Τετάρτη 19 Απρίλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Μονόλογοι στο «Από Κοινού»

Πέντε από τους σημαντικότερους μονολόγους που ξεχώρισαν και ξεχωρίζουν στις θεατρικές σκηνές του τόπου, υποδέχεται το Θέατρο «Από κοινού» (Ευπατριδών 4, Γκάζι, τηλ. 211 4057249), από τις 25 έως τις 29 Απρίλη, στη Βδομάδα θεατρικών μονολόγων που διοργανώνει.

Το πρόγραμμα των παραστάσεων έχει ως εξής:

  • Τρίτη 25 Απρίλη: «Το όνειρο ενός γελοίου», του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Μετάφραση: Αρης Αλεξάνδρου. Σκηνοθεσία: Τάκης Χρυσικάκος. Ερμηνεύει ο Δημήτρης Βερύκιος.

Ενας άνθρωπος βαθιά μελαγχολικός και απελπισμένος, που έχει χάσει το νόημα της ζωής, αποφασίζει να αυτοκτονήσει... Το βράδυ όμως που είναι έτοιμος να το κάνει και βρίσκεται με το περίστροφο στο χέρι, αποκοιμιέται... Το όνειρο που βλέπει, τον κάνει, όταν ξυπνάει, όχι μόνο να μη θέλει να πεθάνει, αλλά να λαχταράει να ζήσει... όσο γίνεται περισσότερο...

Μέσα από τη συνύπαρξη των αντιθέσεών του, ο Ντοστογιέφσκι οδηγεί τον ήρωά του από το σκοτεινό στο ηλιόλουστο... αποτελώντας με τον τρόπο αυτό το πιο φωτεινό και αισιόδοξο διήγημά του.

  • Τετάρτη 26 Απρίλη: «Αδαμαντία», του Παναγιώτη Μέντη. Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης, Ερμηνεύει η Μάνια Παπαδημητρίου.

Η Αδαμαντία αγωνιά να επιβιώσει κτίζοντας στην άμμο της αφρικανικής ερήμου τη διαρκώς μετέωρη προσωπική της περιπέτεια. Γυναίκα και Ανδρας, Μάνα και Πατέρας, σε μια οικογένεια που της ζητά να απολογηθεί για όσα λαχτάρησε αλλά δεν τα έζησε. Από ένα νησί του Αιγαίου, στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξάνδρεια, στο Κάιρο, στην Αθήνα. Ελλάδα και Αίγυπτος, αλλά πουθενά ρίζα και φιλόξενη πατρίδα. Η Ελλάδα μετά τον Εμφύλιο. Η Ελλάδα του Καραμανλή, της Δικτατορίας, η Ελλάδα του Ανδρέα, παράλληλα με την Αίγυπτο του Νάσερ, του Σαντάτ, του Μουμπάρακ. Γεγονότα στο Σουέζ και στην Κύπρο. Πόλεμος των έξι ημερών, Πολυτεχνείο... και δίπλα σε όλα αυτά η ζωή μιας γυναίκας που πρέπει να φέρει σε πέρας αυτά που είναι οι δικές της προτεραιότητες.

  • Πέμπτη 27 Απρίλη: «Αντριάνα», του Θανάση Παπαγεωργίου. Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαγεωργίου. Ερμηνεύει η Εύα Καμινάρη.

Ο μονόλογος αποτελείται από 15 τηλεφωνήματα που κάνει μια γυναίκα σε διάφορα πρόσωπα με αφορμή μια ερωτική απιστία της αδελφής της. Προσπαθώντας, ως λογική και ώριμη της οικογένειας, να βοηθήσει στην αποκατάσταση των σχέσεων του αντρόγυνου, ξεδιπλώνεται το δράμα που κρύβει η ίδια έχοντας υποστεί μια βάρβαρη προδοσία από τον άνθρωπο που λάτρεψε στη ζωή της, αυτή την αδελφή. Μια γυναίκα, μόνη στη σκηνή, παρέα με τις εφιαλτικές αναμνήσεις της, με το ένα χέρι εργάζεται για το βιοπορισμό της σιδερώνοντας τραπεζομάντιλα εστιατορίων και με το άλλο κρατάει το ακουστικό του τηλεφώνου, προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στην κόλαση της μνήμης της και στην ενοχική εξάρτησή της.

  • Παρασκευή 28 Απρίλη: «Αυτόχειρ», του Μιχαήλ Μητσάκη, Σκηνοθεσία - Ερμηνεία: Κώστας Παπακωνσταντίνου.

Η ιστορία διαδραματίζεται στην πόλη της Πάτρας λίγο πριν το 1900. Ο Μητσάκης, ο οποίος διατηρεί το όνομά του στο κείμενο, φτάνει στην πόλη, όπου μαθαίνει για την αυτοκτονία ενός ξένου. Ο αυτόχειρας έχει αφήσει ένα σημείωμα με πέντε μόνο λέξεις: «Αυτοκτονώ, ας μην ενοχληθεί κανείς». Καθώς ο συγγραφέας - αφηγητής περιπλανιέται στην πόλη, παρατηρώντας τη ζωή και τους ανθρώπους της, αναρωτιέται για το ποιος θα μπορούσε να ενοχληθεί από το θάνατο ενός αγνώστου.

Ο Μητσάκης, μέσα από ένα απλό αφηγηματικό σχήμα, μελετά φιλοσοφικά το φαινόμενο της ζωής, παρατηρώντας και περιγράφοντας την καθημερινότητα των ανθρώπων, δίνοντάς μας έτσι κι ένα υπέροχο «ρεπορτάζ» για την Πάτρα του 1900.

  • Σάββατο 29 Απρίλη: «Οργισμένος Σεφ ή Παπάγια Μάντολες», του Αντώνη Κρύσιλλα. Σκηνοθεσία: Νίκος Ορφανός. Ερμηνεύει ο Αλέξανδρος Τσώτσης.

Σε ένα κελί ένας φυλακισμένος σεφ. Μα μπαίνουν οι σεφ φυλακή; Σπάνιο πράγμα. Ο σεφ της ιστορίας υπήρξε διάσημος και ξακουστός, αλλά φυλακίστηκε όχι για κάποιο έγκλημα πάθους, παρά μόνο επειδή χρησιμοποίησε την τέχνη του της υψηλής μαγειρικής ενάντια στο ίδιο το σύστημα που τον ανάδειξε.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ