Παρασκευή 27 Γενάρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Το τελευταίο χειροκρότημα στον Σπύρο Ευαγγελάτο

EUROKINISSI

Το τελευταίο «αντίο», το τελευταίο χειροκρότημα, χτες για τον σπουδαίο σκηνοθέτη, τον πραγματικό «εργάτη» της Τέχνης, τον Σπύρο Ευαγγελάτο. Δύσκολη στιγμή για την κόρη του Κατερίνα Ευαγγελάτου. Η μέρα του αποχωρισμού. Η συνοδεία στην τελευταία κατοικία. Ο πόνος «κρεμασμένος» λες στη φτερούγα ενός πουλιού. Στο Α' Νεκροταφείο. Η μνήμη παίρνει σειρά. Οι φίλοι, συνεργάτες, οι μαθητές έχουν μόνο γλυκές «κουβέντες» για εκείνον. Οχι γιατί έτσι συνηθίζεται, αλλά γιατί έτσι νιώθουν. Τον θυμούνται για το ήθος, τον πλούσιο συναισθηματικό του κόσμο, την ευρύτητα των γνώσεών του, τη διαπαιδαγωγητική του δύναμη. Τον αγάπησαν και τον σέβονταν σαν έναν σταθερό εργάτη της Τέχνης του θεάτρου. Για τα χιλιάδες μερόνυχτα, για τα 55 τόσα χρόνια στη θεατρική σκηνή και άλλα τόσα στις καθημερινές μάχες της ζωής του. Αν και τον χαρακτήριζαν λόγιο σκηνοθέτη, μόλις άρχιζε τις πρόβες γινόταν θεατρίνος, άφηνε στην μπάντα όλα όσα είχε μελετήσει και ξεκινούσε με το πρωτότυπο κείμενο στο χέρι. Πίστευε ότι ο σκηνοθέτης πρέπει να επικοινωνεί με τον ηθοποιό, να τον ενθαρρύνει, να τον προσεγγίζει ψυχολογικά. Συνήθιζε να λέει ότι η σκηνοθεσία γίνεται διά της υποβολής και όχι διά της επιβολής.

Η τελευταία πράξη. Το παρατεταμένο χειροκρότημα όταν το φέρετρο «σηκώθηκε» για να ξεκινήσει για την τελευταία του κατοικία στο Α' Νεκροταφείο, θύμιζε το χειροκρότημα με το οποίο ο κόσμος τον αποθέωνε στο Ηρώδειο, το περασμένο καλοκαίρι που σκηνοθέτησε τον «Αμύντα» του Γεωργίου Μόρμορη, έργο για το οποίο βραβεύτηκε μάλιστα με το Βραβείο σε θεατρολογικό σύγγραμμα της τελευταίας πενταετίας για την πρωτοπόρα μελέτη του «Γεώργιος Μόρμορης, Αμύντας του Τάσσου», από την Ενωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org