Κυριακή 28 Φλεβάρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ενδεικτική βιβλιογραφία αφομοίωσης της πρότασης του ΚΚΕ για το σχολείο

Παρακάτω προτείνεται ενδεικτική αρθρογραφία για την αφομοίωση της πρότασης για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, που, σε συνδυασμό με τη μελέτη της αρθρογραφίας του «Ριζοσπάστη» που έχει ξεκινήσει για την εκλαΐκευση του κειμένου, δίνει τη δυνατότητα για άντληση παραδειγμάτων και παραπέρα εμβάθυνση.

Απαραίτητα υλικά μελέτης, βέβαια, είναι πρώτα απ' όλα το Πρόγραμμα του ΚΚΕ, καθώς και από το βιβλίο «Θεωρητικά ζητήματα στο Πρόγραμμα του ΚΚΕ» της Ιδεολογικής Επιτροπής της ΚΕ του Κόμματος (κυκλοφορεί από τη «Σύγχρονη Εποχή») τα κεφάλαια 1 και 3.

Χρήσιμα στη μελέτη επίσης είναι τα βιβλία «Για τη διαπαιδαγώγηση του νέου ανθρώπου» των Καλίνιν - Κρούπσκαγια και «Αναπτυξιακή Ψυχολογία και αγωγή του παιδιού» που έχουν εκδοθεί από τον Ομιλο Εκπαιδευτικού Προβληματισμού.

Για την καλύτερη παρακολούθησή της, η παρακάτω πρόταση άρθρων συμβαδίζει με τα αντίστοιχα τρία μέρη του κειμένου για το Δωδεκάχρονο.

Α' Μέρος: Η Αστική στρατηγική για το σχολείο
  • Από την ΚΟΜΕΠ:

-- Σχέση οικονομίας - αστικής πολιτικής στην εκπαίδευση (τεύχος 5/2009).

-- Οι εξελίξεις στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Η δράση του ΚΚΕ (τεύχος 5/2010).

  • Από τον «Ριζοσπάστη»:

-- Οι αντιδραστικές τομές στην εκπαίδευση βλάπτουν σοβαρά την παιδική ηλικία (6/6/2010, σελ. 19).

-- Ο έλεγχος του εκπαιδευτικού ως εργαλείο της αστικής εκπαιδευτικής πολιτικής (3/3/2013, σελ. 14).

-- Βαθιά ταξική και αντιδραστική επίθεση στο σχολείο (1/9/2013 σελ. 11).

-- Η πτώση του μορφωτικού επιπέδου και η υποκρισία της αστικής τάξης (27/7/2014, σελ. 26).

-- Σειρά άρθρων για τις εξελίξεις στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (στα 4σέλιδα «Νεολαία» 13/1/2006, 20/1/2006, 3/2/2016).

  • Από τα «Θέματα Παιδείας»:

-- Λειτουργικός αναλφαβητισμός, η γνώση που δεν αφομοιώνεται, η προσωπικότητα που συμπιέζεται και η έκφραση που αδυνατεί να ορθοποδήσει (τεύχος 1).

-- Τα «αντικειμενικά» τεστ και η αύξηση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση (τεύχος 2).

-- Κριτική θεώρηση των αλλαγών στη διδασκαλία της Χημείας (τεύχος 30).

-- Νέο πρόγραμμα σπουδών για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο (τεύχος 47-48).

-- Η λογοτεχνική παιδεία και το νέο πρόγραμμα σπουδών της Α' Λυκείου (τεύχος 47 - 48).

-- Μια κριτική στο νέο πιλοτικό πρόγραμμα Ιστορίας του Γυμνασίου (τεύχος 47 - 48).

-- Κριτική στο πρόγραμμα σπουδών για τη Νέα, την Αρχαία ελληνική γλώσσα και τη λογοτεχνία (τεύχος 45 - 46).

-- Η διαμόρφωση των βασικών εννοιών της Φυσικής μέσα από τη σχολική διδασκαλία (τεύχος 51 - 52).

Β' Μέρος: Βασικές αρχές του σχολείου των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών
  • Από την ΚΟΜΕΠ:

-- Επίκαιρες παιδοψυχολογικές αντιλήψεις του σοβιετικού παιδαγωγικού συστήματος (τεύχος 2/2004).

-- Η κρίση της σχολικής εκπαίδευσης στην ΕΣΣΔ (τεύχος 4/2004).

  • Από τα «Θέματα Παιδείας»:

-- Η σοβιετική παιδαγωγική εμπειρία - Η επικαιρότητα των βασικών παιδοψυχολογικών αντιλήψεων και αρχών οργάνωσης της σοβιετικής εκπαίδευσης (τεύχος 14).

-- Το μόνο δίδαγμα είναι ότι δε βγάζαμε κανένα μήνυμα (τεύχος 17 - 18).

-- Για την πολυτεχνική παιδεία (τεύχος 39).

-- Η διδασκαλία του Μαρξ και Ενγκελς για την Αγωγή (τεύχος 28).

-- Ζητήματα παιδαγωγικής μόρφωσης σύμφωνα με τους μεγάλους σοβιετικούς παιδαγωγούς (τεύχος 32).

Γ' Μέρος: Ειδικότερα για το γνωστικό - διαπαιδαγωγητικό περιεχόμενο του σχολείου
  • Από την ΚΟΜΕΠ:

-- Το σχολείο και ο ρόλος του κομμουνιστή εκπαιδευτικού στη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς (τεύχος 5/2013).

  • Από τα «Θέματα Παιδείας»:

-- Σύγχρονη Γενική εκπαίδευση - Η μόρφωση των καιρών (τεύχος 6).

-- «Σκέψη και μάθηση», τεύχος 40 και «Εκπαιδεύοντας τον άνθρωπο» (τεύχος 43 - 44).

-- Η λειτουργία του εκπαιδευτικού στο κατώτερο τμήμα του Δωδεκάχρονου σχολείου Βασικής Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (τεύχος 8).

-- Ο φιλόλογος παιδαγωγός στο Ενιαίο Δωδεκάχρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο (τεύχος 9).

-- Ο μαθηματικός παιδαγωγός στο ενιαίο δωδεκάχρονο βασικό σχολείο της γενικής - πολυτεχνικής εκπαίδευσης (τεύχος 12).

-- Η διαμόρφωση των στοιχειωδών μαθηματικών εννοιών (τεύχος 30).

-- Διδακτική προσέγγιση της πρώτης ανάγνωσης (τεύχος 45 - 46).

-- Η διδασκαλία της Γλώσσας στην Α' Δημοτικού (τεύχος 45 - 46).

-- Το παιδικό θέατρο στον πολιτισμό και στην εκπαίδευση (τεύχος 4).

-- Σχολείο και θέατρο (τεύχος 4).

Επίσης, η μπροσούρα «Η Φυσική Αγωγή στην εκπαίδευση. Οι θέσεις του ΚΚΕ», που διατίθεται από τις Οργανώσεις του Κόμματος.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org