Σάββατο 27 Μάη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
«ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ»
Ολοκληρωμένη κρατική παρέμβαση για τη στήριξη της καπιταλιστικής ανάκαμψης

Παρουσιάστηκε την περασμένη Τετάρτη σε συνέδριο στο υπουργείο Μεταφορών

Μεγάλα κατασκευαστικά έργα, που τριπλοπληρώνει ο λαός, προορίζονται να διευκολύνουν τις μεταφορές εμπορευμάτων και να προσελκύσουν νέες κερδοφόρες επενδύσεις για το κεφάλαιο

Eurokinissi

Μεγάλα κατασκευαστικά έργα, που τριπλοπληρώνει ο λαός, προορίζονται να διευκολύνουν τις μεταφορές εμπορευμάτων και να προσελκύσουν νέες κερδοφόρες επενδύσεις για το κεφάλαιο
Το ρόλο των κρατικών υποδομών στην «παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας» και στην ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια του 1ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, που έγινε την περασμένη Τετάρτη στην έδρα του υπουργείου, σημειώνοντας ότι είναι έτοιμος ο σχεδιασμός για τα έργα «Συνδυασμένων Μεταφορών» που έχει ανάγκη το κεφάλαιο και αφορούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές, τα εμπορευματικά κέντρα, τα έργα οδοποιίας, τα λιμενικά έργα και τις αεροπορικές μεταφορές.

Το «Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών», όπως το ονομάζουν, δίκαια χαρακτηρίζεται από την κυβέρνηση «ορόσημο» για το μέλλον των μεταφορών, σε ό,τι αφορά τα συμφέροντα και τους σχεδιασμούς εγχώριων και ξένων επιχειρηματικών ομίλων. Στόχος είναι, σύμφωνα με τον υπουργό, να αποτελέσει βάση για επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών και για την εφαρμογή πολιτικής σ' αυτόν τον τομέα, έως το 2037.

Σε ό,τι αφορά αυτό καθ' αυτό το κατασκευαστικό έργο, πρόκειται για έναν τεράστιο όγκο έργων υποδομών, που θα κινητοποιήσει τα επόμενα χρόνια τεράστιους οικονομικούς πόρους, προκαλώντας ευφορία και μεγάλες προσδοκίες για κερδοφορία στα μονοπώλια των κατασκευών.

Ανάπτυξη των σιδηροδρομικών και οδικών δικτύων

Κεντρική ιδέα του σχεδίου είναι η εκμετάλλευση της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας ως «άμεση πολιτική δραστηριότητα», όπως χαρακτηριστικά σημειώθηκε. Ειδικά γι' αυτό το τελευταίο, αναδείχτηκε η σημασία του Πειραιά, ως ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, που ενώνει τις αγορές της Ασίας με εκείνες της Ευρώπης μέσω της διώρυγας του Σουέζ.

Κατά συνέπεια, όπως ειπώθηκε, η διαμεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των λιμένων της Μεσογείου, έχοντας στο επίκεντρο τον Πειραιά, και η ενδοχώρια χερσαία μεταφορά με τρένο ή οδικώς στα Βαλκάνια, μπορούν να καταστήσουν τη χώρα έναν διεθνή κόμβο συνδυασμένων μεταφορών για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Αντίστοιχα, σχεδιάζεται ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έως το λιμάνι του Μπουργκάς, όπου θα μπορούν τα εμπορεύματα να μεταφέρονται από και προς τη Μαύρη Θάλασσα, παρακάμπτοντας τα στενά του Βοσπόρου.

Επίσης, το Σχέδιο Δράσης για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, που καταρτίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, «ενθαρρύνει πολιτικές με στόχο την ανάπτυξη των δικτύων και των υποδομών εφοδιαστικής» και περιλαμβάνει τις εξής βασικές παρεμβάσεις σε έργα υποδομών:

  • Τον νέο αυτοκινητόδρομο «Ολυμπία Οδός», τον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, την Ιόνια Οδό και την ολοκλήρωση του Ε65, ώστε να φτιαχτεί «ένα σύγχρονο και γρήγορο οδικό εγχώριο δίκτυο για τις οδικές μεταφορές», που θα προσελκύσει επενδύσεις στον κλάδο των «Logistics».
  • Την ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, η οποία αποτελεί κομμάτι του διευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου «ΤΕΝ-Τ». Αλλά και τη λειτουργία του «Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου», το οποίο θεωρείται ότι μπορεί να αποτελέσει «τη σημαντικότερη υποδομή στην εφοδιαστική αλυσίδα για την Ανατολική Ευρώπη». Ο λόγος που δίνεται «στρατηγική σημασία» στο νέο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως σημειώθηκε στη διάρκεια της παρουσίασης, έχει να κάνει με το γεγονός ότι κατ' αρχήν οι συνδέσεις που σχεδιάζονται με τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων ενισχύουν τις εμπορευματικές ροές, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σήμερα παρατηρείται κορεσμός των στενών του Βοσπόρου και τάση στη διεθνή αγορά για αναζήτηση εναλλακτικών εμπορικών διαύλων.
  • Τα έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού της Πάτρας, με στόχο να εξελιχθεί η πόλη σε βασικό κόμβο εμπορευματικών ροών από και προς τα λιμάνια της Αδριατικής. Σύμφωνα επίσης με το σχέδιο, στο σύνολο των βασικών εγχώριων λιμανιών και συγκεκριμένα του Νέου Ικονίου, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, προωθούνται ή προγραμματίζονται σιδηροδρομικές συνδέσεις, με σκοπό σταδιακά να προσελκύσουν και αυτά σημαντικό όγκο εμπορευματικών ροών.
  • Την προώθηση της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» που θα συνδέσει, μεταξύ άλλων, όλα τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας και θα τα ενώσει με όλους τους κάθετους άξονες εξόδου σε Βαλκάνια, Κεντρική, Ανατολική και Δυτική Ευρώπη, αλλά και την Κωνσταντινούπολη.
  • Την ίδρυση και λειτουργία Εμπορευματικών Κέντρων, με το κύριο βάρος στην παρούσα φάση να πέφτει στα προωθούμενα Εμπορευματικά Κέντρα του Θριασίου Πεδίου και της Θεσσαλονίκης, τα οποία μάλιστα αποτελούν τους βασικούς «πυλώνες» των υποδομών εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Την ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών και την αύξηση του ποσοστού συμμετοχής τους στο σύνολο του τομέα των Μεταφορών. Εδώ εντάσσεται και η κατασκευή και παραχώρηση εκμετάλλευσης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης και η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων.

Φ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ