Πέμπτη 7 Σεπτέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Δύο «ατυχήματα» μέσα σε λίγες μέρες...

Δύο ελαφρά τραυματισμένοι επιβάτες και ρήγμα στην πλώρη ο απολογισμός από την πρόσκρουση του «SEA JET 2» στο λιμάνι της Σίφνου

Τη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα επιβεβαιώνει το νέο ναυτικό ατύχημα που συνέβη χτες, με την πρόσκρουση του ταχύπλοου ακτοπλοϊκού «SEA JET 2» στην προβλήτα του λιμανιού της Σίφνου. Λόγω της πρόσκρουσης τραυματίστηκαν ευτυχώς ελαφρά δύο επιβάτες, ενώ το πλοίο υπέστη μικρό ρήγμα πάνω από την ίσαλο γραμμή στη δεξιά πλευρά της πλώρης. Στο πλοίο επέβαιναν 129 επιβάτες και 12 ναυτεργάτες πλήρωμα.

Το νέο ναυτικό ατύχημα έρχεται να καταγραφεί μόλις μια βδομάδα μετά την πρόσκρουση σε ξέρα του πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ». Θυμίζουμε ότι το ατύχημα συνέβη καθώς έμπαινε στο λιμάνι της Ιου, με ταχύτητα, όπως υπολογίζεται, 15 έως 17 κόμβους και καθώς πραγματοποιούσε αριστερή στροφή, τρομοκρατώντας 205 επιβάτες και 87 ναυτεργάτες του πληρώματος, ενώ την τελευταία στιγμή, όπως φαίνεται, αποφεύχθηκε κάτι χειρότερο. Το πλοίο αποκολλήθηκε τελικά χτες το απόγευμα, έχοντας υποστεί πολλαπλά ρήγματα από την πλώρη έως το μέσο του και κυρίως στη δεξαμενή έρματος (ζυγοστάθμισης), η οποία από μέσα παραμένει στεγανή. Να σημειωθεί ότι στις 15 Αυγούστου το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ» είχε «μείνει» και από καταπέλτη κατά τη διάρκεια κατάπλου του στο λιμάνι της Πάρου.

Τα παραπάνω περιστατικά και γενικότερα οι μηχανικές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, με ευθύνη κυβέρνησης και εφοπλιστών. Αναδεικνύουν ότι η συνεχής μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου από τους εφοπλιστές, προκειμένου να θωρακίσουν την κερδοφορία τους (μόνο την τελευταία 4ετία έχουν ακινητοποιήσει 44 πλοία), σε συνδυασμό με τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων (αριθμό και ειδικότητες πληρώματος), τις οποίες υπογράφει και η σημερινή κυβέρνηση, τα ατέλειωτα και απανωτά δρομολόγια για να καλυφθούν «κενά», έχουν φέρει στα όριά τους ναυτεργάτες και πλοία, μετατρέποντας τα ταξίδια σε «οδύσσειες», εξαντλώντας πληρώματα αλλά και επιβάτες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το «SEA JET 2», σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιά - Σέριφο - Σίφνο - Μήλο - Φολέγανδρο - Σαντορίνη - Αμοργό - Κουφονήσια - Νάξο - Μύκονο - Νάξο - Σαντορίνη - Φολέγανδρο - Μήλο - Σίφνο - Σέριφο - Πειραιά! Δηλαδή, σύνολο 16 λιμάνια, που σημαίνει πρακτικά για τους 12 ναυτεργάτες που αποτελούν το πλήρωμα δουλειά μέχρι εξάντλησης. Από την άλλη, το «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ» επίσης πηγαινοερχόταν χωρίς σταματημό. Για παράδειγμα, κάθε Τετάρτη, απέπλεε στις 5.30 μ.μ. από Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Δονούσα, Αιγιάλη και Αστυπάλαια, όπου έφτανε στις 3 τα ξημερώματα της Πέμπτης. Αμεση επιστροφή από τα ίδια λιμάνια και την ίδια μέρα, δηλαδή Πέμπτη απόγευμα (5.30 μ.μ.), απόπλου για νέο δρομολόγιο.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε χτες η πλοιοκτήτρια εταιρεία «SEA JETS», θυγατρική της ναυτιλιακής εταιρείας Ηλιόπουλου, σημειώνει ότι το πλοίο «θα παραμείνει εκτός δρομολογίων μέχρι και την Παρασκευή 8/9». Για την εξυπηρέτηση των επιβατών της γραμμής, για τις δύο επόμενες μέρες θα αντικατασταθεί το «SEA JET 2» από το αδελφό του πλοίο «SUPER JET» στα δρομολόγια της γραμμής Πειραιάς - Σέριφος - Σίφνος - Μήλος - Φολέγανδρος - Σαντορίνη - Ιος, το οποίο με τη σειρά του θα αντικατασταθεί από το Ε/Γ - Ο/Γ ταχύπλοο «PAROS JET». Ενώ οι επιβάτες του «PAROS JET» στη γραμμή της Ραφήνας θα εξυπηρετηθούν από το E/Γ - O/Γ ταχύπλοο πλοίο της εταιρείας «TERA JET». Ενας μύλος, δηλαδή, που τον πληρώνουν οι επιβάτες αλλά και οι κάτοικοι των νησιών.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ