Πέμπτη 26 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Εμβάθυνση και έλεγχος της «Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς»

Σειρά μέτρων για την ενίσχυση των αγορών μέσω διαδικτύου παρουσίασε χτες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προς υλοποίηση της στρατηγικής της για την «Ενιαία Ψηφιακή Αγορά» και την εσωτερική ενιαία αγορά της ΕΕ, αποτελούμενη από τρεις συνιστώσες, την αντιμετώπιση του «γεωγραφικού αποκλεισμού», τη διασυνοριακή παράδοση δεμάτων σε πιο προσιτές τιμές και την αύξηση της «εμπιστοσύνης» των πελατών στις διαδικτυακές συναλλαγές.

Οπως επισημαίνεται στο κείμενο των προτάσεων, πολλές φορές σήμερα καταναλωτές αποκλείονται από την πρόσβαση σε προσφορές σε άλλες χώρες, αφού, για παράδειγμα, ανακατευθύνονται σε δικτυακό τόπο σε συγκεκριμένη χώρα ή πρέπει να πληρώσουν με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα συγκεκριμένης χώρας. «Τέτοιες διακρίσεις δεν έχουν θέση στην ενιαία αγορά», αναφέρεται. Ωστόσο, οι αλλαγές που σκοπεύει να θεσπίσει η Επιτροπή, δεν πρόκειται να αλλάξουν - εννοείται - διαφορές που έχουν να κάνουν με το επίπεδο της κάθε οικονομίας, ενώ μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι διακρίσεις μεταξύ καταναλωτών θα συνεχίσουν να υφίστανται «εάν αυτό δικαιολογείται από αντικειμενικούς λόγους, όπως ο ΦΠΑ...».

Η Επιτροπή παρουσίασε, επίσης, τις προτάσεις της για την επικαιροποίηση των κανόνων για τα οπτικοακουστικά μέσα, με στόχο, όπως αναφέρει, «την προώθηση ευρωπαϊκών ταινιών, την προστασία των ανηλίκων και την καλύτερη αντιμετώπιση της ρητορικής μίσους». Ετσι οι διαδικτυακές πλατφόρμες που οργανώνουν και ταξινομούν μεγάλες ποσότητες βίντεο - όπως π.χ. το YouTube - θα πρέπει να παρέχουν εργαλεία μέσω των οποίων οι χρήστες θα μπορούν να καταγγέλλουν και να επισημαίνουν το «επιβλαβές περιεχόμενο». Θα πρέπει να σημειωθεί, βέβαια, ότι σε μια περίοδο που ο αντικομμουνισμός «αναβαθμίζεται» όλο και περισσότερο εντός της ΕΕ, η ταμπέλα της «καλύτερης αντιμετώπισης της ρητορικής μίσους» είναι αρκετά... ευρύχωρη, ώστε να χωρέσει, αν χρειαστεί, οτιδήποτε στρέφεται ενάντια στη διαιώνιση της εξουσίας του κεφαλαίου...

Τέλος, παρέχονται μεγαλύτερες δυνατότητες στους τηλεοπτικούς οργανισμούς για την προβολή διαφημίσεων, καθώς παρέχεται «μεγαλύτερη ευελιξία» όσον αφορά το χρόνο μετάδοσης διαφημίσεων καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας κι επιπλέον οι πάροχοι κατά παραγγελία θα έχουν μεγαλύτερη ευελιξία σε θέματα τοποθέτησης προϊόντων και χορηγίας, εφόσον τηρούνται ενήμεροι οι θεατές.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ