Πέμπτη 8 Ιούνη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΗΣ ΜΕΛΙΤΗΣ - ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΗΣ «ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ V»
Δύο νέα εργατικά «ατυχήματα» προστίθενται στα απανωτά περιστατικά

Τα σωματεία καταγγέλλουν ότι μόνο μέσα στο Μάη έχουν σημειωθεί 3 εργατικά «ατυχήματα» στο εργοτάξιο κατασκευής της Μονάδας ΑΗΣ «Πτολεμαΐδα V»
Τα σωματεία καταγγέλλουν ότι μόνο μέσα στο Μάη έχουν σημειωθεί 3 εργατικά «ατυχήματα» στο εργοτάξιο κατασκευής της Μονάδας ΑΗΣ «Πτολεμαΐδα V»
Δύο νέα εργατικά «ατυχήματα», σε Πτολεμαΐδα και Μελίτη, ήρθαν να προστεθούν στα απανωτά περιστατικά των τελευταίων ημερών, επιβεβαιώνοντας ότι η ζωή, η σωματική ακεραιότητα και η ασφάλεια των εργαζομένων γίνονται «θυσία» για τα κέρδη των καπιταλιστών.

Συγκεκριμένα, την Τρίτη 6/6, ένας 49χρονος οδηγός φορτηγού οχήματος ιδιωτικής εταιρείας μεταφορών, από την Κοζάνη, μετά την απόθεση λιγνίτη στην αυλή του ΑΗΣ Μελίτης, τραυματίστηκε με αποτέλεσμα να προκληθούν κατάγματα γνάθου και προσώπου.

Μια μέρα μετά, χτες, Τετάρτη, ένας εργάτης στη RECO BETON, στο εργοτάξιο κατασκευής της Μονάδας ΑΗΣ «Πτολεμαΐδα V», τραυματίστηκε σοβαρά στον ώμο και το ισχίο, καθώς βρέθηκε στο κενό όταν φορτίο γερανού προσέκρουσε πάνω στην πλατφόρμα στην οποία βρισκόταν.

Τα δύο νέα εργατικά «ατυχήματα» έρχονται να επιβεβαιώσουν την εργοδοτική ασυδοσία, τη δίψα των μεγαλοκατασκευαστικών εταιρειών για περισσότερα κέρδη, μπροστά στα οποία δεν λογαριάζουν την ανθρώπινη ζωή.

Κινητοποίηση αύριο στο εργοτάξιο κατασκευής του ΑΗΣ «Πτολεμαΐδα V»

Το Σωματείο Εργατοτεχνιτών στην κατασκευή της Μονάδας ΑΗΣ «Πτολεμαΐδα V», το Συνδικάτο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων ν. Κοζάνης και το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Εργαζομένων στην Ενέργεια (ΣΕΕΕΝ) Δ. Μακεδονίας οργανώνουν παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της εταιρείας ΤΕΡΝΑ, στο εργοτάξιο της «Πτολεμαΐδα V», αύριο Παρασκευή στις 12 το μεσημέρι.

Σύμφωνα με καταγγελία των παραπάνω Σωματείων, μόνο τον μήνα Μάη έχουν συμβεί 3 εργατικά «ατυχήματα» στο εργοτάξιο της κατασκευής της Μονάδας ΑΗΣ «Πτολεμαΐδα V». Από την αρχή της κατασκευής του εργοταξίου έχουν σημειωθεί περισσότερα από 30 εργατικά «ατυχήματα», ορισμένα από αυτά σοβαρά.

«Ολα τα εργατικά "ατυχήματα" που έχουν σημειωθεί μέσα στο εργοτάξιο της Μονάδας ΑΗΣ "ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ V" φέρουν την σφραγίδα της ΤΕΡΝΑ και των εργολάβων που ασκούν πίεση στους εργαζομένους για εντατικοποίηση της εργασίας, για δουλειά ήλιο με ήλιο με 10ωρα και 12ωρα. Είναι υποκριτές που έχουν και το θράσος να κατηγορούν τους ίδιους τους εργαζόμενους για την πρόκληση των εργατικών ατυχημάτων. Η ανάδοχος εταιρεία ΤΕΡΝΑ για να μη βγαίνει ζημιωμένη οικονομικά αυτή και οι εργολάβοι, επιστρατεύει απειλές και εκβιασμούς προς τους εργαζόμενους ώστε να μη δηλώνονται τα εργατικά "ατυχήματα" στους αρμόδιους φορείς», σημειώνουν.

Και απαιτούν: Τη στελέχωση και την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στους ελεγκτικούς μηχανισμούς σε Επιθεώρηση Εργασίας και ΕΦΚΑ και να γίνονται πιο τακτικοί έλεγχοι στο εργοτάξιο. Να πληρώσουν η ανάδοχος εταιρεία και οι υπεργολάβοι για τα ατομικά μέσα προστασίας (γάντια, γιλέκα, κράνη, μπότες, ατομικά σχοινιά και ζώνες ασφαλείας για αυτούς που εργάζονται σε υψόμετρο κ.ά.). Τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων υγείας και ασφάλειας στην εργασία.

Στον ΑΗΣ Μελίτης

Το ΣΕΕΕΝ και το Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Κοζάνης καταγγέλλουν ότι τόσο το «ατύχημα» στον ΑΗΣ Μελίτης, όσο και αυτό που σημειώθηκε λίγες μέρες πριν και είχε αποτέλεσμα τον ακρωτηριασμό εργαζόμενου στο Ορυχείο Αχλάδας, σχετίζονται με την εντατικοποίηση της εργασίας και την έλλειψη μέτρων ασφαλείας, στην προσπάθεια μείωσης του κόστους για μεγιστοποίηση των κερδών.

Οπως αναφέρουν, «δεν είναι τυχαίο που πολλά από τα ατυχήματα συμβαίνουν σε οδηγούς (σε αποθέσεις με φορτηγά όπου πολλές φορές δεν υπάρχει κουμανταδόρος, με ανατροπές οχημάτων κ.ά.). Η πίεση για ένα παραπάνω δρομολόγιο, τα κακοσυντηρημένα οχήματα, η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού είναι μερικοί από τους παράγοντες που αυξάνουν την πιθανότητα ατυχήματος.

Στους χώρους της ΔΕΗ ΑΕ τα θανατηφόρα συνεχίζονται (3 στον ΔΕΔΔΗΕ μέσα σε λίγους μήνες), ενώ πολλά είναι τα ατυχήματα που δεν δηλώνονται, ιδίως στις εργολαβίες. Αυτή η κατάσταση θα χειροτερέψει με την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του κλάδου ηλεκτρικής ενέργειας που θα οξύνει τον ανταγωνισμό».

Τα δύο σωματεία απαιτούν: Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που να εξασφαλίζει αξιοπρεπείς μισθούς και ανθρώπινα ωράρια για όλους τους οδηγούς. Τήρηση όλων των μέτρων υγείας και ασφάλειας. Να γίνεται η προβλεπόμενη συντήρηση στα οχήματα. Προσλήψεις όλου του απαραίτητου προσωπικού σε οδηγούς, με μόνιμη και σταθερή δουλειά.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ