Τίτλος του 24ου μαθήματος (που ήταν μόνο συμβουλές, γι' αυτό ίσως δεν έφτασε στα χέρια μου) «Μη χάνετε χρόνο». «...Αυτή η σειρά μαθημάτων πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Αθλήματα στην ΕΣΣΔ" και είναι η πρώτη μου δημοσίευση. Το σκάκι είναι ένα αξιοθαύμαστο άθλημα. Παρόλο που πρωτοεμφανίστηκε πριν από 15 αιώνες, τα ξύλινα πιόνια όχι μόνο κράτησαν τη γοητεία τους, αλλά έγιναν ακόμα πιο συναρπαστικά. Η πρόοδος της ανθρώπινης κουλτούρας και σκέψης έχει επηρεάσει το σκάκι. Για εκατομμύρια αρχάριους το σκάκι αποτελεί έναν ευχάριστο τρόπο για να περάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους. Δεν έχουν ιδιαίτερες αγωνιστικές προσδοκίες και απλά συμμετέχουν σε κάποιο τουρνουά, καμιά φορά αναλύουν παρτίδες ή λύνουν προβλήματα. Ωστόσο, υπάρχουν άτομα για τα οποία το σκάκι είναι η ζωή τους. Για εκείνους η σκακιέρα με τα 64 τετράγωνα είναι ένα πεδίο μάχης και το σκάκι μια μυστήρια και δελεαστική τέχνη. Μέσω της ευγενούς άμιλλας δημιουργούνται αριστουργήματα τα οποία θα προκαλούν για καιρό έντονο ενδιαφέρον και οι χαρακτήρες των ανθρώπων - ανάλογα με την αντοχή και τη μελέτη - ή δυναμώνουν ή καταρρέουν». (Συνεχίζεται).
Να θυμίσουμε στους φίλους της στήλης ότι τα 23 μαθήματα επαναδημοσιεύτηκαν στον κυριακάτικο «Ρ» από τις 26 Δεκέμβρη 2010 έως τις 4 Μάρτη 2012 και όποιος θέλει να τα προμηθευθεί να απευθυνθεί στα κατά τόπους γραφεία του «Ρ».
Κατά τη γνώμη μου - εξηγεί ο Κασπάροβ - για να απαντηθεί αυτή η ερώτηση θα πρέπει να μελετηθεί η σύνθεση του περίφημου Τσέχου GM Ρ. Ρέτι Λ: Ρθ8, Στρ. γ6 (2) Μ: Ρα6 Στρ. θ5 (2) Φαίνεται απίθανο ο Ρθ8 να προλάβει το θ5, τη στιγμή μάλιστα που για να δει το δικό του πιόνι στο γ6 χρειάζεται ισχυρό τηλεσκόπιο... Ομως, 1. Ρη7 θ4 2. Ρζ6 Ρβ3 3. Ρε5! (Αν 3... Ργ6 4. Ρζ4!) 3...θ3 4. Ρδ6 θ2 5. γ7 Ρβ7 6. Ρδ7 και ισοπαλία. Το καλύτερο παράδειγμα που τονίζει τη γεωμετρία της σκακιέρας. Η διαγωνική κίνηση του Ρ, ήταν ο πιο κοντινός δρόμος για να προλάβει και τα δύο πιόνια! Μια παρόμοια άσκηση στο διάγραμμα για την προπόνησή σας. Παίζουν τα λευκά.