Πέμπτη 10 Δεκέμβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΝΕΟΛΑΙΑ
Διάλογος στη βάση της στρατηγικής της ΕΕ και του ΟΟΣΑ

Χρηματοδότηση, «αξιολόγηση», αποκέντρωση μεταξύ των θεμάτων του «διαλόγου» που παρουσιάστηκαν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Αποκαλυπτική για το χαρακτήρα και την κατεύθυνση του πολυδιαφημισμένου διαλόγου για την Παιδεία είναι η θεματολογία που παρουσιάστηκε χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και είναι βγαλμένη από τις αξιώσεις της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου για την εκπαίδευση.

Η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής συνεδρίασε χτες, με αντικείμενο τη διεξαγωγή αυτού του διαλόγου. Μέχρι την επόμενη Δευτέρα, τα κόμματα θα κληθούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την οριστικοποίηση της θεματολογίας, ενώ από τον προεδρεύοντα σημειώθηκε πως θα αξιοποιηθούν και τα πορίσματα προηγούμενων αντίστοιχων διαλόγων και θα συγκροτηθούν υποεπιτροπές που θα εξετάσουν ειδικότερα τα ζητήματα.

Στην ενδεικτική θεματολογία που μοιράστηκε από τον προεδρεύοντα της Επιτροπής Κ. Γαβρόγλου ανοίγουν τα ζητήματα της αξιολόγησης, της αποκέντρωσης, της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την «παραγωγή», των ιδιωτών στην εκπαίδευση. Χαρακτηριστικοί τίτλοι είναι: «Διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα» στην εκπαίδευση και «δυνατότητες μείωσης εξόδων», «αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και προσωπικού», «ενιαίος χώρος ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας», «αποκέντρωση της εκπαίδευσης», «διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας», «ρόλος κοινωφελών ιδρυμάτων, ΜΚΟ και άλλων οργανισμών στην εκπαίδευση και έρευνα», «αυτοδιοίκητο διάφορων βαθμίδων» κ.ά. Επανέρχονται, δηλαδή, ζητήματα που αποτελούν χρόνιες αξιώσεις του μεγάλου κεφαλαίου για την εκπαίδευση στο πλαίσιο της επιτάχυνσης των αναδιαρθρώσεων, ενώ πρόκειται για μέτρα που έχουν καταδικαστεί και έρχονται σε αντίθεση με τα αιτήματα του κινήματος και τις ανάγκες του λαού.

«Πρόκειται στην ουσία για τη στρατηγική της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, του λεγόμενου "νέου σχολείου"», σημείωσε στην τοποθέτησή του, σε ό,τι αφορά τη θεματολογία, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής, που εξέφρασε την πάγια θέση του Κόμματος ότι οι εθνικοί και κοινωνικοί διάλογοι ήταν και συνεχίζουν να είναι μοχλοί ενσωμάτωσης, αποπροσανατολισμού και χειραγώγησης των αγωνιστικών διαθέσεων σε όλους τους χώρους είτε αφορά την Παιδεία, την Κοινωνική Ασφάλιση, τα εργασιακά ζητήματα. «Για εμάς η Παιδεία είναι ένα κατεξοχήν ταξικό ζήτημα, πρώτα απ' όλα γιατί είναι βασικός μηχανισμός αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας που τον έχει στα χέρια της η κυρίαρχη τάξη. Αυτό είναι η βάση του δικού μας συλλογισμού και δύσκολα μπορεί να το αντικρούσει κάποιος», σημείωσε μεταξύ άλλων. Τόνισε ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση πάει από το κακό στο χειρότερο, καταρχήν σε ό,τι αφορά τους υλικούς όρους και προϋποθέσεις, σημειώνοντας πως αυτό δεν είναι κάτι αποσπασμένο από τη γενικότερη πολιτική, η οποία εκφράστηκε και με τον προϋπολογισμό της κυβέρνησης που παγιώνει την υποχρηματοδότηση.

Οπως είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, το Κόμμα θα συμμετάσχει στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, ασκώντας το δικαίωμα τοποθέτησης σε όλα τα ζητήματα που τίθενται σε αυτή και ότι αυτό δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να εκληφθεί ως συμμετοχή στο διάλογο, για τον οποίο έχει ήδη τοποθετηθεί το ΚΚΕ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αξιοποιώντας τις «καλές πρακτικές»(2016-03-24 00:00:00.0)
Στο στόχαστρο το «συγκεντρωτικό κράτος»(2016-03-10 00:00:00.0)
Θέλουν να βάλουν βάσεις για «μακροπρόθεσμες» αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις(2016-01-27 00:00:00.0)
Αγώνας για μια πραγματικά λαϊκή Παιδεία(2007-09-16 00:00:00.0)
Απάντηση στην επιστολή ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ για τον «διάλογο» για την Παιδεία(2006-11-02 00:00:00.0)
Ο βασικός στυλοβάτης(1996-02-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ