Παρασκευή 22 Ιούλη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Υπηρετεί τη διείσδυση των μονοπωλίων σε μεταφορές και υποδομές

Το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπει την πλήρη ενσωμάτωση της σχετικής Οδηγίας της ΕΕ

Νέα πεδία κερδοφόρας δράσης για το κεφάλαιο ανοίγει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και η Οδηγία της ΕΕ

Eurokinissi

Νέα πεδία κερδοφόρας δράσης για το κεφάλαιο ανοίγει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και η Οδηγία της ΕΕ
Με «fast truck» διαδικασίες προωθεί η κυβέρνηση την παραπέρα διείσδυση των μονοπωλίων στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και υποδομών. Χτες, κατέθεσε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και ήδη ψηφίστηκε από την πλειοψηφία της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο ενσωματώνει αυτούσια την Οδηγία 2012/34/ΕΕ της ΕΕ «για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (ΕΕ L343/32 της 14.12.2012) και άλλες διατάξεις».

Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί σήμερα από την Ολομέλεια και προβλέπει με σαφήνεια το διαχωρισμό της διαχείρισης και υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου, από το μεταφορικό έργο. Ως διαχειριστής ορίζεται ο ΟΣΕ, ο οποίος πλέον δεν έχει καμία πρόσβαση στο μεταφορικό έργο, ενώ «παρέχεται η δυνατότητα» στον Οργανισμό να εκπληρώνει το «έργο» του σε συνεργασία και με ιδιωτικές επιχειρήσεις, δηλαδή μέσω ΣΔΙΤ.

Ταυτόχρονα, ο ΟΣΕ είναι υποχρεωμένος να παρέχει κάθε δυνατότητα για την ελεύθερη πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο των σιδηροδρομικών μεταφορικών εταιρειών από κάθε κράτος - μέλος της ΕΕ και όχι μόνο, χωρίς - εκτός των άλλων - να αναφέρονται σαφώς οι προϋποθέσεις και οι όροι ασφάλειας που θα πρέπει να πληρούνται. Η αδειοδότηση των εταιρειών αυτών θα γίνεται από την ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Επίσης, ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής θα είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και επέκταση του δικτύου. Οπως αναφέρεται στη σχετική διάταξη, τουλάχιστον για μία πενταετία ο ΟΣΕ θα χρηματοδοτείται ετησίως με 45 εκ. ευρώ από το κράτος. Για τη διευκόλυνση της παραπέρα ιδιωτικοποίησης του δικτύου των σιδηροδρομικών μεταφορών και για να «πέσουν» οι τελικές υπογραφές της παράδοσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική εταιρεία «Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A.», στο άρθρο 9 του νομοσχεδίου προβλέπεται η διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι εκπρόσωποι των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι, υποδέχτηκαν με επευφημίες το νομοσχέδιο, λέγοντας ότι οι ιδιωτικοποιήσεις θα φέρουν επενδύσεις, ανάπτυξη κ.ο.κ. Η Ενωση Κεντρώων επιφυλάχτηκε για την Ολομέλεια. Η ΧΑ αντιτάχθηκε στον τρόπο και στο τίμημα των ιδιωτικοποιήσεων, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι τις κάνει «έναντι πινακίου φακής».

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, καταψήφισε επί της αρχής και κατήγγειλε το νομοσχέδιο. Οπως σημείωσε, «όλες οι διατάξεις του είναι κομμένες και ραμμένες στα κέρδη των μονοπωλίων του κλάδου. Το νομοσχέδιο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης που επιδιώκετε, η συγκυβέρνηση και οι εταίροι σας, η ΕΕ και τα μονοπώλια», μαζί και τα άλλα αστικά κόμματα, καθώς φροντίζουν από κοινού «για την εγγυημένη κερδοφορία των επιχειρήσεων».

Διαφημίζουν την πραμάτεια τους

Στο μεταξύ, τις νέες επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών που - όπως λέει - θα προσελκύσει η εξαγορά του ΟΛΠ από την κινεζική Cosco, διαφημίζει ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας, θέλοντας να καλλιεργήσει προσδοκίες στο λαό ότι έχει να περιμένει από την ανάκαμψη και ταυτόχρονα για να στείλει μήνυμα και σε άλλα μονοπώλια να εκμεταλλευτούν τη γεωπολιτική θέση της χώρας και να σπεύσουν να επενδύσουν για την κερδοφορία τους.

Σε συνέντευξη στο οικονομικό ειδησεογραφικό πρακτορείο «Bloomberg», είπε χαρακτηριστικά ότι «η Ελλάδα είναι η πρώτη επιλογή, αναφορικά με τις μεταφορές, της Κίνας, η οποία θέλει ένα άνοιγμα στη Δύση και βλέπει την Ελλάδα ως γέφυρα. Οι μεταφορές είναι ανταγωνιστικός τομέας και η κινεζική παρουσία στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργεί την ανάγκη και σε άλλους να έχουν παρουσία στην Ελλάδα».

Εμφανίστηκε, επίσης, βέβαιος ότι θα προχωρήσει η παραπέρα ιδιωτικοποίηση και του ΟΛΘ, σημειώνοντας πως στα τέλη Οκτώβρη ή τις αρχές Νοέμβρη θα έχουν κατατεθεί οι δεσμευτικές προσφορές. Οπως είπε, το ενδιαφέρον τους έχουν εκφράσει εταιρείες από το Ντουμπάι, τις Φιλιππίνες, την Ιαπωνία, τη Γερμανία, τη Δανία, την Ελβετία και ιδιαίτερα τη Ρωσία. Πρόσθεσε ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα ξεκινήσει εντός του φθινοπώρου το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού και παράλληλα μέσα στο καλοκαίρι το κράτος θα μεταβιβάσει στο Ταμείο το 5% των μετοχών του ΟΤΕ που κατέχει ακόμη.

Αναφέρθηκε, επίσης, στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ και ανακοίνωσε ότι αμέσως μετά θα ληφθεί η απόφαση για την έναρξη της διαδικασίας πώλησης του 17% των μετοχών της ΔΕΗ. Τέλος, εμφανίστηκε καθησυχαστικός για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ, ενώ μιλώντας για τα σχέδια του Ταμείου για το 2017 είπε πως στο πρόγραμμα είναι η ιδιωτικοποίηση των μαρίνων, περιλαμβανομένης αυτής του Αλίμου, που είναι η μεγαλύτερη στη Μεσόγειο.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ