Πέμπτη 1 Δεκέμβρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Να τους ξεφορτωθούμε

Πρόσφατη μελέτη, στην οποία αναφέρεται (χτες) η «Καθημερινή», δείχνει ότι η διαφημιστική δαπάνη των σούπερ μάρκετ πλέον είναι μεγαλύτερη από αυτή του τραπεζικού κλάδου και της αυτοκινητοβιομηχανίας, και ένας από τους λόγους είναι η διεκδίκηση των πελατών του «Μαρινόπουλου». Εκτός, λοιπόν, από την αβεβαιότητα που ζουν οι εργαζόμενοι του συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ, υπάρχουν και άλλα, παράπλευρα αποτελέσματα από τις εξελίξεις στον κλάδο. Ατομική ιδιοκτησία και τοποθέτηση κεφαλαίων χωρίς προσπάθεια των καπιταλιστών να κυριαρχήσουν στην αγορά δεν υπάρχει.Αυτό ωθεί στον μεταξύ τους ανταγωνισμό που στο παράδειγμά μας είναι η διεκδίκηση των πελατών. Η «διαφημιστική δαπάνη» «πληρώνεται», βεβαίως, από την εκμετάλλευση των εργαζομένων του κλάδου, ενώ περνώντας στην τιμή του προϊόντος επιβαρύνει τους εργαζόμενους ως καταναλωτές. Εκατομμύρια ευρώ (βγαλμένα από τον ιδρώτα των εργαζομένων) δαπανώνται μόνο και μόνο για την «κατάκτηση» της αγοράς, την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι υποχρεώνονται να ζουν με ψίχουλα, μαθαίνουν να ζουν με υποτιμημένες ανάγκες, χωρίς δικαιώματα. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει, με έναν ακόμα τρόπο, τη «σαπίλα» του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής. Δείχνει και το δρόμο ανάπτυξης που πρέπει να επιλέξει η εργατική τάξη, να ξεφορτωθεί αυτόν τον παρασιτισμό, που της προσθέτει μόνο βάσανα και ανασφάλεια.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ