Τρίτη 7 Ιούνη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Μιλά για δημόσιες συγκοινωνίες... εντός του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων

Οι αστικές συγκοινωνίες θα παραμείνουν δημόσιες ανέφερε ο υπουργός υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, σε χτεσινή του συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Αlpha», την ίδια ώρα βέβαια που η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ψήφισε το πέρασμα των εταιρειών διαχείρισης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ στο νέο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων.

Ο Χρ. Σπίρτζης ανέφερε ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) της Αθήνας δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, γιατί υπάρχει το «κακό παράδειγμα» των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει μεγαλύτερο κόστος για το κράτος και πρόσθεσε ότι υπάρχει συμφωνία και με τους «θεσμούς» σε αυτό το ζήτημα. Επιχείρημα - άλλοθι, αφού, ανεξάρτητα από το καθεστώς ιδιοκτησίας, αυτό που επιδιώκεται είναι η εξασφάλιση της μη ζημιογόνας αν όχι της κερδοφόρας λειτουργίας τους.

Αρα σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από το μοντέλο... «αξιοποίησης» που θα επιλεγεί, το σίγουρο είναι - όπως δείχνει άλλωστε ανάγλυφα και η πείρα όλων των προηγούμενων χρόνων - ότι κριτήριο δε θα είναι οι ανάγκες του λαού για φθηνές και ποιοτικές συγκοινωνίες ούτε οι ανάγκες των εργαζομένων στα ΜΜΜ, αλλά η πολύμορφη από την κυβέρνηση προσπάθεια για αντιμετώπιση των ζημιών και η κερδοφόρα αν γίνεται λειτουργία τους.

Πάντως ο Χρ. Σπίρτζης προανήγγειλε γενικότερες αλλαγές στο σχεδιασμό και τον τρόπο λειτουργίας των ΜΜΜ της Αθήνας, με την έμφαση στο νέο μοντέλο να δίνεται στα μέσα σταθερής τροχιάς. Αυτό που φαίνεται είναι ότι με δεδομένες τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό που αντιμετωπίζουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας η ταλαιπωρία του κόσμου, ιδιαίτερα όσων χρησιμοποιούν λεωφορεία και τρόλεϊ, θα συνεχιστεί, ενώ δεν πρέπει να αποκλείεται και μια νέα αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων καθώς και η ΣΤΑΣΥ και η ΟΣΥ φαίνεται ότι θα καταγράψουν ζημιές αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων το 2016.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ