Eurokinissi |
Να σημειωθεί ότι η συζήτηση και τα σχέδια για την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων της Ιστορίας έχουν ξεκινήσει από το 2011 και συνεχίστηκαν μέχρι τώρα που συντάχθηκε η νέα πρόταση του ΙΕΠ, με πολλά μέλη της συντακτικής ομάδας να έχουν συμμετάσχει στα σχέδια από τότε μέχρι και σήμερα, διατηρώντας το νήμα του κεντρικού προβληματισμού, που όπως πάντα προβάλλεται με τους στόχους της πάταξης της παπαγαλίας και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. Γίνεται κατανοητό, δηλαδή, ότι πρόκειται για συνέχεια των μελετών που είχαν ξεκινήσει από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, και όχι για ένα ριζικά νέο σχέδιο που εκπονήθηκε τώρα. Διαπνέεται, εξάλλου, από τις κυρίαρχες αντιπαιδαγωγικές θεωρίες του κονστρουκτιβισμού, της γνωστικής μαθητείας κ.ο.κ.
Το ΙΕΠ ανακοίνωσε ότι ξεκινάει κύκλο «διαβούλευσης» πάνω στο Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για την Ιστορία, η οποία αρχίζει σήμερα με συνάντηση που θα γίνει στο υπουργείο Παιδείας με εκπροσώπους των αντίστοιχων πανεπιστημιακών τμημάτων και θα συνεχιστεί με δεύτερη συνάντηση στις 15 Μάη με εκπροσώπους επιστημονικών ενώσεων και εταιρειών, συνδικαλιστικών φορέων και σχολικών συμβούλων. Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει στον Τύπο και στο διαδίκτυο η παρουσίαση απόψεων και θέσεων γύρω από την πρόταση του ΙΕΠ.
Ο «Ριζοσπάστης» καταθέτει σήμερα μια πρώτη εισαγωγική ματιά με αφορμή τη φιλοσοφία της πρότασης του ΙΕΠ, δημοσιεύοντας το σχετικό άρθρο του Σπύρου Τουλιάτου, οργανωτικού γραμματέα της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων, και θα συνεχίσει με δημοσιεύματα το επόμενο διάστημα γύρω από το πρόγραμμα σπουδών και το πώς πρέπει να διδάσκεται η Ιστορία.