Σάββατο 9 Απρίλη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΠ
Με παράτες και δεξιώσεις οι τελικές υπογραφές

Οι φιέστες για τις υπογραφές πώλησης του λιμανιού του Πειραιά στην COSCO δείχνουν την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει γοργά τις ιδιωτικοποιήσεις, ως ένα μέτρο ενίσχυσης των καπιταλιστικών επενδύσεων. Επεται η πώληση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και άλλων 10 ακόμη λιμανιών

Από τη φιέστα των υπογραφών πώλησης του ΟΛΠ στην COSCO

ELIAS JOIDOS PHOTOGRAPHY

Από τη φιέστα των υπογραφών πώλησης του ΟΛΠ στην COSCO
Με τυμπανοκρουσίες και φιέστες συνόδευσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στον κινεζικό επιχειρηματικό όμιλο COSCO, διαδικασία που ολοκληρώθηκε χτες και αποτελεί έναν από τους σταθμούς του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων που έχει συμφωνήσει με τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Η αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προωθήσει τους στρατηγικούς σχεδιασμούς του κεφαλαίου, ανάμεσα στους οποίους είναι η ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο που θα συμβάλλει και στην αναβάθμιση της εγχώριας αστικής τάξης στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και του ρόλου της στο πλαίσιο της διεθνικής δράσης του κεφαλαίου, σηματοδοτήθηκε από το γεγονός ότι οι τελικές υπογραφές έπεσαν κατά τη διάρκεια τελετής στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα.

Η ιδιωτικοποίηση προωθήθηκε με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στην COSCO, ενώ τις υπογραφές στην αγοραπωλησία έβαλαν ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας, και ο γενικός οικονομικός διευθυντής του κινεζικού ομίλου, Feng Jinhua, παρουσία του προέδρου του ομίλου, Xu Lirong.

Ο πρωθυπουργός, στις δηλώσεις του αμέσως μετά τις υπογραφές, καταθέτοντας τα διαπιστευτήριά του στο κεφάλαιο, χαρακτήρισε τη χτεσινή μέρα ως «σημαντική για τις ελληνο-κινεζικές σχέσεις», καθώς σηματοδοτεί «το τέλος μιας πολύ δύσκολης εποχής και την έναρξη μιας νέας πιο αισιόδοξης, όπου το βάρος θα πέσει στην αναπτυξιακή επανεκκίνηση της οικονομίας». «Γι' αυτό», συνέχισε, «οι επενδυτικές δραστηριότητες και μάλιστα αυτές που μπορούν να προσελκύσουν κι άλλες σημαντικές επενδύσεις, έχουν για μας ιδιαίτερη σημασία και αξία». Ανέφερε, μάλιστα, καλώντας και άλλα μονοπώλια να διεκδικήσουν υποδομές της χώρας, ότι η εξέλιξη αυτή είναι «ένα σημαντικό μήνυμα στην παγκόσμια οικονομική κοινότητα για την προοπτική ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας». «Είναι ένα μήνυμα προσέλκυσης νέων επενδύσεων, ότι η Ελλάδα είναι ανοικτή σε αναπτυξιακές επενδύσεις», ενώ έθεσε ως ...όρο ότι τάχα «οι επενδύσεις αυτές θα σέβονται τις εργασιακές σχέσεις, όπως αυτή που υπογράφουμε», όταν έχει στα σκαριά νομοσχέδιο για την ανατροπή τους. Και όλα αυτά, βεβαίως, τα απευθύνει ταυτόχρονα στο λαό, καλλιεργώντας του ψεύτικες προσδοκίες ότι θα υπάρξουν οφέλη για τον ίδιο μέσα από την ανάπτυξη του κεφαλαίου και των κερδών του, όταν η πολιτική τσακίσματος των δικαιωμάτων του που εφαρμόζει, είναι προϋπόθεση για τις επενδύσεις και την κερδοφορία.

Αλισβερίσια για τα συμφέροντα του κεφαλαίου

Τη φιέστα των υπογραφών ακολούθησε δεξίωση στο Ζάππειο. Εκεί, παίρνοντας το λόγο, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γ. Δραγασάκης, ανέφερε ότι η «υπογραφή της συγκεκριμένης συμφωνίας για τον ΟΛΠ και την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά ανοίγει το δρόμο για μια ευρύτερη συνεργασία σε πολλά πεδία οικονομικής δραστηριότητας, στο πεδίο των επενδύσεων, αλλά και στο πεδίο του πολιτισμού, του τουρισμού, του εμπορίου. Αυτή η θαλάσσια λεωφόρος σύνδεσης της Κίνας με την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας πρέπει και μπορεί να γίνει λεωφόρος διπλής κατεύθυνσης. Να μην είναι απλώς έλευσης εισαγωγών στην Ελλάδα με κατεύθυνση την Ευρώπη, αλλά μία λεωφόρος δικών μας εξαγωγών προς την Κίνα και προς όλο αυτό το δίκτυο ενδιάμεσων σταθμών που θα συνδέει αυτή η λεωφόρος». Πράγματι, ρεαλιστική τοποθέτηση για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου και του εγχωρίου. Φροντίζει - είναι η αλήθεια - η κυβέρνηση να κάνει πράξη τα ζητούμενά του.

Ο πρόεδρος της COSCO, παίρνοντας το λόγο, ανέφερε ότι «θα κάνουμε τον Πειραιά το μεγαλύτερο κόμβο κοντέινερ στη Μεσόγειο, θα αναμορφώσουμε το χώρο αυτοκινήτων και θα ενισχύσουμε την εφοδιαστική αλυσίδα», ενώ ο Κινέζος πρέσβης, Zou Xiaoli, είπε ότι «το λιμάνι, μαζί με τις σιδηροδρομικές γραμμές Ουγγαρίας και Σερβίας που έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται, θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των μεταφορών μεταξύ Κίνας, Ασίας και Ευρώπης. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει το κομβικό σημείο των νέων εμπορικών διαδρομών μεταξύ Ανατολής και Δύσης».

Σε δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ, αναφέρεται όσον αφορά τη συμφωνία ότι: «Η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ εκκρεμεί η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η συμφωνία θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή. Με την εξέλιξη αυτή επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας. Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ».

Να σημειωθεί ότι σε ενημέρωση που έγινε χτες το απόγευμα από το Μαξίμου, αναφέρεται ότι «στο πλαίσιο της υπογραφής συμφωνιών για το λιμάνι του Πειραιά, ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, δέχτηκε μήνυμα του Κινέζου ομολόγου του, Λι Κετσιάνγκ, με το οποίο υπογραμμίζεται η σημασία των ελληνο-κινεζικών σχέσεων και η δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης της Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης Ελλάδας - Κίνας» και ότι «ο πρωθυπουργός δέχτηκε πρόσκληση να επισκεφτεί το Πεκίνο, την οποία και αποδέχτηκε. Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Πεκίνο προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο».

Ακολουθούν ΟΛΘ και άλλα 10 μεγάλα λιμάνια

Στο μεταξύ, το δρόμο του ΟΛΠ ακολουθεί ο ΟΛΘ, ενώ έχουν αρχίσει οι ετοιμασίες για τα λιμάνια Pαφήνας, Βόλου, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας.

Πιο συγκεκριμένα, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε την περασμένη Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Δ. Μακρής, ανέφερε ότι τον Ιούλη αντί για τον Απρίλη, που είχε προγραμματιστεί αρχικά, θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης της ΟΛΘ ΑΕ. Ανέφερε, ακόμα, ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις «για τη διαμόρφωση της νέας σύμβασης παραχώρησης, ενώ μένει να δοθεί η τελική έγκριση στο master plan από το ΔΣ της εταιρείας, ώστε μετά να υποβληθεί στα υπουργεία». Οπως είπε, από τους 8 επιχειρηματικούς ομίλους που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, επικαιροποίησαν τις προτάσεις τους 4, χωρίς να αναφερθεί ποιοι είναι αυτοί.

Οσον αφορά τα 10 μεγάλα λιμάνια, τα οποία ήδη είναι Ανώνυμες Εταιρείες, όπως διαρρέεται από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, για να προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, το Ταμείο είναι διατεθειμένο να συμφωνήσει να πηγαίνει το 2% των εσόδων των Οργανισμών Λιμένων στους τοπικούς δήμους και όχι στο υπουργείο Οικονομικών, όπως συμβαίνει σήμερα. Η πρόταση έγινε προς τους προέδρους των Οργανισμών Λιμένων, με τους οποίους συναντήθηκε ο Στ. Πιτσιόρλας την περασμένη βδομάδα. Ο ίδιος ζήτησε από τους προέδρους μέσα σε τρεις μήνες να καταθέσουν τις τελικές προτάσεις τους για τις χερσαίες ζώνες των λιμανιών και τις διεκδικήσεις που έχουν σε αυτές οι δήμοι, προκειμένου να προχωρήσει απρόσκοπτα τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης. Ενώ, στη διάρκεια της συνάντησης, όπως διέρρευσε, έγινε ειδική αναφορά στο Δήμο της Πάτρας, καθώς η αγωνιστική δημοτική αρχή αποτελεί εμπόδιο στην ιδιωτικοποίηση.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ