Eurokinissi |
Στον άμεσο προγραμματισμό της κυβέρνησης είναι η κατάθεση μέσα στις επόμενες μέρες στη Βουλή του νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση, το οποίο κινείται στη στρατηγική για μια Εκπαίδευση στα μέτρα των μονοπωλίων, θεσμοθετώντας μεταξύ άλλων την αμεσότερη συνεργασία ιδρυμάτων - επιχειρήσεων και μεταπτυχιακά με δίδακτρα, στα οποία προκειμένου να έχει ένας φοιτητής δωρεάν πρόσβαση, θα πρέπει να προσφέρει τσάμπα εργασία μέσα στα ιδρύματα. Μέσα στο καλοκαίρι προγραμματίζεται να ανακοινωθεί και το σχέδιο για τις αλλαγές στο Λύκειο και την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που, όπως προκύπτει απ' όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, επιφυλάσσει ένα Λύκειο, ακόμη πιο σκληρό και ανταγωνιστικό, με αλλεπάλληλες εξεταστικές δοκιμασίες στη θέση των πανελλαδικών.
Ως «βασικό πυλώνα» του τριετούς σχεδίου μεταρρυθμίσεων, το οποίο διάνθισε με διαπιστώσεις για την κατάσταση που έχει δημιουργήσει και η πολιτική της συγκυβέρνησης, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι θα κάνει υποχρεωτική τη φοίτηση για τα παιδιά προνηπιακής και νηπιακής ηλικίας και θα είναι «στη δυνατότητα των γονέων να επιλέξουν σε ποια δομή θα στείλουν τα παιδιά τους», ενώ μίλησε και για επέκταση του ενιαίου τύπου Ολοήμερου Δημοτικού σε όλα τα σχολεία της χώρας. Ομως, η πολιτική των περικοπών είναι αυτή που περιγράφει την πραγματικότητα και του τριετούς σχεδίου, αφού καμία συγκεκριμένη δέσμευση δεν ακούστηκε για μόνιμους διορισμούς, με τον πρωθυπουργό να κάνει λόγο για διαπιστωμένες ανάγκες που ανέρχονται σε 20.000 με 21.000 εκπαιδευτικούς, δηλώνοντας αόριστα ότι «μέχρι τέλος του έτους θα μπορούμε να ανακοινώσουμε το πώς μέσα στην τριετία θα καταφέρουμε να καλύψουμε το μεγαλύτερο μέρος αυτών των αναγκών». Ενώ σε ό,τι αφορά το ζήτημα των υποδομών στην Εκπαίδευση, έδειξε τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), την κατασκευή δηλαδή πανάκριβων κτιρίων που θα βρίσκονται στα χέρια ιδιωτών, με την επιχειρηματικότητα να εδραιώνεται και στο θέμα της σχολικής στέγης, χαρακτηρίζοντάς τες μάλιστα «πολύ αποτελεσματική μέθοδο».
Στο πλαίσιο των αλλαγών στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ως δείγμα αναβάθμισης των ΤΕΙ παρουσιάστηκε η πρόθεση για δημιουργία ενός νέου ιδρύματος με την ονομασία «Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής», που θα προκύψει από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, μετά από διαδικασίες «αξιολόγησης», το οποίο θα παρέχει τετραετή προγράμματα σπουδών, αλλά και νέα διετή προγράμματα που θα παρέχουν διπλώματα ευρωπαϊκών επαγγελματικών προσόντων για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων.
Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε επίσης άμεσα, από την επόμενη χρονιά, αναγνώριση των πτυχίων πενταετών σπουδών ως επιπέδου master, την ίδια στιγμή όμως που προωθεί την απελευθέρωση του επαγγέλματος του μηχανικού, ενώ η ανεργία στους κατόχους μεταπτυχιακού (master) φτάνει σχεδόν στο 14%. Ακόμα, απέναντι στην οικονομική ασφυξία στην οποία έχουν φέρει τα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, η απάντηση της κυβέρνησης είναι η εξαγγελία για ενίσχυση των πανεπιστημίων με το ποσό - ψίχουλα των 65 εκατ. ευρώ, και μάλιστα από το 2018 και μετά, για να καλυφθούν οι ανελαστικές τους δαπάνες.
Τέλος, ως πρωτοβουλίες κοινωνικής πολιτικής παρουσιάστηκαν ο στόχος για επέκταση των προγραμμάτων σίτισης στα ολοήμερα σχολεία σε 300.000 μαθητές στην επόμενη τριετία, τη στιγμή που θα έπρεπε να σιτίζεται το σύνολο των μαθητών. Σε ό,τι αφορά την ένταξη των προσφυγόπουλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, που έχει ήδη καθυστερήσει, εξήγγειλε ότι από το Σεπτέμβρη θα υπάρξουν συνολικά 600 τάξεις υποδοχής προσφύγων σε Δημοτικά Σχολεία της χώρας, σημειώνοντας ότι σήμερα λειτουργούν 300 τάξεις για πάνω από 5.000 προσφυγόπουλα, τη στιγμή που τα καταγεγραμμένα είναι τουλάχιστον 22.000.