Σάββατο 8 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αποτέλεσμα της κοινωνικής ανισότητας ο αναλφαβητισμός

Την ανάγκη στήριξης της δημόσιας παιδείας και του εκπαιδευτικού σημειώνει το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Αναλφαβητισμού

«Ο αναλφαβητισμός είναι αποτέλεσμα της κοινωνικής ανισότητας, αλλά με τη σειρά του αναπαράγει και ενισχύει τις κοινωνικές ανισότητες», σημειώνει το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕΤΕΜΕ) της ΟΛΜΕ, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Αναλφαβητισμού. Το ΚΕΜΕΤΕ χαρακτηρίζει απογοητευτική την κατάσταση στο διεθνή χώρο, αφού ένα στους τέσσερις κατοίκους του πλανήτη είναι αναλφάβητος, σύμφωνα με τα διεθνή στατιστικά στοιχεία. «Πάνω από 125 εκατομμύρια παιδιά στερούνται το θεμελιώδες δικαίωμα στη σχολική εκπαίδευση και ίσως δε θα έχουν ποτέ την ευκαιρία να καλύψουν αυτή τη στοιχειώδη έλλειψή τους, αν δεν αλλάξουν οι εκπαιδευτικές πολιτικές», σημειώνει το ΚΕΜΕΤΕ.

Το πρόβλημα εμφανίζεται και στις προηγμένες βιομηχανικά χώρες, όπου περισσότεροι από το 20% των ενηλίκων στις χώρες αυτές δεν μπορούν να διαβάζουν και να γράφουν, παρά μόνο σε ένα στοιχειώδες επίπεδο. «Και αυτό συμβαίνει σε προηγμένες κοινωνίες, που χαρακτηρίζονται ως κοινωνίες της γνώσης και έχουν ως προμετωπίδα τους τη διασφάλιση του δικαιώματος στη μόρφωση για όλους», σημειώνει το ΚΕΜΕΤΕ.

Ιδιαίτερα για τη χώρα μας, το ΚΕΜΕΤΕ σημειώνει ότι τα προβλήματα του αναλφαβητισμού είναι πιο οξυμένα σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης. «Το πιο σημαντικό είναι ότι, σύμφωνα με τα δεδομένα σχετικών ερευνών, μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων πολιτών, που προσεγγίζει το 50%, έχουν σοβαρές αδυναμίες σε μία τουλάχιστον από τις πιο βασικές δεξιότητες του εγγράμματου πολίτη: της ανάγνωσης, της γραφής και της αριθμητικής. Πολύ περισσότεροι είναι εκείνοι που δεν μπορούν χειριστούν τις νέες τεχνολογίες και δεν έχουν την ικανότητα να κατανοούν, να ιεραρχούν και να αξιοποιούν τις πληροφορίες στην πολύπλοκη σημερινή εποχή της γνώσης και της τεχνολογίας», τονίζει το ΚΕΜΕΤΕ, καταλήγοντας ότι «περισσότερο από κάθε άλλη φορά επείγει σήμερα η λήψη μέτρων τόσο στους εκπαιδευτικούς θεσμούς όσο και γενικότερα, ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο του αναλφαβητισμού στο μέγιστο δυνατό βαθμό και να αμβλυνθούν οι κοινωνικές ανισότητες στο χώρο του σχολείου και στην κοινωνία. Κάτι τέτοιο είναι αδύνατο να επιτευχθεί χωρίς τη ριζική αναβάθμιση και συνεχή στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ