Σε πορεία προώθησης αναδιαρθρώσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση βρίσκεται μέσα καλοκαιριού η κυβέρνηση, καθώς τις επόμενες μέρες αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την Ανώτατη Εκπαίδευση, το οποίο έχει ήδη κατατεθεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Το σχέδιο νόμου, εξυπηρετώντας το στόχο για μια Ανώτατη Εκπαίδευση πιο στενά συνδεδεμένη με την κερδοφορία των επιχειρήσεων, περιλαμβάνει σε αυτή την κατεύθυνση ρυθμίσεις για πιο αποτελεσματική διοίκηση των Ιδρυμάτων, απελευθέρωση ουσιαστικά των διδάκτρων των μεταπτυχιακών, ίδρυση διετών προγραμμάτων σπουδών, κινητικότητα στις σπουδές κ.ά.
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται ρύθμιση για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας, για το οποίο έχει ανοίξει μια συνολική συζήτηση στο πλαίσιο της αναμόρφωσης της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, σε μία κατεύθυνση διαφορετική από την ανάγκη να είναι ενταγμένη η παιδαγωγική γνώση μέσα στο πτυχίο. Το υπουργείο ενημέρωνε χτες πως «η διευθέτηση του ζητήματος αφορά όλα τα Τμήματα ΑΕΙ, τους πρόσφατα ορκισθέντες και τους υπό ορκωμοσία αποφοίτους τους» και ότι δεν τίθεται κανένα κώλυμα μη ολοκλήρωσης των διαδικασιών ορκωμοσίας πτυχιούχων.
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στο νομοσχέδιο που είχε αρχικά παρουσιαστεί έχουν ενσωματωθεί αρκετά από αυτά που συμφωνήθηκαν με τη Σύνοδο Πρυτάνεων και τη Σύνοδο των Προέδρων των ΤΕΙ. Από την πλευρά της η Σύνοδος Πρυτάνεων, που συνεδρίασε χτες εκτάκτως, σε ανακοίνωσή της δηλώνει πως «εμμένει στην αντίθεσή της με βασικές διατάξεις του σχεδίου Νόμου και ιδιαίτερα με αυτές που αφορούν το άσυλο, τις μεταπτυχιακές σπουδές, την ανάδειξη των Οργάνων διοίκησης των Πανεπιστημίων, την κατάργηση διακριτού ρόλου Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, την ίδρυση Πανεπιστημίου με τη μέθοδο συγχώνευσης ΤΕΙ, την εκλογή Καθηγητών με κλειστές διαδικασίες» και ζητά διάλογο με την ηγεσία του υπουργείου προκειμένου να επανεξεταστεί το σχέδιο νόμου.