Κυριακή 5 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
ΑΠΟΛΥΤΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ
Εντός έδρας νίκη του Ραλφ Σουμάχερ

Ο Μοντόγια οδηγούσε εκπληκτικά κάνοντας συνεχώς νέα ρεκόρ ταχύτερου γύρου, όμως η ατυχία τον περίμενε στα πιτ...
Ο Μοντόγια οδηγούσε εκπληκτικά κάνοντας συνεχώς νέα ρεκόρ ταχύτερου γύρου, όμως η ατυχία τον περίμενε στα πιτ...
Την απόλυτη υπεροχή της Γουίλιαμς - BMW επιβεβαίωσε με τη νίκη του ο Ραλφ Σουμάχερ στην ταχύτατη πίστα του Χόκενχάιμ. Στο Γκραν Πρι της Γερμανίας, όπου η ισχύς του κινητήρα είναι το διαβατήριο για την επιτυχία, τα μονοθέσια του Φρανκ Γουίλιαμς έδειξαν ότι δεν έχουν αντίπαλο, διαλύοντας κυριολεκτικά τον ανταγωνισμό. Η εκκίνηση του αγώνα επιφύλαξε μια θεαματική σύγκρουση μεταξύ της Φεράρι του Μίκαελ Σουμάχερ και του Λουτσιάνο Μπουρτί, όταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν κατάφερε να ξεκινήσει λόγω προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Μπουρτί έπεσε με δύναμη στο πίσω μέρος της Φεράρι, εκτοξεύτηκε στον αέρα, διαλύοντας το αυτοκίνητό του και γεμίζοντας την πίστα συντρίμμια. Η εκκίνηση ακυρώθηκε, οι δύο οδηγοί μπήκαν στα εφεδρικά τους αυτοκίνητα και ο αγώνας ξαναξεκίνησε. Ο Κολομβιανός Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, που είχε πετύχει και τον ταχύτερο γύρο στα δοκιμαστικά, έφυγε πρώτος, δημιουργώντας μάλιστα διαφορά από τον ομόσταυλό του Ραλφ Σουμάχερ, ο οποίος αντιμετώπιζε προβλήματα στο φρενάρισμα λόγω κακής επιλογής ελαστικών. Ομως, και οι δύο οδηγοί της Γουίλιαμς σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαν να απειληθούν από κανέναν από τους αντιπάλους. Ο Φρανκ Γουίλιαμς είχε επιλέξει μια ρύθμιση στην αεροδυναμική, ώστε τα μονοθέσια της ομάδας του να κινούνται γρήγορα στα λίγα αργά κομμάτια της πίστας, γνωρίζοντας ότι ο κινητήρας της BMW θα τα κατάφερνε ούτως ή άλλως με τα περισσεύματα ισχύος του στις ευθείες. Ο Μοντόγια οδηγούσε εκπληκτικά κάνοντας συνεχώς νέα ρεκόρ ταχύτερου γύρου, όμως η ατυχία τον περίμενε στα πιτς, όταν δε λειτούργησε σωστά ο σωλήνας ανεφοδιασμού με αποτέλεσμα να μείνει εκτός αγώνα για μισό λεπτό. Οταν επέστρεψε στην πίστα, στον 21ο γύρο, από πρώτος είχε βρεθεί πέμπτος. Η ατυχία συνεχίστηκε, αφού κατά τη διάρκεια της στάσης στα πιτς, ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε και ο Κολομβιανός αναγκάστηκε τρεις γύρους μετά να εγκαταλείψει. Η νίκη περίμενε με ανοιχτές αγκάλες τον Ραλφ Σουμάχερ, ο οποίος μάλιστα δε χρειάστηκε να πιεστεί ή να πιέσει το αυτοκίνητό του, και έφθασε μέχρι τη γραμμή του τερματισμού, απλώς κάνοντας γρήγορες βόλτες με τη Γουίλιαμς. Ισως αυτό να τον βοήθησε τελικά να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, αφού στο τέλος του αγώνα το μονοθέσιό του αντιμετώπισε προβλήματα λίπανσης. Ο «δαίμονας» των πιτς χτύπησε δύο ακόμα από τους πρωταγωνιστές του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος. Τόσο ο Μίκαελ Σουμάχερ όσο και ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ εγκατέλειψαν λίγο μετά τους ανεφοδιασμούς, ενώ ο Μίκα Χάκινεν, που πίστεψε πως με την προηγούμενη νίκη του πήρε... διαζύγιο από την ατυχία, είχε εγκαταλείψει νωρίτερα, μόλις στο 13ο γύρο, λόγω διαρροής του ψυγείου. Τις εντυπώσεις έκλεψε ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, που πραγματοποίησε μία υποδειγματική προσπέραση στον Ντέιβιντ Κούλθαρντ από την εξωτερική μάλιστα πλευρά, και που ολοκλήρωσε έναν αγώνα τηρώντας εκπληκτική στρατηγική και σώζοντας τα προσχήματα για τη Φεράρι. Η κόκκινη ομάδα επέλεξε δύο πιτ στοπ, ώστε να αντισταθμίσει την έλλειψη ισχύος του κινητήρα της σε σχέση με αυτόν της BMW, με το μικρότερο βάρος. Στην τρίτη θέση, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Ζακ Βιλνέβ, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε τις εγκαταλείψεις των αντιπάλων και κατάφερε να ανεβάσει την Μπαρ στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο Βιλνέβ επέλεξε διαφορετική τακτική από τον ομόσταυλο οδηγό του Ολιβιέ Πανίς, μπαίνοντας μόνο μία φορά στα πιτ, σε αντίθεση με τον Πανίς ο οποίος μπαίνοντας δύο φορές έχασε χρόνο και τερμάτισε έβδομος. Τις δύο επόμενες θέσεις κατέκτησαν οι οδηγοί της Μπένετον, Τζιανκάρλο Φισικέλα και Τζένσον Μπάτον, οι οποίοι κατάφεραν να ξεπεράσουν τα προβλήματα που αντιμετώπισαν και τους αξίζουν όχι μόνο οι βαθμοί, αλλά και τα συγχαρητήρια. Ο Φισικέλα έκανε έναν αγώνα με το μυαλό στο ντεπόζιτο, αφού αναγκάστηκε να κάνει οικονομία καυσίμου, ενώ ο Μπάτον οδήγησε «υπό βροχή» όταν το σωληνάκι του αναψυκτικού του έφυγε από το στόμα και τον ψέκαζε στο πρόσωπο σε κάθε φρενάρισμα. Στην έκτη θέση ο Ζαν Αλεζί, που δεν μπόρεσε να κυνηγήσει κάτι καλύτερο αφού η Προστ αντιμετώπιζε προβλήματα αεροδυναμικής, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πιάσει ανταγωνιστικές τελικές ταχύτητες στις μεγάλες ευθείες του Χοκενχάιμ. Ο Λουτσιάνο Μπουρτί, με την άλλη Προστ, δεν κατάφερε να τερματίσει αφού είχε τραυματιστεί στο αριστερό του χέρι κατά τη σύγκρουση με τον Μίκαελ Σουμάχερ, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στο στρίψιμο του τιμονιού και τελικά να εγκαταλείψει στον 23ο γύρο. Ο Βραζιλιάνος οδηγός μετά τη λήξη του αγώνα δήλωσε για το ατύχημα: «Εγινε τόσο γρήγορα. Λίγα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση, ο Μίκαελ είχε πρόβλημα, αλλά δεν μπορούσα να τον δω. Οταν τελικά τον είδα, ήταν πολύ αργά για να αποφύγω τη σύγκρουση. Νομίζω ότι το ατύχημα φάνηκε πιο σοβαρό στην τηλεόραση από ό,τι τελικά ήταν». Από την πλευρά του, ο Μίκαελ Σουμάχερ δήλωσε ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να έχουν χειρότερο αποτέλεσμα και ότι ο ίδιος δεν μπορούσε να κάνει τίποτα, επειδή κόλλησε ο επιλογέας ταχυτήτων με αποτέλεσμα να αδυνατεί να μετακινηθεί προς οποιαδήποτε κατεύθυνση. Ο κόσμος της Φόρμουλα 1 πάντως αυτό τον καιρό, ασχολείται περισσότερο με την απόλυση του Φρέντσεν από την Τζόρνταν και την αποζημίωση των 13 εκατομμυρίων λιρών που ζητά ο πιλότος από την ομάδα. Ο Γερμανός είναι εξοργισμένος τόσο από τη συμπεριφορά όσο και από την άρνηση του Εντι Τζόρνταν να τον αποζημιώσει. Η ιστορία φαίνεται να έχει μακρύ δρόμο στα δικαστήρια, αλλά για την ώρα τη θέση του Φρέντσεν στα μονοθέσια της Τζόρνταν πήρε ο Ζαν Αλεζί. Για την απόλυση του Φρέντσεν, ο μάνατζέρ του Μόντι Φιλντ, δήλωσε: «Ζητήσαμε από τον Τζόρνταν να αποσύρει την απόλυση και αρνήθηκε. Δεν έχουμε καμία άλλη επιλογή από το να διαφυλάξουμε τα δικαιώματά μας. Είναι μια αρκετά σοβαρή κατάσταση: έχουμε έναν οδηγό της Φόρμουλα 1 ο οποίος δεν οδηγεί παρόλο που το συμβόλαιό του λήγει σε 18 μήνες». Μεγαλύτερο ενδιαφέρον πάντως θα είχε να αποκαλυφθούν οι πραγματικοί λόγοι που οδήγησαν στο «διαζύγιο» την ομάδα και τον πιο επιτυχημένο οδηγό της ιστορίας της, τον Φρέντσεν, που έχει πετύχει δύο από τις τρεις συνολικά νίκες, που κατάφερε ποτέ η Τζόρνταν. Στη βαθμολογία, εξακολουθεί να προηγείται ο Μίκαελ Σουμάχερ με 84, ενώ ο Ραλφ Σουμάχερ πλησίασε με τους 41 βαθμούς του, το δεύτερο της κατάταξης Ντέιβιντ Κούλθαρντ που έχει 47. Η Φεράρι προηγείται με μεγάλη διαφορά, αφού έχει συγκεντρώσει 124 βαθμούς με τη Μακ Λάρεν δεύτερη στους 66, και τη Γουίλιαμς τρίτη στους 56.


Η νίκη περίμενε με ανοιχτές αγκάλες τον Ραλφ Σουμάχερ, ο οποίος μάλιστα δε χρειάστηκε να πιεστεί ή να πιέσει το αυτοκίνητό του, και έφθασε μέχρι τη γραμμή του τερματισμού, απλώς κάνοντας γρήγορες βόλτες με τη Γουίλιαμς
Η νίκη περίμενε με ανοιχτές αγκάλες τον Ραλφ Σουμάχερ, ο οποίος μάλιστα δε χρειάστηκε να πιεστεί ή να πιέσει το αυτοκίνητό του, και έφθασε μέχρι τη γραμμή του τερματισμού, απλώς κάνοντας γρήγορες βόλτες με τη Γουίλιαμς

Ο Λουτσιάνο Μπουρτί «καρφώθηκε» στη Φεράρι που οδηγούσε ο Μίκαελ Σουμάχερ και «εκτοξεύτηκε» στον αέρα
Ο Λουτσιάνο Μπουρτί «καρφώθηκε» στη Φεράρι που οδηγούσε ο Μίκαελ Σουμάχερ και «εκτοξεύτηκε» στον αέρα

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ