Πέμπτη 15 Ιούνη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ - «LOGISTICS»
«Εθνικό σχέδιο» για την ενίσχυση των επιχειρηματικών ομίλων

Με «μπούσουλα» την επιδίωξη της αστικής τάξης για τη μετατροπή της χώρας σε «διαμετακομιστικό κόμβο», το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) ενέκρινε χτες, κατά τη συνεδρίασή του υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη, το «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την ανάπτυξη του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics)».

Την εισήγηση προς το ΚΥΣΟΙΠ έκανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Μαυραγάνης, ο οποίος σημείωσε ότι «ο κύριος στόχος του Εθνικού Σχεδίου Δράσης, με ορίζοντα εφαρμογής την προσεχή 3ετία, είναι η ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού, αποτελεσματικού και αποδοτικού τομέα logistics, ο οποίος θα καθιερώσει την Ελλάδα ως πάροχο σχετικών υπηρεσιών διεθνούς εμβέλειας».

Για την επίτευξη αυτού του στόχου, όπως σημειώνεται, «προσδιορίστηκαν 35 δράσεις», χωρίς να διευκρινίζεται ποιες θα είναι, ενώ το «Σχέδιο Δράσης» θα παρακολουθείται από Επιτροπή η οποία θα ενημερώνει ανά 6μηνο το ΚΥΣΟΙΠ και θα αποτελείται από τα συναρμόδια υπουργεία, όπως Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας, Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Αγροτικής Ανάπτυξης.

Ανάπτυξη των «logistics» σημαίνει, εκτός των άλλων, ότι για την απρόσκοπτη δράση των μονοπωλίων θα πρέπει να τους παραδοθούν - διαδικασία που είναι άλλωστε σε εξέλιξη με τις ιδιωτικοποιήσεις των κρατικών υποδομών - λιμάνια, σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα.

Είναι χαρακτηριστική η αναφορά που γίνεται στο δελτίο Τύπου για το ότι «στο πλαίσιο αυτό, ο λιμένας του Πειραιά», ο οποίος έχει ιδιωτικοποιηθεί και παραδοθεί στα μονοπώλια, «είναι ήδη ο πιο αναπτυσσόμενος στη Μεσόγειο και σύντομα θα είναι ο δεύτερος ευρωπαϊκός λιμένας στη Μεσόγειο από την άποψη του όγκου διακινούμενων containers», ενώ προδιαγράφοντας την τύχη και των άλλων λιμανιών της χώρας σημειώνεται: «Επιπλέον, άλλα λιμάνια όπως η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη και η Ηγουμενίτσα μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση διεθνών εμπορευματικών ροών».

Σχετικά με τους υπόλοιπους στόχους του κεφαλαίου, σημειώνεται στο δελτίο: «Την ίδια στιγμή, η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη του Θριασίου, όπου (...) δημιουργείται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και τον ΟΣΕ ΑΕ το μεγαλύτερο Εμπορευματικό Κέντρο στη χώρα, σε συνδυασμό με τη διάθεση του στρατοπέδου Γκόνου ως Επιχειρηματικού Πάρκου στη Βόρεια Ελλάδα, την ολοκλήρωση των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων και την ανάδειξη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών σε διαμετακομιστικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας, μπορούν να είναι οδηγοί της ελληνικής αγοράς Εφοδιαστικής για την προσεχή 3ετία».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ