Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Συνεχίζονται η ομηρία των εργαζομένων και η απαξίωση

Ανακοίνωση από την ΚΟ Ναυπηγείων Σκαραμαγκά του ΚΚΕ

Με την προσθήκη μιας τροπολογίας στο νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση που ψηφίστηκε την περασμένη Τετάρτη στη Βουλή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έρχεται να εξασφαλίσει και άλλο «ζεστό» χρήμα στους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δηλαδή στα μονοπώλια ADM και «Thyssen», με άλλοθι την ολοκλήρωση των πράγματι σημαντικών για την άμυνα της χώρας 4 υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού και την αναγκαία καταβολή των μισθών των εργαζομένων.

Πρόκειται για 19,7 εκατομμύρια ευρώ που έρχονται να προστεθούν στα 90 εκατ. ευρώ που έχουν ήδη καταβληθεί, παρά το γεγονός ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του προγράμματος ήταν 75,5 εκατ. ευρώ. Τα λεφτά αυτά έρχονται να προστεθούν στα περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν τσεπώσει οι ιδιοκτήτες του ναυπηγείου τα τελευταία περίπου 7 χρόνια από το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού χωρίς να έχουν δώσει μέχρι και τώρα τίποτα ολοκληρωμένο, με εξαίρεση το υποβρύχιο που έγερνε.

Από το 2012 μέχρι και το 2014 οι ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά δεν κατέβαλλαν φράγκο για τους μισθούς των εργαζομένων, τους οποίους από πάνω είχαν υποβάλει σε εκ περιτροπής εργασία με ένα μεροκάματο τη βδομάδα, δηλαδή 4 το μήνα. Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι, παράλληλα με τους αγώνες τους για την καταβολή των μισθών, είχαν προσφύγει στα δικαστήρια. Παρά το γεγονός ότι εκδόθηκαν δικαστικές αποφάσεις που τους δικαιώνουν, τα μονοπώλια αρνούνται να τις εφαρμόσουν ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ «ποιεί την νήσσαν».

Το 2014, με νόμο της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, την εκτέλεση του προγράμματος και τη μισθοδοσία ανέλαβε το υπουργείο Αμυνας. Η κυβέρνηση ανάγκασε τους εργαζόμενους (από 1.100, έμειναν περίπου 850) να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας, μείωσε τους μισθούς κατά 35%, κατάργησε δικαιώματα, ενώ δεν υπάρχει καμία εξασφάλιση για το μέλλον τους με την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Αυτό το αίσχος διατηρεί η σημερινή κυβέρνηση, δείχνοντας την αποφασιστικότητά της στο να υπηρετεί τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, συνολικά του κεφαλαίου. Μάλιστα, στην αιτιολογική έκθεση αναφέρει χωρίς περιστροφές: «Εξάλλου προκειμένου να εξασφαλιστεί η απασχόληση του αμειβόμενου προσωρινά από το ΠΝ εργατικού δυναμικού, το ΠΝ μετά από συναίνεση και των υπευθύνων της εταιρείας εκτέλεσε και εκτελεί εργασίες, πέραν των αναγκαίων, για την ολοκλήρωση των υποβρυχίων»!

Το ΚΚΕ ψήφισε υπέρ της τροπολογίας «μόνο και μόνο - όπως ξεκαθάρισε ο ειδικός του αγορητής, Γιάννης Δελής - για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι» του ναυπηγείου, ενώ κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι «συνεχίζετε να τους κρατάτε ομήρους, όπως συνεχίζει, βεβαίως, η πολιτική σας να απαξιώνει τις δυνατότητες αυτού του κλάδου, που η ανάπτυξή του θα είναι σίγουρη μονάχα στα πλαίσια μιας σοσιαλιστικής οικονομίας».

Οι εργαζόμενοι να αξιοποιήσουν την πείρα τους, να πάρουν θέσεις μάχης!

Η Κομματική Οργάνωση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά του ΚΚΕ σε ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις επισημαίνει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει με ακόμα μεγαλύτερη αγριότητα την αντιλαϊκή πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, σε βάρος εργασιακών δικαιωμάτων και λαϊκών αναγκών.

Καλεί τους εργαζόμενους να βγάλουν συμπεράσματα από τη δική τους πείρα, να μη μείνουν θεατές των εξελίξεων στη Ναυπηγική Βιομηχανία, να παρέμβουν και να διαμορφώσουν τις εξελίξεις με βάση τα δικά τους συμφέροντα, τις σύγχρονες ανάγκες της εργατικής τάξης.

Η ΚΟ των Ναυπηγείων σημειώνει πως «η διαφαινόμενη "καπιταλιστική ανάπτυξη" που έρχεται στον κλάδο μας θα περάσει μέσα από νέες αντιλαϊκές μεθοδεύσεις. Νέοι επενδυτές, το ντόπιο κεφάλαιο, στυγνοί μονοπωλιακοί όμιλοι, όπως η COSCO, έρχονται για να ξεζουμίσουν τα φιλέτα αυγαταίνοντας τα κέρδη τους πάνω στις δικές μας πλάτες.

Γνωρίσαμε από πρώτο χέρι την ιδιωτική πρωτοβουλία όλα τα προηγούμενα χρόνια με κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, με αποτέλεσμα τη μεγάλη συρρίκνωση και το ρήμαγμα της Ναυπηγικής Βιομηχανίας, ενώ σήμερα από πρώτο χέρι γνωρίζουμε και την κρατική διαχείριση της δήθεν αριστερής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με τσάκισμα των Συλλογικών Συμβάσεων, μεροκάματα και δικαιώματα με βάση τα μνημόνια. Κανείς πια δεν μπορεί να πει ότι δεν γνώριζε, ότι εξαπατήθηκε.

Η θέση του ΚΚΕ επιβεβαιώνεται. Η αιτία της κρίσης είναι ο καπιταλισμός και όχι η διαχείριση.

Είτε δημόσιος είτε ιδιωτικός φορέας, είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος, αφού η πολιτική που χαράζεται δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εργατικής τάξης αλλά του μεγάλου κεφαλαίου.

Η λύση που προωθεί η κυβέρνηση σήμερα για τη Ναυπηγική Βιομηχανία είναι ξανά η ιδιωτικοποίηση, επισυνάπτοντας όλους τους αντεργατικούς νόμους που έχουν περάσει προίκα, με νέα προνόμια για παλιούς και νέους "σωτήρες", νέες τροπολογίες για χάρισμα χρεών κ.τ.λ. Οι παρεμβάσεις υπουργών της κυβέρνησης στη Ζώνη και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ο φόβος που καλλιεργούν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αυτές τις μέρες, για τον νέο επενδυτικό σχεδιασμό, δίνουν το τέμπο για το πώς οραματίζονται τις εργασιακές σχέσεις. Η ανάπτυξή τους προϋποθέτει τσακισμένα εργατικά δικαιώματα».

Η ΚΟ σημειώνει πως δε χωρά άλλη καθυστέρηση, πως οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν «θέσεις μάχης», πως και σε αυτήν την περίπτωση, όπως και συνολικά στο εργατικό κίνημα, «δύο δρόμοι, δύο αντιλήψεις συγκρούονται».

«Η μία είναι που αντιπροσωπεύει τα "θέλω" εργοδοτών - κυβέρνησης και την εκπροσωπεί ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός, που έχει πλειοψηφία στα εργοστασιακά σωματεία, έχει στα χέρια του την Ομοσπονδία Μετάλλου. Είναι αυτή η αντίληψη που έστρωνε και στρώνει χαλί στον κάθε "σωτήρα", ο καθένας να κοιτάζει το μαγαζάκι του, αντίληψη που έβαλε στον πάγο κατακτήσεις των εργαζομένων στην κρίση και σήμερα στην ανάπτυξη αναζητά το εφικτό, με βάση την ανταγωνιστικότητα και τη λογική του μικρότερου κακού, όπως το παράδειγμα της COSCO στον ΟΛΠ, όπου οι εργαζόμενοι υπέγραψαν κουτσουρεμένες συμβάσεις, με τις ευλογίες του εργοδοτικού συνδικαλισμού.

Αυτή η λογική έχει φτάσει σήμερα τους εργάτες στον Σκαραμαγκά να μη γνωρίζουν αν θα πάρουν μισθό τον επόμενο μήνα, με μέλλον αβέβαιο. Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, να παγώσουν κατακτήσεις μέχρι να περάσει η μπόρα της κρίσης, αλλά και τώρα που βγαίνουμε στο ξέφωτο, όπως λέει και η κυβέρνηση, να γίνονται προσλήψεις με 580 ευρώ, να γίνονται σημαία τα αιτήματα του εργοδότη για "κούρεμα" των χρεών του, να θεωρούμε βαρίδι τα Ναυπηγεία της Σύρου, ενώ την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν καράβια για να πάνε λαϊκές οικογένειες διακοπές και κινδυνεύουν να μένουν άστεγες από τα χαράτσια και τη φοροληστεία (...)

Οι θέσεις τους για τη Ναυπηγική Βιομηχανία είναι παλιές. Είναι συμβιβασμένες με το εφικτό της καπιταλιστικής ανάπτυξης, της ανταγωνιστικότητας, δηλαδή τα νέα δεινά που προορίζονται για την εργατική τάξη και κάνα κοκαλάκι άμα περισσέψει», τονίζει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «δεν μπορεί κανένας εργάτης να προσμένει καλύτερες μέρες αν δεν αλλάξουν οι αρνητικοί συσχετισμοί στο εργατικό κίνημα».

«Η άλλη αντίληψη», σημειώνει η ΚΟ Ναυπηγείων Σκαραμαγκά του ΚΚΕ, «είναι που αντιπροσωπεύει τα "θέλω" της εργατικής τάξης και εκπροσωπείται από το ταξικό κίνημα. Το Συνδικάτο Μέταλλου Αττικής δίνει έναν ηρωικό αγώνα απέναντι στο μέτωπο του κεφαλαίου με αιτήματα στη βάση των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων, για ΣΣΕ και κάλυψη των απωλειών από την περίοδο της κρίσης.

Ο αγώνας που δίνουν οι μεταλλεργάτες στη Ζώνη, στη ΣΙΔΕΝΟΡ και αλλού πρέπει να γίνει αγώνας όλων των μεταλλεργατών. Είναι πολύ κρίσιμος και από τη θετική του έκβαση θα βγούμε ωφελημένοι όλοι μας, γι' αυτό είναι καρφί στο μάτι των βιομηχάνων και των εφοπλιστών και των δυνάμεών τους στο εργατικό κίνημα. Η συμμετοχή όλων των εργατών σε αγώνες με τέτοιο προσανατολισμό θα βοηθάει να αποκτάει το ταξικό κίνημα πιο γερά πόδια μέσα στα εργοστάσια, να δημιουργούνται πυρήνες, να δυναμώνει η αμφισβήτηση του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος και η πάλη για την ανατροπή του».

Η ΚΟ καλεί τους εργαζόμενους να εμπιστευτούν το ΚΚΕ, την πρόταση διεξόδου που προτείνει, σημειώνοντας πως «υπάρχει άλλος δρόμος ανάπτυξης και ευημερίας για την εργατική τάξη.

Το έδειξε η Μεγάλη Οκτωβριανή Επανάσταση. Τα κλειδιά της οικονομίας, τα εργοστάσια, οι επιχειρήσεις, τα λιμάνια, τα καράβια, ο ορυκτός και ενεργειακός πλούτος, η γη, τα πήρε η εργατική τάξη με επανάσταση από τα χέρια των καπιταλιστών και με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο, τα έβαλε να δουλέψουν για τις ανάγκες των εργατών και όχι για τα κέρδη των καπιταλιστών, εξαλείφοντας την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και πετυχαίνοντας τεράστιες κατακτήσεις.

Αυτός είναι ο δρόμος στον οποίο καλεί την εργατική τάξη το ΚΚΕ. Δρόμος που παλεύεται στο σήμερα μέσα σε κάθε εργασιακό χώρο, για καλύτερες συνθήκες δουλειάς και ζωής. Σε αυτόν τον δρόμο αξίζει κάθε θυσία γιατί στο ξέφωτό του βρίσκεται η ανατροπή του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος, η οικοδόμηση της ανώτερης κοινωνίας, της σοσιαλιστικής - κομμουνιστικής. Σε μια τέτοια κοινωνία, που θα δουλεύει για τις εργατικές - λαϊκές ανάγκες και όχι για το κέρδος, θα μπορεί στη χώρα μας να αξιοποιηθεί και η τεράστια πείρα του εργατικού δυναμικού και στη Ναυπηγοεπισκευή, θα μπορεί να δουλέψει ο κλάδος για το λαό και όχι για τα μονοπώλια».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μαζική συμμετοχή στη χτεσινή σύσκεψη(2013-03-12 00:00:00.0)
Σημαντικό βήμα για την οικοδόμηση του ενιαίου μετώπου πάλης(2012-07-07 00:00:00.0)
Καθήκον και συμφέρον το αντιπάλεμα της συμφωνίας(2010-09-22 00:00:00.0)
Αθλιο ξεπούλημα(2001-08-24 00:00:00.0)
Πρωτοβουλία για κοινή δράση(1998-05-07 00:00:00.0)
Μέτρα για αποτροπή της συρρίκνωσης ζητάει το ΚΚΕ(1997-06-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ