Παρασκευή 8 Γενάρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΙΝΤΑ ΠΑΝΑΧΑΝΤΕΧ
Η ιστορία της Ναχίντ

Ομορφο, δυνατό γυναικείο πορτρέτο, το ερμηνεύει με φινέτσα κι εκφραστικότητα η πρωταγωνίστρια του «Ενας χωρισμός» (2011), υποστηριζόμενη από γκαλερί καλών δεύτερων ρόλων και λειτουργική σκηνογραφία, με κεντρική θέση στην ίντριγκα. Η ρεαλιστική, πρώτη ταινία της Ιντα Παναχαντέχ, επιτρέπει με νηφαλιότητα και απλότητα, διείσδυση στην κωδικοποιημένη ιρανική κοινωνία, μέσα από το πορτρέτο μιας χειραφετημένης γυναίκας που παλεύει ολομόναχη εναντίον όλων να κερδίσει τη ζωή που θέλει. Η διαζευγμένη Ναχίντ ζει με τον 10χρονο γιο της. Κατά την ιρανική παράδοση τα παιδιά των χωρισμένων ζουν με τον πατέρα. Ο εδώ πατέρας, δέχτηκε να δώσει την επιμέλεια στη μητέρα, με τον όρο ότι αυτή δεν θα ξαναπαντρευτεί. Η συνάντηση της Ναχίντ με έναν καινούργιο άνδρα που θέλει να την παντρευτεί, θα φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή της ως γυναίκας και μητέρας. Οι τρεις άνδρες που την περιβάλλουν, ο πρώην σύζυγος, ο γιος και ο εραστής, συνιστούν τρία άκρα μιας πολυεπίπεδης ζωής, που εκείνη καλείται να αντιμετωπίσει με διπλωματία που ενεργοποιεί την εμπάθεια αλλά ποτέ τη λύπηση, για να κρατήσει τις ισορροπίες...

Στο αγώνα για θεμελιώδη δικαιώματα σε μια άκαμπτη κοινωνία, η Ναχίντ βρίσκεται μπροστά σε ένα δίλημμα: Εάν παντρευτεί αυτόν που θέλει, ρισκάρει να χάσει την επιμέλεια του παιδιού της. Αποφασίζει να πολεμήσει, να μην παραιτηθεί ούτε από το γιο, ούτε από τον εραστή της και αναπόφευκτα ξεσπά οικογενειακή κρίση. Ο πρώην σύζυγος επιμένει στην αποκλειστικότητα, οι οικείοι της αρνούνται ένα νέο ξεκίνημα, ο εραστής απαιτεί γάμο και ένα παιδί τραβιέται ανάμεσα σε δυο γονείς. Η ηρωίδα ενσαρκώνει τη σύγχρονη γυναίκα, ο περίγυρός της, όμως, παραμένει εγκλωβισμένος σε παραδόσεις και κανόνες διαγωγής τόσο αυστηρούς που δεν αφήνουν χώρο σε συναισθήματα. Η σκηνοθέτης μοιάζει να θέλει να δείξει τα πάντα χωρίς εκλείψεις, ώστε ο θεατής να έχει χρόνο να κατανοήσει σε βάθος τη σύνθετη ψυχολογία του γυναικείου ρόλου. Οι σκηνές στους ρυθμούς της καθημερινότητας επαναλαμβάνονται, ενδυναμώνοντας έτσι τη ρεαλιστική προσέγγιση που όμως δεν πέφτει στον υπερθεματισμό...

Με τους: Σαρέχ Μπαγιάτ, Πεζμάν Μπαζεγκί, Ναβίντ Μοχάμεντ Ζαντέχ, κ.ά.

Παραγωγή: «Nahid», Ιράν (2015)


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ