Κυριακή 9 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να σταματήσει το έγκλημα του ξεπουλήματος του Λιμανιού

Αγωνιστικό κάλεσμα απευθύνει η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ, με ανακοίνωσή της, ενάντια στο ξεπούλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας στο μεγάλο κεφάλαιο, που θα οδηγήσει στην ανατροπή θεμελιακών εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στο λιμάνι, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και των ναυτεργατών. Θα δημιουργηθούν γκέτο και θα εκτοπιστούν βίαια εκατοντάδες επαγγελματίες, βιοτέχνες, μικρέμποροι. Ο συντονισμός της πάλης της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων της πόλης για να μείνει το λιμάνι 100% δημόσιο και ενιαίο, είναι μονόδρομος.

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, με την εσπευσμένη προώθηση της εισαγωγής του στο Χρηματιστήριο, παραδίδει στο πολυεθνικό κεφάλαιο, έναν ευαίσθητο τομέα στρατηγικής σημασίας, εντάσσοντας το Λιμάνι στην αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων στα πλαίσια των γενικότερων καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, που προωθεί για λογαριασμό του μεγάλου κεφαλαίου με την καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πρόκειται για πολιτική που υπηρετεί την παραπέρα ενίσχυση της δύναμης και της εξουσίας των μονοπωλίων, την ασυδοσία των πολυεθνικών και τον μονοπωλιακό ανταγωνισμό, την ιμπεριαλιστική διείσδυση στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή.

Με αλλεπάλληλες τροπολογίες στον ιδρυτικό νόμο του ΟΛΠ, οι σύμβουλοι ξεπουλήματος, της κυβέρνησης, έθεσαν εκτός αποτίμησης όλες τις λιμενικές εγκαταστάσεις, που οι ίδιοι αποτιμούν σε 300 δισεκατομμύρια και μέσα από μια εξευτελιστική αποτίμηση όλων των άλλων στοιχείων κατέληξαν σε ύψος περιουσίας τα 40 δισεκατομμύρια!

Ετσι, μέσω της μετοχοποίησης, όλες οι λιμενικές εγκαταστάσεις θα περάσουν στα χέρια των κεφαλαιοκρατών, χωρίς να τις πληρώσουν. Προοπτικά, και μέσα από τη «σύμβαση παραχώρησης», ανοίγει ο δρόμος για παραπέρα τεμαχισμό χώρων και λειτουργιών του Λιμανιού και απευθείας ξεπουλήματος, από το υπουργείο, με την ευκαιρία της Ευρωενωσιακής «απελευθέρωσης των λιμενικών υπηρεσιών». Με αυτή την πράξη η κυβέρνηση παραδίδει κεφάλαια του κρατικού τομέα στο μεγάλο κεφαλαίο, για να διευκολύνει τη διαδικασία συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου, το μονοπωλιακό κέρδος. Να αντιμετωπίσει την κρίση του συστήματος. Μόνο με τέτοιους όρους ξεπουλήματος η μετοχοποίηση του ΟΛΠ είναι πρακτικά πραγματοποιήσιμη, διαφορετικά θα γινόταν απαγορευτική, ασύμφορη για τους κεφαλαιοκράτες.

Στα πλαίσια της κρατικομονοπωλιακής ρύθμισης της οικονομίας, το μεγάλο κεφάλαιο καθορίζει τους όρους του ξεπουλήματος και η κυβέρνηση, που βρίσκεται στην υπηρεσία του, με την όλη μεθόδευση τους εξασφαλίζει.

Γενεσιουργός αιτία του όλου προβλήματος, είναι η ίδια η πολιτική της ιδιωτικοποίησης. Δεν υπάρχει καλή ιδιωτικοποίηση για τους εργαζόμενους. Επομένως, το πρόβλημα δεν περιορίζεται στον τρόπο, στο ύψος του τιμήματος και τις προκλητικά συνοπτικές και αμφίβολης νομιμότητας διαδικασίες, που προωθείται το ξεπούλημα του ΟΛΠ, αλλά την αντιπαράθεση με την ουσία της ιδιωτικοποίησης, με τη φιλομονοπωλιακή πολιτική γενικότερα.

Τεράστια είναι η ευθύνη των άλλων κομμάτων και παρατάξεων.

Η ΝΔ, σαν κόμμα που εκφράζει τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης, ζητάει την επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων και των λιμανιών.

Ο ΣΥΝ, αφού συμφώνησε στη μετατροπή του ΟΛΠ σε ΑΕ, στο όνομα του εκσυγχρονισμού, συμφώνησε με τα σχέδια ανάπλασης και τις αλλαγές χρήσεων του κεντρικού Λιμένα, ψήφισε τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και υποστηρίζει τους γενικότερους προσανατολισμούς του συστήματος. Προσπαθεί να θολώσει τα νερά, περιορίζοντας το ζήτημα στη διαφάνεια, στο ύψος του τιμήματος και τον προκλητικό τρόπο που προωθείται το ξεπούλημα.

Το ΚΚΕ είναι ριζικά αντίθετο με την πολιτική της ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού και έγκαιρα προειδοποίησε τους εργαζόμενους. Σημειώνουμε ότι στη φάση εξαγορών και συγχωνεύσεων, εσωτερικά και διεθνώς, οι συνέπειες από την ιδιωτικοποίηση θα είναι πιο άμεσες και πιο γρήγορες για τους εργαζόμενους.

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα οδηγήσει στην ανατροπή θεμελιακών εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στο Λιμάνι, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και τους ναυτεργάτες και θα προκαλέσει το χάσιμο χιλιάδων θέσεων σταθερής απασχόλησης, το φούντωμα της ανεργίας, την επέκταση της «μαύρης εργασίας», συνολικά την ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης.

Η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη θα λειτουργεί στη βάση του κόστους ωφέλειας των μονοπωλίων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους και την κατεύθυνση των εξελίξεων στην ίδια τη Ζώνη, οι οποίες θα διαμορφώνονται αποκλειστικά με βάση τι συμφέρει τις πολυεθνικές - τους εφοπλιστές. Οι πρώτες βολές έπεσαν με τη σύμβαση παραχώρησης στη Σαλαμίνα. Είναι ολοφάνερο ότι μέσα στο Λιμάνι θα δημιουργηθούν γκέτο και μονοπωλιακές καταστάσεις και θα εκτοπιστούν βίαια εκατοντάδες επαγγελματίες, βιοτέχνες, μικρέμποροι. «Φυσική» συνέπεια της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα είναι η εκτίναξη των τιμολογίων γενικά και ιδιαίτερα της ακτοπλοΐας με ό,τι σημαίνει αυτό για τη σύνδεση με το νησιωτικό σύμπλεγμα και την οικονομία του. Οι συνέπειες θα είναι επώδυνες και για τα κυριαρχικά δικαιώματα, την άμυνα και την ασφάλεια της χώρας, τη σύνδεσή της με το νησιωτικό σύμπλεγμα στον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου.

Τα χαρακτηριστικά και η φύση του Λιμανιού του Πειραιά, το αναδεικνύουν ως τομέα στρατηγικής σημασίας, ο οποίος για οικονομικούς και κοινωνικούς λόγους, αλλά και για τη διασφάλιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, της άμυνας και της ασφάλειας της χώρας, δεν πρέπει να αφεθεί στα χέρια των εφοπλιστών, του μονοπωλιακού κεφαλαίου που δρα με μοναδικό κριτήριο την αύξηση του κέρδους.

Η ΚΟΠ του ΚΚΕ καταγγέλλει το συντελούμενο έγκλημα σε βάρος του λαού και της περιουσίας του.

Καλεί τους εργαζόμενους στο Λιμάνι, τους ναυτεργάτες, τους εργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, τους τελωνειακούς και εκτελωνιστές, τους επαγγελματίες και βιοτέχνες, όλους τους εργαζόμενους του Πειραιά να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης, για να αποκρούσουν την ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού και να ανοίξουν μια νέα σελίδα στον αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

Το λιμάνι πρέπει να μείνει ενιαίο 100% δημόσιο, χωρίς μετοχοποιήσεις, θυγατροποιήσεις, κατάργηση ή παραχώρηση δραστηριοτήτων του στους ιδιώτες. Πρέπει να απορριφθούν, αποφασιστικά τα παραπλανητικά διλήμματα, να απομονωθούν οι δυνάμεις του συμβιβασμού, να γίνει πράξη η συντονισμένη πάλη.

Παλεύουμε για:

Λιμάνια δημόσια, οργανικά ενταγμένα σε μια πολιτική φιλολαϊκής αντιμονοπωλιακής ανάπτυξης, στο πλαίσιο ενός κεντρικού πανεθνικού μηχανισμού σχεδιασμού και διεύθυνσης, που κινητοποιεί τα κοινωνικοποιημένα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, με κοινωνικό εργατικό έλεγχο. Μέσα από εκεί θα εξασφαλίζουν την ανάπτυξη και την προοπτική τους και θα αποτελούν εργαλεία άσκησης διακρατικών σχέσεων και εξωτερικής πολιτικής για συνεργασία - συμφωνίες στη βάση του αμοιβαίου οφέλους.

Το Λιμάνι του Πειραιά θα στηρίζει και θα υπηρετεί την απασχόληση. Θα είναι οργανικά δεμένο με την παραγωγή, θα προωθεί τις διακλαδικές σχέσεις και θα βοηθά τη ναυπηγοεπισκευή. Θα στηρίζει και θα υπηρετεί το νησιωτικό σύμπλεγμα, την οικονομία του, για εθνικό φορέα ακτοπλοΐας. Θα βοηθά την οικονομική και παραγωγική ανάπτυξη της περιοχής του Πειραιά με κριτήριο τον εργαζόμενο και τις ανάγκες του και όχι το καπιταλιστικό κέρδος. Παλεύουμε για την ανατροπή των συσχετισμών δύναμης, να γίνει πραγματική αλλαγή στο επίπεδο της εξουσίας, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τη λαϊκή οικονομία που συμφέρει την πλειοψηφία του λαού».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ