Τετάρτη 24 Μάη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΞΕΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
«ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ»
Παρέμβαση προς το αρχηγείο της Πυροσβεστικής για τις επιφυλακές

Το ενδεχόμενο οι πυροσβέστες που υπηρετούν στις υπηρεσίες των αεροδρομίων να ορίζονται και να καλούνται σε συνεχείς επιφυλακές, ακόμα και χωρίς να υπάρχουν συμβάντα, επισημαίνει παρέμβαση της «Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών», προς το αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος.

Οπως αναφέρεται σε αυτήν, «από τις υπ. αριθμ. 13322 Φ. 702.15/3-3-2017 και 17068 Φ. 702.15/16-3-2017 διαταγές αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος που εκδόθηκαν για να επικαιροποιήσουν τον επιχειρησιακό σχεδιασμό των υπηρεσιών του ΠΣ, διαπιστώνουμε ότι στο σκέλος που αφορά τις αρμοδιότητες και τις επιφυλακές των πυροσβεστικών υπαλλήλων, αναφέρονται τα εξής: Το πυροσβεστικό προσωπικό που υπηρετεί σε πυροσβεστικούς σταθμούς ή ΠΥ αεροδρομίων της επικράτειας θα απασχολείται σε καθήκοντα δασοπυρόσβεσης, αλλά και σε καθήκοντα αστικών συμβάντων, με την απαραίτητη προϋπόθεση να μην επηρεάζεται από την απασχόληση αυτή η εύρυθμη λειτουργία και η κατηγορία του κάθε αεροδρομίου. Η συμμετοχή του πυροσβεστικού προσωπικού γενικών καθηκόντων που υπηρετεί σε υπηρεσίες αεροδρομίων ή λιμένων της επικράτειας σε δράσεις δασοπυρόσβεσης, αποτελεί κλιμακούμενο μέτρο επιχειρησιακής ενδυνάμωσης και θα συμβαίνει μόνο στην περίπτωση που θα υφίσταται δασική πυρκαγιά και το προσωπικό θα έχει τεθεί σε κατάσταση επιφυλακής. Επίσης, στον σχεδιασμό των ΠΚ (Πυροσβεστικά Κλιμάκια) οδικών αξόνων εντάσσονται οχήματα ως δασικά περιπολικά, με σκοπό να επιτευχθεί "η πλήρης αξιοποίηση και η άμεση κινητοποίηση όλου του διαθέσιμου προσωπικού εφόσον απαιτηθεί"».

Στη συνέχεια, στην παρέμβαση επισημαίνεται πως «αν, όμως, λάβουμε υπόψη μας ότι: Η εύρυθμη λειτουργία των ΠΥ και η κατηγορία των αεροδρομίων απαιτούν ικανό αριθμό πυροσβεστών ανά βάρδια, σύμφωνα και με τους διεθνείς κανονισμούς. Σε περιοχή που υπάρχει ΠΥ αερολιμένα, δεν υφίσταται άλλη Πυροσβεστική Υπηρεσία, όπως για παράδειγμα στη Μύκονο. Στα ΠΚ των οδικών αξόνων είναι συγκεκριμένος ο αριθμός των υπαλλήλων που θα απασχοληθεί με την πυρασφάλεια των οδικών αξόνων στα πλαίσια του κυλιόμενου ωραρίου. Σε αρκετές νησιωτικές περιοχές της χώρας οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες και τα Κλιμάκια (πλην των ΠΥ των αεροδρομίων), παρουσιάζουν τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, προκύπτει άμεσα το ενδεχόμενο οι συνάδελφοί μας που υπηρετούν στις συγκεκριμένες υπηρεσίες των αεροδρομίων (και όχι μόνο), να ορίζονται και να καλούνται σε συνεχείς επιφυλακές ακόμα και χωρίς να υπάρχουν συμβάντα, σε αντίθεση με τις υπάρχουσες διαταγές που ισχύουν για τις επιφυλακές».

Η παρέμβαση καταλήγει ζητώντας από τον αρχηγό του ΠΣ, αντιστράτηγο, Β. Καπέλιο, «να αποσαφηνιστεί εάν οι πρόσθετες υποχρεώσεις πυρασφάλειας των ΠΥ αεροδρομίων (π.χ. Μυκόνου ) και ΠΚ οδικών αξόνων θα καλύπτονται από το υπάρχον προσωπικό της κάθε βάρδιας ή θα καλύπτεται με πρόσθετη εργασία κατά τη διάρκεια της ελευθερίας από την υπηρεσία και να εκδοθεί νέα διευκρινιστική διαταγή, που θα διασαφηνίζει την εφαρμογή των παραπάνω παραμέτρων του επιχειρησιακού σχεδιασμού, για να γνωρίζουν όλοι οι συνάδελφοί μας τον τρόπο και το καθεστώς που πρόκειται να εργαστούν, κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ