Οπως εξαγγέλθηκε, μεταξύ άλλων, θα κατατεθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εισήγηση για αλλαγές στο Λύκειο και στον τρόπο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση και θα ακολουθήσει συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με ορίζοντα ολοκλήρωσής της το Μάρτη. Στόχος του υπουργείου είναι να υλοποιηθεί σε βάθος τριετίας το τετράπτυχο: «αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, Εθνικό Απολυτήριο, κατάργηση των Πανελλήνιων Εξετάσεων, αναμόρφωση του πρώτου πανεπιστημιακού έτους», δηλαδή ένα τετράπτυχο που σε τίτλους παραπέμπει στα πορίσματα του κυβερνητικού διαλόγου.
Οι μόνιμοι διορισμοί δεν συμπεριλαμβάνονται στο βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό. Ο υπουργός επανέλαβε μεν την αναγκαιότητά τους, ωστόσο ξεκαθάρισε πως «χρονοδιάγραμμα, για να σας είμαι απολύτως ειλικρινής, δεν μπορεί να υπάρξει, παρά μόνο μετά την ολοκλήρωση των αντίστοιχων συζητήσεων», παραπέμποντας το θέμα στην πορεία των διαπραγματεύσεων. Παράλληλα, εξήγγειλε θέσπιση διαδικασιών για «το σχεδιασμό και την αποτίμηση των σχολικών μονάδων», δηλαδή την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης σε πρώτη φάση.
Οι αναδιαρθρώσεις θα συνεχιστούν στη γνωστή κατεύθυνση και σε ό,τι αφορά την Ανώτατη Εκπαίδευση, με βασικό στόχο τον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Ερευνας. Οπως ειπώθηκε, χτες, μεταξύ άλλων, θα προχωρήσει το δημοσιοποιημένο νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά, αφού ληφθούν υπόψη ρυθμίσεις που έχουν προτείνει πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Τέλος, ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε τη σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα ασχοληθεί με την κατάρτιση μελέτης για τα οικονομικά της Εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. Οπως δήλωσε, μετά από συνεννόηση με τον πρωθυπουργό - ο οποίος και θα αναφερθεί λεπτομερώς στη σύσταση της επιτροπής - θα ζητηθεί η συμμετοχή και άλλων κομμάτων για την εκπροσώπησή τους σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων.
Στο μεταξύ, στα τέλη του Γενάρη αναμένεται να δημοσιευτεί η ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ και μέσα στο 2017 η νέα συνολική έκθεσή του για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο τρίτο μνημόνιο. Ο υπουργός Παιδείας επιχείρησε μάλιστα να... φτιασιδώσει το προφίλ του ιμπεριαλιστικού οργανισμού, ο οποίος προωθεί ωμά και σταθερά μια εκπαίδευση - εργαλείο κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου, λέγοντας πως «ο ΟΟΣΑ δεν επιβάλλει πολιτικές», ότι είναι «χρήσιμες» οι εκθέσεις του και δεν είναι «οργανισμός - μπαμπούλας»...