Σάββατο 20 Αυγούστου 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΚΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ
Απολογήθηκε ο 77χρονος κατηγορούμενος

Eurokinissi

Τη δική του εκδοχή για τα όσα συνέβησαν και οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα ανοιχτά της Πέρδικας στην Αίγινα, έδωσε χτες με το απολογητικό του υπόμνημα ο 77χρονος Θ. Λυκουρέζος, που φέρεται να ήταν ο καπετάνιος στο ταχύπλοο που διέλυσε τουριστικό σκάφος και έστειλε στα θάνατο τέσσερις ανθρώπους. Ο 77χρονος κατέθεσε χτες το υπόμνημα στην 5η Ανακρίτρια, στο οποίο ισχυρίζεται ότι το ταχύπλοο ερχόταν από τα δεξιά του τουριστικού σκάφους και κατά συνέπεια το τελευταίο έπρεπε να «κόψει» ώστε να περάσει το ταχύπλοο. Ο 77χρονος οδηγήθηκε ξανά χτες το μεσημέρι στα Δικαστήρια Πειραιά, ώστε να απολογηθεί, μετά τη 48ωρη προθεσμία που είχε ζητήσει και πάρει, για τα δύο κακουργήματα και τα ισάριθμα πλημμελήματα της δίωξης που του είχε ασκηθεί. Εξω από τα δικαστήρια, βρέθηκαν και χτες συγγενείς και φίλοι των θυμάτων, που του επιτέθηκαν με ύβρεις.

Στην απολογία του, ο Θ. Λυκουρέζος δήλωσε: «Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος "DUENDE" κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος "πλάναρε", δηλαδή ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με τη θάλασσα». Οσον αφορά το γεγονός πως δεν βοήθησε όσους βρέθηκαν στη θάλασσα, μετά τη σύγκρουση των σκαφών, δικαιολόγησε αυτή την ενέργεια λέγοντας πως «ήταν αδύνατο να το πράξω», αφού το σκάφος του έμεινε από μηχανές, είχε «πολλά διαμπερή ανοίγματα στον πυθμένα του», το παρέσυρε το ρέμα μακριά από τον τόπο του δυστυχήματος και πως υπήρχαν πολλά σωσίβια από το «ΑΝΤΩΝΙΑ». Λέει, επίσης, ότι «τα ατομικά σωσίβια με τα οποία είναι εφοδιασμένα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής δεν προσφέρονται για μακρινές ρίψεις γιατί είναι εξαιρετικά ελαφριά και δεν μπορούν να εκτοξευθούν. Αλλωστε, η εκτόξευση σωσιβίων από το παρασυρόμενο "DUENDE" αντίθετα προς τη φορά του ανέμου από υπερήλικες σε κατάσταση σοκ και πανικού δεν θα μπορούσε επ' ουδενί να έχει θετικά αποτελέσματα». Μετά το δυστύχημα, «κάλεσα προς συνδρομή τον γνωστό μου Πολυανίδη Ιωάννη και του ανέφερα ότι είχε ανατραπεί κάποια μεγάλη βάρκα και ότι το σκάφος μου έβαζε νερά και του ζήτησα να σπεύσει προς βοήθεια. Κατόπιν τα γεγονότα έλαβαν χώρα όπως τα περιγράφω στην από 17-8-2016 έκθεση εξέτασης κατηγορουμένου ενώπιον των αρμοδίων Λιμενικών Αρχών». Τέλος, ανέφερε πως αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας, τα οποία επικαλείται - όπως φαίνεται από το υπόμνημα - για να απαλλαχθεί από την προσωρινή κράτησή του.

Μετά τη δημοσιοποίηση του υπομνήματος του 77χρονου, οι δικηγόροι των δύο εκ των θυμάτων, του 44χρονου και της 5χρονης, εξέδωσαν ανακοίνωση στην οποία κάνουν λόγο για απόπειρα συγκάλυψης των τεχνικών γεγονότων και αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Μετά από συνεννόηση με δικούς του ανθρώπους, όπως ο ίδιος ο φερόμενος χειριστής αναφέρει, προσήλθε σκάφος που ρυμούλκησε το δικό του, αλλά και έσπευσαν στον τόπο του δυστυχήματος δύο φουσκωτά, ένα μεγάλο, το οποίο παρέλαβε και αποβίβασε τους τρεις συνεπιβαίνοντές του, στις ακτές της Αίγινας και ένα άλλο φουσκωτό το οποίο παρέλαβε τον ίδιο τον φερόμενο κατά δήλωσή του ως κυβερνήτη και τον οδήγησε στην περιοχή Φάρος, όπου αυτοκίνητο άλλου προσώπου, τον παρέλαβε και τον οδήγησε στο Λιμεναρχείο Αίγινας, 2,5 ώρες μετά το συμβάν. Εκεί εμφανίσθηκε με τον δικηγόρο του, με τον οποίο προφανώς είχαν επικοινωνία κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ συμβάντος και εμφανίσεώς του στο Λιμεναρχείο».

Παράλληλα, καλούν «οποιονδήποτε αυτόπτη μάρτυρα είδε το συμβάν, ή τις προσπάθειες συγκάλυψής του, στις οποίες μετείχαν τουλάχιστον πέντε πρόσωπα, τα οποία ούτε καν προσήχθησαν ενώπιον των αρχών, να προσέλθει και να καταθέσει, για να φωτιστεί η αλήθεια. Το έχει ανάγκη η οικογένεια των θυμάτων, αλλά και ολόκληρη η κοινωνία».


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org