Σάββατο 2 Απρίλη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΠ
Την άλλη βδομάδα οι τελικές υπογραφές

Στις 8/4 αναμένεται να πέσουν οι τελικές υπογραφές για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ενώ σε πλήρη εξέλιξη είναι οι σφοδροί ενδοκαπιταλιστικοί ανταγωνισμοί για τον έλεγχο του λιμανιού. Σε εξέλιξη είναι και η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, ενώ όπως όλα δείχνουν, η κυβέρνηση αρχίζει να «τρέχει» αντίστοιχες διαδικασίες και για άλλα μεγάλα λιμάνια που προκρίνονται από τα μονοπώλια για την προώθηση των συμφερόντων τους.

Οσον αφορά τον ΟΛΠ, χτες το ΤΑΙΠΕΔ συγκάλεσε έκτακτη γενική συνέλευση για την αλλαγή τριών μελών της διοίκησης που φέρονται να αντιδρούν στον τρόπο ιδιωτικοποίησης (πώληση του 67% των μετοχών). Τις δικές τους αντιρρήσεις όσον αφορά το «μοντέλο» ιδιωτικοποίησης συνεχίζουν να προβάλουν ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Δρίτσας, ο οποίος με επιστολή του στο ΤΑΙΠΕΔ, όσον αφορά την αντικατάσταση των μελών, κάνει λόγο για «πραξικοπηματική διαδικασία», αλλά και ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης. Ενδεικτικά, ο τελευταίος, σε επιστολή του προς το ΤΑΙΠΕΔ, σημειώνει ως «λογικό βήμα ιδιωτικοποίησης» την «προσέλκυση κεφαλαίων μέσω Συμβάσεων Παραχωρήσεων για περαιτέρω αξιοποίηση υποδομών ή υπηρεσιών των λιμένων».

Στο στόχαστρο του κεφαλαίου και τα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια

Σχετικά με τα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, προχτές ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κάλεσε σε σύσκεψη τους προέδρους των Οργανισμών Λιμένων Πάτρας, Ραφήνας, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Κέρκυρας και Λαυρίου. Πρόκειται για τα λιμάνια που στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται στην κατηγορία των «ιδιωτικοποιήσεων σε εξέλιξη».

Στο σχετικό δελτίο Τύπου του Ταμείου, αναφέρεται ότι συζητήθηκαν «τα χρόνια προβλήματα που υπάρχουν μεταξύ των δήμων και των Οργανισμών Λιμένων σχετικά με το θέμα των χερσαίων ζωνών των λιμανιών και των διεκδικήσεων των δημοτικών αρχών. Συμφωνήθηκε χρονοδιάγραμμα τριών μηνών για να παρουσιάσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι τις τελικές προτάσεις τους για την επίλυση των ζητημάτων αυτών».

Να σημειωθεί ότι σε δηλώσεις του, ο εκπρόσωπος του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου ανέφερε ότι «υπάρχει θέμα σε ορισμένες περιοχές με τη χερσαία ζώνη και τις διεκδικήσεις των δήμων, με το πιο γνωστό ζήτημα βέβαια αυτό της Πάτρας, όπου εκεί υπάρχει αντιδικία με τον τοπικό δήμο». Επιβεβαιώνεται, δηλαδή, ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να «καθαρίσει» με τις εκκρεμότητες, προκειμένου να προχωρήσει απρόσκοπτα τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης. Προσπάθεια που σε ό,τι αφορά την Πάτρα... σκοντάφτει στην ξεκάθαρη στάση της αγωνιστικής δημοτικής αρχής, ενάντια σε κάθε ιδιωτικοποίηση.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ