Τρίτη 15 Αυγούστου 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ δεν κρύβονται!

Να κρύψουν τις ευθύνες τους προσπαθούν από την πρώτη στιγμή της μεγάλης πυρκαγιάς κυβέρνηση και ΝΔ. Πάνω στα αποκαΐδια και τις τραγικές στιγμές που βίωναν και βιώνουν οι κάτοικοι των περιοχών, βρήκαν πεδίο αντιπαράθεσης. Η πραγματικότητα που αποδεικνύει τις ευθύνες τους είναι η εξής:

1. Δεν είναι μόνο η πολιτική τους που εμπορευματοποιεί τη γη και μειώνει τη χρηματοδότηση στον τομέα της δασοπυρόσβεσης. Είναι και το γεγονός ότι τα σχέδιά τους για το μέλλον της Πυροσβεστικής είναι πανομοιότυπα. Για παράδειγμα: Πριν από περίπου ένα μήνα ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Β. Κικίλιας, σε συνέντευξή του είχε δηλώσει ότι πρέπει να καταργηθούν και να συγχωνευθούν Πυροσβεστικές Υπηρεσίες και σημείωσε ότι πρέπει να συγκροτηθούν εθελοντικές ομάδες. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ν. Σαντορινιός, είχε δηλώσει εμμέσως πλην σαφώς ότι πρέπει οι δήμοι να αναλάβουν τον τομέα της πυροπροστασίας και να έχουν την ευθύνη για τις πυροσβεστικές εθελοντικές υπηρεσίες. Τα συγκεκριμένα σχέδια είναι προφανές ότι παραπέμπουν σε περαιτέρω συρρίκνωση των δυνάμεων της Πυροσβεστικής και βεβαίως αυτό από μόνο του θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

2. Από το 2009 μέχρι το 2017 μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 120 εκατομμύρια ευρώ η χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για τον τομέα της δασοπροστασίας και δασοπυρόσβεσης. Γι' αυτό ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις, που έχουν αφήσει στο έλεος των πυρκαγιών το λαό.

3. Δεν υπάρχουν δασικοί δρόμοι και αγροτικό δίκτυο που θα μπορούσε να διευκολύνουν την πρόσβαση των δυνάμεων της Πυροσβεστικής. Σε ό,τι αφορά τους δασικούς δρόμους δεν υπάρχει καμία χρηματοδότηση για να γίνουν τα απαραίτητα έργα, ενώ η δημιουργία και συντήρηση αγροτικού δικτύου δεν είναι επιλέξιμο έργο από την Ευρωπαϊκή Ενωση και δεν χρηματοδοτείται! Το τι σημαίνει αυτό, το ζήσαμε στη φωτιά στο Ζευγολατιό τον Ιούλη, με τον νεκρό πυροσβέστη και τους τραυματίες συναδέλφους του. Οι συγκεκριμένοι πυροσβέστες αναγκάστηκαν να πάνε στο μέτωπο της φωτιάς με τρακτέρ επειδή δεν υπήρχε δυνατότητα για άλλη πρόσβαση!

4. Περίπου το 50% των πυροσβεστικών οχημάτων είναι πέραν της 15ετίας σε χρήση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, λόγω των μεγάλων φθορών στο περιβάλλον και στις συνθήκες που λειτουργούν. Από το σύνολο των 2.931 πυροσβεστικών οχημάτων, το 54% είναι ηλικίας πάνω από 14 χρόνια, εκ των οποίων το 10% είναι πάνω από 30 χρόνια! Μόλις το 20,7% είχε ηλικία 0 - 8 χρόνια και το 25,5% 8 - 13 χρόνια. Λίγα οχήματα (περίπου 30) προστέθηκαν από περιφερειακά προγράμματα. Φέτος, θα διατεθούν 3.189 οχήματα παντός τύπου (τα 1.858 υδροφόρα). Τα οχήματα της Πυροσβεστικής διένυσαν πέρσι 13.518.341 χιλιόμετρα, κάνοντας 391.580 δρομολόγια.

5. Για την αεροπυρόσβεση διατίθενται 9 αεροπλάνα CL 215 και 5 CL 415. Χρησιμοποιούνται δε 17 αεροπλάνα PZTL αλλά και δύο διθέσια PZTL για σκοπούς επιτήρησης. Χρησιμοποιούνται 7 ελικόπτερα μεσαίου τύπου και 3 βαρέος τύπου, όπως και 3 «Σινούκ», 1 «Σούπερ Πούμα», αλλά και 3 BK της Πυροσβεστικής για το συντονισμό. Μπορεί, βέβαια, να διατίθεται συγκεκριμένος αριθμός αεροσκαφών, αλλά αυτός είναι πλασματικός, αφού πολλά αεροπλάνα μόλις τροχοδρομούν δηλώνουν βλάβη.

6. Πολλή κουβέντα γίνεται για τον κακό συντονισμό. Και ισχύει κάτι τέτοιο. Τι φταίει όμως; Το γεγονός ότι στην Πυροσβεστική δεν υπάρχει επαρκές ή είναι πολύ λίγο το επιστημονικό δυναμικό, δασολόγοι κ.λπ., που να μπορούν να επικουρούν, να προβλέπουν και να ενημερώνουν ώστε να γίνεται ο αντίστοιχος σχεδιασμός, κάτι που είναι ζήτημα κομβικής σημασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2006 υπήρχαν στην Πυροσβεστική 212 δασολόγοι και δασοπόνοι εκ των οποίων μόλις οι 12 ασχολούνταν με το αντικείμενο αυτό. Οι υπόλοιποι εκτελούσαν χρέη πυροσβέστη! Η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη σήμερα.

7. Οι πυροσβέστες, ιδιαίτερα στις μεγάλες πυρκαγιές, δεν γνωρίζουν ωράρια και αναγκάζονται να δουλεύουν συνεχόμενα μέχρι 30 και 40 ώρες, για να καλύψουν τα μεγάλα κενά και τις ελλείψεις. Η υπηρεσία εντατικοποιείται, τα ρεπό κόβονται, το ωράριο γίνεται «λάστιχο» από τις συνεχόμενες κλήσεις σε επιφυλακή, ακόμα και για πυρκαγιές που μπορεί να αντιμετωπιστούν με το υπάρχον προσωπικό στις βάρδιες ή και για την περίπτωση που δεν υπάρχει καμία πυρκαγιά σε εξέλιξη (προληπτικές επιφυλακές). Οταν ξεσπούν μεγάλες δασικές πυρκαγιές σε οποιοδήποτε σημείο της επικράτειας, καλούνται ενισχύσεις από διάφορες περιοχές και περιφέρειες της χώρας, ακόμα και από αρκετά απομακρυσμένες. Αυτό σημαίνει μετακινήσεις με πολύωρα ταξίδια με τα πυροσβεστικά οχήματα, άρα σημαντική καταπόνηση για τους πυροσβέστες, πριν ακόμα φτάσουν στην πυρκαγιά. Την κατάσταση αυτή επιδεινώνει και η μη εξασφάλιση των απαραίτητων εγκαταστάσεων για την ξεκούρασή τους, κυρίως όταν συνδράμουν σε δασικές πυρκαγιές άλλων περιφερειών, μακριά από την έδρα τους.

8. Υπάρχουν συγκεκριμένοι νόμοι με τους οποίους προωθείται η ένταση της εμπορευματοποίησης της γης αλλά και η διεύρυνση των νόμιμων επεμβάσεων στα δασικά οικοσυστήματα, χωρίς πλέον να χρειάζεται η εξασφάλιση της κυριότητας, αλλά μόνο η παραχώρηση της χρήσης. Αρα, υπάρχει το κίνητρο για να εκδηλωθεί μία φωτιά.


Κ.Πασ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ