Τετάρτη 6 Γενάρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΒΡΙΔΙΚΟΣ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
Την ιδιωτικοποίησή του «μαγειρεύει» η κυβέρνηση

Αυτό προέκυψε από τη συζήτηση στη Βουλή επί της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε το ΚΚΕ

Με στόχο την προώθηση των σχεδιασμών των επιχειρηματικών ομίλων για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους, η κυβέρνηση ετοιμάζει την ιδιωτικοποίηση μέσω ΣΔΙΤ ή άλλου... «μοντέλου» αξιοποίησης και του υβριδικού ενεργειακού έργου της ΔΕΗ στην Ικαρία. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που δεν επανεκκινεί τις εργασίες οι οποίες έχουν διακοπεί λόγω έλλειψης χρηματοδότησης από το Νοέμβρη του 2014. Η προαναγγελία της ιδιωτικοποίησης του υβριδικού σταθμού έγινε από τον ίδιο τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Σκουρλέτη, από το βήμα της Βουλής, πριν ένα μήνα, όταν κλήθηκε να απαντήσει σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Σταύρος Τάσσος.

Να υπενθυμίσουμε ότι το υβριδικό έργο στην Ικαρία ξεκίνησε το 2009. Αποτελείται από ένα αιολικό πάρκο στη θέση Στραβοκουντούρα, ισχύος 2,7 MW, ένα μικρό υδροηλεκτρικό σταθμό ισχύος 1,05 MW στη θέση Προεσπέρα, ένα μικρό υδροηλεκτρικό 3,10 MW στη θέση Κάτω Προεσπέρα, ένα αντλιοστάσιο ισχύος 3,00 MW στη θέση Κάτω Προεσπέρα και δύο δεξαμενές με επένδυση από οπλισμένο σκυρόδεμα, χωρητικότητας 80.000 μ3 εκάστη (μία στην Προεσπέρα και μία στην Κάτω Προεσπέρα).

Τον περασμένο Οκτώβρη, ο δήμαρχος Ικαρίας, Στ. Σταμούλος, σε επιστολή που είχε στείλει στο γραφείο του πρωθυπουργού και στον αρμόδιο υπουργό τον περασμένο Οκτώβρη, είχε αναφέρει ότι απαξιώνονται από την εγκατάλειψη οι εγκαταστάσεις και κυρίως ο μηχανολογικός εξοπλισμός, με δεδομένο ότι μέχρι το Νοέμβρη του 2014 που σταμάτησαν οι εργασίες, είχε ήδη ολοκληρωθεί το 85% των εργασιών. Προειδοποιούσε, μάλιστα, ότι μεγάλες περιοχές του νησιού κινδυνεύουν από πλημμυρικά φαινόμενα, λόγω των μεγάλων εκσκαφών που έχουν γίνει για την κατασκευή των λιμνοδεξαμενών και του δρόμου που θα συνδέει τους δύο υδροηλεκτρικούς σταθμούς.

«Στο 50% περίπου του μήκους του», επεσήμαινε ο Στ. Σταμούλος, «υπάρχει ακόμα ανοιχτή τάφρος μήκους περίπου 1.600 μέτρων και βάθους 2 έως 2,5 μέτρων, εντός της οποίας έχουν τοποθετηθεί οι αγωγοί, με αποτέλεσμα να εγκυμονούνται σοβαροί κίνδυνοι πρόκλησης ατυχημάτων, καθώς και δημιουργίας πλημμυρικού καναλιού κατά τις έντονες βροχοπτώσεις, όπως συνέβη τον προηγούμενο χειμώνα που γέμισε η τάφρος με λάσπη και έπαθαν ζημιές κτηματικές περιουσίες».

«Θέλουμε ιδιωτικά κεφάλαια» λέει ο υπουργός

Στη διάρκεια της συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Στ. Τάσσος, επισήμανε πως αν και οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) δεν μπορούν να καλύψουν το σύνολο των ενεργειακών αναγκών της χώρας και λειτουργούν με βάση το καπιταλιστικό κέρδος, «παρ' όλα αυτά η ΔΕΗ έκανε ένα σημαντικό υβριδικό έργο στην Ικαρία, συν το δρόμο που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί το έργο αυτό, που καλύπτει σχεδόν το 85% των ενεργειακών αναγκών της Ικαρίας. Είναι ένα έργο συνδυασμός υδατόπτωσης και ηλιακής ενέργειας».

Πρόσθεσε πως «η χρηματοδότηση που απαιτείται για να ολοκληρωθεί το έργο είναι της τάξης των 3 με 4 εκατ. ευρώ και ήδη έχουν δαπανηθεί πάνω από 40 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πραγματικά ότι το συντριπτικό μέρος του έργου έχει ολοκληρωθεί». Ρώτησε να δοθεί εξήγηση για τη διακοπή του έργου και αν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η ιδιωτικοποίησή του, στη βάση της συνολικής αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης για τις ΑΠΕ και συνολικά την Ενέργεια. Απαίτησε την ολοκλήρωση του έργου, αλλά και του δρόμου που το συνοδεύει.

Ο Π. Σκουρλέτης, απαντώντας, ανέφερε ότι είναι «ένα σύνθετο πιλοτικό έργο υβριδικής τεχνολογίας και να είστε βέβαιος ότι προς τα τέλη του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί».

Μπαίνοντας, βέβαια, στη συνέχεια «στο ψητό», ανέφερε ότι προγραμματίζονται αντίστοιχα έργα σε άλλα 4 νησιά και επισήμανε: «Το πρόγραμμα χρηματοδότησης που είχαν, πέρα από τη συμμετοχή του Δήμου, κατ' οίκον κ.λπ., προβλέπει και ιδιωτικά κεφάλαια. Δεν είναι καθόλου κακό το να βρούμε αυτήν τη στιγμή μορφές συμμετοχής τέτοιες που με ένα γρήγορα ασφαλή τρόπο να οδηγήσουν στην ενεργειακή αυτάρκεια των νησιών μας, με δεδομένο ότι σήμερα λειτουργούν σταθμοί με βάση το diesel ή το πετρέλαιο, το μαζούτ, οι οποίοι και ρυπογόνοι είναι και ακριβοί».

Οταν ρωτήθηκε από το βουλευτή του ΚΚΕ: «Δηλαδή τα ιδιωτικά κεφάλαια δεν ενδιαφέρονται για το κέρδος;», η απάντηση που έδωσε ο Π. Σκουρλέτης φανερά εκνευρισμένος ήταν: «Αφήστε τα αυτά. Βεβαίως, αυτά μπορεί να είναι προχωρημένα για τις δικές σας επεξεργασίες, αλλά νομίζω ότι υπάρχουν κι άλλες μορφές ιδιοκτησίας» και «να τα ενθαρρύνουμε τέτοια παραδείγματα», δηλαδή τους επιχειρηματικούς ομίλους!


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org