Τετάρτη 31 Μάη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ
Εκπαιδευτικοί σε μόνιμη ανασφάλεια και σχολεία χωρίς ειδικότητες

Συνεχίζονται οι πολύμορφες κινητοποιήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το δικαίωμά τους σε μόνιμη και σταθερή δουλειά και το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση. Σε κινητοποίηση σήμερα, Τετάρτη 31 Μάη, στις 14.30, καλεί ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων, με τη στήριξη πολλών πρωτοβάθμιων σωματείων και της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών.

Τα τελευταία χρόνια, το άθλιο καθεστώς που βιώνουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ζουν σε μόνιμη ανασφάλεια, όντας άνεργοι το καλοκαίρι και αναγκασμένοι να πηγαίνουν σε άλλη πόλη ή σε άλλο σχολείο κάθε χρονιά, με τεράστιες επιπτώσεις στην οικογενειακή τους ζωή, αλλά και στην ποιότητα του διδακτικού τους έργου, χειροτέρεψε ακόμη περισσότερο. Το υπουργείο Παιδείας και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πιέζουν τις σχολικές μονάδες να καλύπτονται τα κενά ειδικοτήτων από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν σχέση με το διδακτικό αντικείμενο της κάθε ειδικότητας, στη λογική της «εξαφάνισης» των χιλιάδων διδακτικών κενών στα μαθήματα ειδικοτήτων. Ετσι προωθείται η στρατηγική κατεύθυνση του κεφαλαίου για σταδιακή απόσυρση του κράτους από τη χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης μέσω της λεγόμενης «αυτονόμησης» της σχολικής μονάδας, μέσω της μείωσης των προσλήψεων ειδικευμένων εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των μαθημάτων. Τα μαθήματα Αισθητικής Αγωγής, Πληροφορικής, Ξένων Γλωσσών κ.λπ. ανατίθενται σε δασκάλους, που φυσικά δεν μπορούν να τα διδάξουν καθώς δεν έχουν ανάλογες σπουδές. Ετσι, δημιουργούνται σχολεία δύο ταχυτήτων, με/ή χωρίς τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς, και ανοίγει ο δρόμος για να προωθείται η διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, ανάλογα με τη δυνατότητα του σχολείου μελλοντικά να παρέχει τα μαθήματα αυτά ως «έξτρα», κατά τις χρηματοδοτήσεις που θα βρίσκει (από Συλλόγους Γονέων ή χορηγούς).

Στο πλαίσιο της κυρίαρχης αντίληψης που προωθείται από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς ΕΕ και ΟΟΣΑ, η Εκπαίδευση πρέπει να παρέχει δεξιότητες αξιοποιήσιμες από τους αυριανούς εργοδότες και όχι γνώση των νομοτελειών της πραγματικότητας. Επομένως και η Αισθητική Αγωγή δεν θεωρείται απολύτως αναγκαία για όλους τους μαθητές ώστε να διαμορφώνουν μια πλήρη, ολόπλευρα αναπτυγμένη προσωπικότητα, αλλά μια επιπλέον επικοινωνιακή δεξιότητα, αναγκαία σε κάποιους, όχι σε όλους. Ο αγώνας επομένως των εκπαιδευτικών για βελτίωση της Εκπαίδευσης και για να έχουν μόνιμη και σταθερή δουλειά, θα έχει προοπτική εφόσον θα αντιπαλεύει το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής στην Εκπαίδευση και θα κατευθύνεται στο στόχο για ένα Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο της σύγχρονης Λαϊκής Παιδείας, που να μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά τους νέους ανθρώπους, ως οικοδόμους μιας νέας κοινωνίας.


Δ.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org