Τρίτη 17 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΠΕΤΑΛΟ» ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Παραμένει «λαιμητόμος» για χάρη των ιδιωτών!

Ενα νέο δυστύχημα με πέντε νεκρούς ξεσηκώνει τους κατοίκους της Φθιώτιδας, που απαιτούν την αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου

Ενα πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα που συνέβη το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου στον Καραβόμυλο Στυλίδας επανέφερε ξανά στο προσκήνιο την εγκληματική κυβερνητική πολιτική, η οποία εδώ και πολλά χρόνια δεν αναβαθμίζει το συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Οδού (το λεγόμενο «πέταλο του Μαλιακού»), το οποίο έχει καταντήσει σωστή «λαιμητόμος» για τους οδηγούς, προκειμένου να μη λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς τους ιδιώτες που επρόκειτο να κατασκευάσουν την περιβόητη υποθαλάσσια ζεύξη και θα την εκμεταλλεύονταν για μερικές δεκαετίες!

Το πολύνεκρο τροχαίο έγινε όταν νταλίκα που οδηγούσε ο 25χρονος Κώστας Αδάμος ξέφυγε από την πορεία της και πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, παρασύροντας τέσσερα ΙΧ αυτοκίνητα. Από τη σφοδρή σύγκρουση πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι οκτώ τραυματίστηκαν, μεταξύ των οποίων και ο οδηγός της νταλίκας. Νεκροί είναι η 30χρονη Κατερίνα Πολατίδου, ο 48χρονος Ιωάννης Παπαφωτίου, η 42χρονη σύζυγός του Ευθυμία, ο 13χρονος γιος τους Γιώργος, καθώς και ο 40χρονος Σπύρος Πέτσης. Επίσης σοβαρά τραυματισμένη νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο της Λαμίας η 36χρονη Ευγενία Στεφανίδου.

Το νέο τραγικό περιστατικό έχει ξεσηκώσει τους κατοίκους της Ανατολικής Φθιώτιδας, οι οποίοι θεωρούν ως κύριο υπεύθυνο την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, που εδώ και 6 χρόνια αρνείται να βελτιώσει το «πέταλο» του Μαλιακού και να το μετατρέψει σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, για χάρη των ιδιωτών που θα κατασκευάσουν τη ζεύξη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το λεγόμενο πέταλο του Μαλιακού, το τμήμα της Εθνικής Οδού δηλαδή από τον Αγιο Κωνσταντίνο ως την Πελασγία, έχει κατασκευαστεί το 1962 και από τότε παραμένει ως έχει, προκαλώντας εκατοντάδες πολύνεκρα δυστυχήματα (την τελευταία μόνο δεκαετία έχουν σκοτωθεί πάνω από 100 άνθρωποι και έχουν τραυματιστεί εκατοντάδες). Το συγκεκριμένο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα είναι αρκετά στενό και δε διαθέτει διαχωριστική λωρίδα, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει εκεί τη ζωή τους τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον 20 άνθρωποι!

Οι κάτοικοι της περιοχής πέρσι το φθινόπωρο είχαν κάνει μεγάλες κινητοποιήσεις με πρωτοβουλία του Δήμου Λαμίας, ενώ και σε χτεσινή τους συγκέντρωση απαίτησαν την αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου.

Η τραγική ειρωνεία όμως είναι ότι τώρα πια και το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης κρίνεται ασύμφορο από τους ιδιώτες (το κόστος θα ξεπερνούσε τα 300 δισ. δρχ.) και όπως όλα δείχνουν ναυαγεί οριστικά, αφού επιπρόσθετα αντιμετώπιζε και διάφορα άλλα προβλήματα, όπως η κακή σύσταση του εδάφους του βυθού του Μαλιακού και η μεγάλη σεισμικότητα της περιοχής. Ετσι, οι αρμόδιοι παράγοντες του ΥΠΕΧΩΔΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, σκέφτονται πλέον την αναβάθμιση του «πετάλου» του Μαλιακού, που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει γύρω στα 75 δισ. δρχ. Πόσα αιματηρά δυστυχήματα πρέπει να γίνουν άραγε στο συγκεκριμένο σημείο για να «θεραπευτεί» ο «αλληθωρισμός» των αρμοδίων υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων και σε βάρος της ανθρώπινης ζωής, ώστε να εξαγγείλουν επιτέλους το έργο;


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ