Τρίτη 12 Γενάρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Σήμερα «κληρώνει» για τον ΟΛΠ

Eurokinissi

Σήμερα το μεσημέρι θα ανοίξουν οι δεσμευτικές προσφορές που έχουν κατατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ ΑΕ), στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας που ξεκίνησε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και συνεχίζεται σταθερά και με ακόμη μεγαλύτερη ένταση από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Θυμίζουμε ότι ήδη έχει διαρρεύσει κατά τις προηγούμενες βδομάδες από κυβερνητικές πηγές ότι μόνο η κινεζική COSCO έχει καταθέσει προσφορά, καθώς ο έτερος φερόμενος διεκδικητής, η δανέζικη «Maersk», σύμφωνα με πληροφορίες δείχνει να προτιμά τη δραστηριοποίησή της στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Το άνοιγμα των προσφορών θα πραγματοποιηθεί κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, παρουσία δύο ξένων εμπειρογνωμόνων. Η αξία ολόκληρου του ΟΛΠ έχει εκτιμηθεί στα 350 εκατ. ευρώ από «ανεξάρτητους» εμπειρογνώμονες, οπότε μπορεί να γίνουν ορισμένοι υπολογισμοί για το πού θα κινηθεί η προσφορά της κινεζικής κρατικής εταιρείας. Επίσης, βάσει της συμφωνίας, ο νέος κάτοχος του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ δεσμεύεται να προχωρήσει σε επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.

Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού θα συνοδευτεί και από νέο μοντέλο διοίκησης, αφού αναμένεται μέχρι τον επόμενο Μάρτη να έχει ανακοινωθεί η ίδρυση νέας «Δημόσιας Αρχής Λιμένος», στην οποία θα μεταφερθούν όλες οι μέχρι σήμερα διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ.

Κινητικότητα καταγράφεται, το τελευταίο διάστημα, και για το ζήτημα των υδατοδρομίων, ώστε να αναπτυχθούν επιχειρήσεις μεταφοράς επιβατών με υδροπλάνα. Πληροφορίες που ήρθαν χτες στη δημοσιότητα αναφέρουν ότι κινεζικό επενδυτικό fund ενδιαφέρεται για επενδύσεις στον εν λόγω τομέα. Παράλληλα, ευρωπαϊκά κεφάλαια δείχνουν επίσης να ανταποκρίνονται στην πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ να αναλάβει συντονιστικό ρόλο για την ανάπτυξη του εν λόγω «project», το οποίο η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θέλει να συνδυάσει με ένα γενικότερο πλάνο «αξιοποίησης» των περιφερειακών τουριστικών λιμένων. Μέχρι στιγμής, μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται στη Δυτική Ελλάδα, σε νησιά του Νοτίου Αιγαίου, στην Κρήτη, αλλά και την Αττική. Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να έχουν δημιουργηθεί τους επόμενους μήνες 10 υδατοδρόμια, και σε βάθος τριετίας να αυξηθεί ο αριθμός τους στα 50.

Απαραίτητες οι ιδιωτικοποιήσεις για την καπιταλιστική ανάπτυξη

Στο μεταξύ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στα «Νέα» ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στ. Πιτσιόρλας, χαρακτήρισε τις ιδιωτικοποιήσεις «φαινόμενο παγκόσμιου ενδιαφέροντος» που δεν αφορά μόνο τις αδύναμες αλλά και τις ισχυρές οικονομίες και «έχει να κάνει με τις διαδικασίες της παγκοσμιοποίησης, τη μείωση του πραγματικού ρόλου των εθνικών κρατών στη λειτουργία των οικονομιών και στις αυξημένες ανάγκες απόλυτα εξειδικευμένου management που απαιτούν οι συνθήκες του σκληρότατου παγκόσμιου ανταγωνισμού σε όλους τους τομείς της οικονομίας».

Πρόσθεσε ότι «το πρόβλημα για την Ελλάδα δεν είναι αν αναγκάζεται από τις δανειακές της υποχρεώσεις να προχωρήσει σε ιδιωτικοποιήσεις. Το πρόβλημα είναι αν θα κατανοήσει τις διαδικασίες που καθορίζουν την εξέλιξη των οικονομιών διεθνώς και αν θα μετασχηματίσει τις δομές της δικής της οικονομίας, ώστε να είναι σε θέση να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό και να εξασφαλίσει την ευημερία του ελληνικού λαού. Και οι ιδιωτικοποιήσεις είναι κομμάτι αυτής της διαδικασίας. Αν έτσι δούμε τα πράγματα, τότε όλη η συζήτηση περί ασημικών που τροφοδοτείται και από πολλούς συντρόφους μου, αποδεικνύεται άνευ περιεχομένου».

Ούτε λίγο - ούτε πολύ λέει ότι η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει στις ιδιωτικοποιήσεις ως μια βασική αναδιάρθρωση για την καπιταλιστική ανάπτυξη στην Ελλάδα, αφού δίνει τομείς της οικονομίας στους ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους για να βγάλουν μεγάλα κέρδη, ενώ αυτή η διαδικασία είναι αντικειμενικά απαίτηση για την ανάπτυξη στη βαθιά διεθνοποιημένη καπιταλιστική οικονομία.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ