.

Θέμα της συζήτησης στην Επιτροπή ήταν η ενημέρωση των μελών της, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και το Λιμενικό σχετικά με την «αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στον Σαρωνικό από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ"».

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, στη γνωστή γραμμή της κυβέρνησης, επιχείρησε και χτες να υποβαθμίσει το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής του Σαρωνικού Κόλπου και να πείσει ότι όλα λειτούργησαν «ρολόι» από την πλευρά του κρατικού μηχανισμού. Προσπάθησε να μεταφέρει ευθύνες στο Λιμενικό Σώμα, λέγοντας ότι αυτό είναι υπεύθυνο για την αντιμετώπιση της κατάστασης, ενώ απέδωσε ευθύνες στο θεσμικό πλαίσιο των προηγούμενων κυβερνήσεων όσον αφορά τους ελέγχους στα πλοία, αλλά και τη γύμνια που έδειξε ο κρατικός μηχανισμός.

Την ίδια ώρα, βέβαια, επιχείρησε να κρύψει ότι η κυβέρνηση ενισχύει αυτό το θεσμικό πλαίσιο με ακόμα πιο αντιδραστικές διατάξεις, όπως αυτή με την οποία καταργείται ουσιαστικά ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ), ο μοναδικός κρατικός μηχανισμός ελέγχου των πλοίων, και μεταφέρονται οι αρμοδιότητές του σε ιδιωτικές εταιρείες, τους νηογνώμονες. Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι με τον τρόπο αυτό «δεν θα αφήσουμε το αμαρτωλό καθεστώς να λειτουργήσει έτσι» και ότι θα επιβάλει «αυστηρές και διαφανείς προδιαγραφές» στους νηογνώμονες, όταν πρόκειται για ανώνυμες εταιρείες που πουλάνε πιστοποιητικά! Μάλιστα, ο ίδιος αποκάλυψε ότι αυτήν τη στιγμή κυκλοφορούν 19 πλοία με παρατάσεις στα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας τους με ευθύνη των νηογνωμόνων. Είπε ακόμα ότι η κυβέρνηση θα φέρει διάταξη για τη μείωση του ορίου ηλικίας των ανεφοδιαστικών πλοίων.

Παρέμβαση στην Επιτροπή έκανε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος εμφανίστηκε υπερασπιστής της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στα πλοία και του περιβάλλοντος, απευθύνοντας ερωτήσεις προς τον υπουργό σχετικά με τις αιτίες του ναυαγίου, τις παρατάσεις στα πιστοποιητικά του, τις καθυστερήσεις στο συντονισμό και στην πρόσκληση του πλοίου της EMSA, στην ενημέρωση των δημάρχων κ.λπ., κατηγορώντας τον υπουργό ότι λέει ψέματα όταν ισχυρίζεται πως λήφθηκαν από την αρχή όλα τα μέτρα κ.ο.κ. Αυτά όταν οι κυβερνήσεις της ΝΔ «βαρύνονται» με ναυτικά εγκλήματα (SEA DIAMOND, NORMAN ATLANTIC κ.ά.) με δεκάδες νεκρούς, αγνοούμενους, θαλάσσια ρύπανση και πάει λέγοντας.

Η κυβέρνηση συνεχίζει τα ψέματα για να συγκαλύψει τις ευθύνες της για την καταστροφή

Οι αιτίες και οι ένοχοι αναδείχτηκαν όταν το λόγο πήρε η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, αναδεικνύοντας ότι «τα μέσα που διατέθηκαν ήταν αναντίστοιχα με το μέγεθος της καταστροφής και το αποτέλεσμα είναι ότι ο Σαρωνικός υφίσταται οικολογική καταστροφή απροσδιόριστων διαστάσεων. Οι πετρελαιοκηλίδες έχουν ξεφύγει και ταξιδεύουν ανεξέλεγκτες». «Ηταν ανεπαρκής», σημείωσε, «και ο κρατικός μηχανισμός, γυμνός σε μέσα και ανθρώπους, σε μια περιοχή όπου υπάρχει αυξημένη κίνηση δεξαμενόπλοιων. Μην προσπαθείτε να ρίξετε τις ευθύνες σας στο Λιμενικό Σώμα». Τόνισε ότι «προσπαθείτε να κρύψετε πως οι ανάγκες του λαού για προστασία από τέτοια φαινόμενα δεν χωράνε στις επιδιώξεις του κεφαλαίου για κερδοφορία. Ο κρατικός προϋπολογισμός είναι απλόχερος με δισεκατομμύρια για το κεφάλαιο, όμως είναι φειδωλός για τις λαϊκές ανάγκες».

Οσο για τις ελλιπείς οργανικές συνθέσεις των πλοίων, τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας με παρατάσεις κ.λπ. τόνισε: «Αυτοί είναι νόμοι των εφοπλιστών που πέρασαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κι εσείς τους διατηρείτε άθικτους για να μη θίξετε τα κέρδη τους. Μπορεί ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ζητάει να μάθει πώς έγιναν οι παρατάσεις στα σαπάκια, αλλά δικοί του νόμοι ήταν». Τόνισε ότι αντί η κυβέρνηση να βγάλει συμπεράσματα, πάει από πάνω να καταργήσει και τον ΚΕΕΠ. Ζήτησε από τον υπουργό συγκεκριμένες απαντήσεις για τα μέτρα που θα πάρει η κυβέρνηση για τη διερεύνηση των πραγματικών αιτιών του ναυαγίου, την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος, την οικονομική βοήθεια σε μικροεπαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους, αλλά και στους ψαράδες που πλήττονται οικονομικά από τις επιπτώσεις της ρύπανσης.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Τάσσος ανέδειξε την έλλειψη μέτρων για την ελαχιστοποίηση των συνεπειών του ναυαγίου, σημειώνοντας πως «δεν υπάρχουν τα ανάλογα μέσα, δεν υπάρχει το ανάλογο προσωπικό, δεν υπάρχει ο συντονισμός και κυρίως όσα μέσα υπάρχουν είναι ιδιωτικά».

Ο πρόεδρος της Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Λευτέρης Μπαρμπαρούσης, ανέφερε ότι το θεσμικό πλαίσιο που προστατεύει την εφοπλιστική κερδοφορία είναι πιο μαύρο και από το μαζούτ που ξεβράζει το ναυάγιο. Μειωμένες οργανικές συνθέσεις, επικίνδυνες εργασιακές συνθήκες στα καράβια, ανατροπή εργασιακών δικαιωμάτων κ.ά. «Εάν δεν αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο, αυτό το οποίο ενισχύει την κερδοφορία των εφοπλιστών», δεν μπορεί να γίνεται λόγος για ασφάλεια της ναυσιπλοΐας γιατί «δεν συμβαδίζει με το κέρδος εφοπλιστών», ενώ χαρακτήρισε «ανησυχητικό το κλείσιμο του ΚΕΕΠ».

Το λόγο πήραν και οι δήμαρχοι των περιοχών που έχουν πληγεί από τη ρύπανση.

Εχουν σταματήσει οι εργασίες της απάντλησης

Να σημειωθεί ότι εδώ και δύο μέρες έχουν σταματήσει οι εργασίες απάντλησης των πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές του ναυαγισμένου γκαζάδικου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», την ίδια ώρα που η κυβέρνηση διατείνεται ότι ο καθαρισμός του Σαρωνικού από το μαζούτ συνεχίζεται απρόσκοπτα.

Το πλοίο «LASSEA», που βρισκόταν στην περιοχή του ναυαγίου για τη συλλογή και μεταφορά των πετρελαιοειδών που απαντλούνταν από τις δεξαμενές του ναυαγισμένου πλοίου, αποσύρθηκε μετά τις αποκαλύψεις ότι είχε και αυτό πιστοποιητικά αξιοπλοΐας με παρατάσεις, ενώ προχτές το βράδυ έγινε σύλληψη μελών του πληρώματός του για λαθρεμπόριο, μετά την καταμέτρηση των πετρελαιοειδών που έφερε στις δεξαμενές του από τα ΕΛΠΕ, για τα οποία σύμφωνα με την ανακοίνωση δεν έφερε τα νόμιμα παραστατικά. Κι όχι μόνο αυτό: Η πλοιοκτήτρια εταιρεία τού «LASSEA», ετοιμαζόταν χτες να αντικαταστήσει το πλοίο αυτό με άλλο σαπάκι, το πλοίο «NEDA» με έτος κατασκευής το ..1966! Σε συνεργασία με το υπουργείο είχε προγραμματιστεί το «NEDA» να αναλάβει εργασίες από σήμερα, ωστόσο λόγω της παλαιότητάς του, μέχρι αργά χτες το βράδυ δεν είχε γνωστοποιηθεί τι θα γίνει τελικά...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Προετοιμάζουν νέα τραγικά ναυάγια(2003-10-19 00:00:00.0)
Βαφτίζουν πλοία τα καρυδότσουφλα(2003-10-15 00:00:00.0)
Παραμάγαζο των εφοπλιστών...(2003-09-26 00:00:00.0)
Πήγαινε για παλιοσίδερα(2001-06-23 00:00:00.0)
Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης(2000-11-15 00:00:00.0)
Επικίνδυνος και αναξιόπιστος(1997-12-31 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ