Πέμπτη 10 Δεκέμβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Ασυντήρητος στόλος και εντατικοποίηση «στο φουλ»

Ο συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ εξηγεί στο «Ριζοσπάστη» ότι σήμερα, από το στόλο των 2.150 λεωφορείων, βγαίνουν για δρομολόγια περίπου τα 1.200. Το ίδιο ισχύει και για τα τρόλεϊ, όπου ουσιαστικά δουλεύουν λιγότερα από τα μισά. Η διαλυτική αυτή κατάσταση προκύπτει από την έλλειψη ανταλλακτικών, που εμποδίζει τη συντήρηση και την επισκευή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τεχνικοί, λόγω της έλλειψης υλικών, χρησιμοποιούν ανταλλακτικά από τα «αποσυρμένα» λεωφορεία, προκειμένου να επιδιορθώσουν αυτά που ακόμα λειτουργούν. Προκύπτουν έτσι ακόμα και ζητήματα ασφαλούς λειτουργίας των συγκοινωνιών για τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό, δηλαδή το λαό, που έρχεται και αυτός αντιμέτωπος με τα προβλήματα που υπάρχουν στις συγκοινωνίες.

Εκτός από το μειωμένο στόλο, μεγάλες είναι οι ελλείψεις και σε προσωπικό. Ο Γ. Κιούσης μάς εξηγεί ότι σήμερα απαιτούνται τουλάχιστον 1.000 επιπλέον οδηγοί και 400 τεχνικοί προκειμένου να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου.

Η μείωση του στόλου και το λιγοστό προσωπικό οδηγούν με τη σειρά τους σε εντατικοποίηση της εργασίας. «Αν μέχρι πριν από λίγα χρόνια γίνονταν, για παράδειγμα, 100 δρομολόγια καθημερινά, σήμερα τα λεωφορεία φθάνουν για να γίνουν τα 60. Για να καλυφθεί μέρος αυτού του κενού, οι διορισμένες από τις κυβερνήσεις διοικήσεις των συγκοινωνιών, βάζουν τους οδηγούς να κάνουν περισσότερα δρομολόγια από ό,τι πριν», λέει στο «Ριζοσπάστη» ο συνδικαλιστής.

Οι εργαζόμενοι «δεν προλαβαίνουν να πάρουν ανάσα» συνεχίζει. Σε πολλές διαδρομές τα δρομολόγια έχουν αυξηθεί για τον κάθε οδηγό από 4 σε 4,5 και 5 καθημερινά. Αυτό σημαίνει ότι οι ολιγόλεπτες ανάσες από δρομολόγιο σε δρομολόγιο και το 20λεπτο υποχρεωτικό διάλειμμα στο πλαίσιο του ωραρίου (σ.σ. τυπικά είναι 7 ώρες και 45 λεπτά, στην πράξη είναι 8ωρο) έχουν πρακτικά καταργηθεί.

Παράλληλα, με τη μέθοδο των «μεταφερόμενων ρεπό» υπάρχουν εργαζόμενοι που δουλεύουν σχεδόν κάθε μέρα. Με το σύστημα αυτό, η διοίκηση καλεί τους εργαζόμενους να δουλέψουν «τώρα που υπάρχει ανάγκη και αργότερα θα τους δοθούν τα ρεπό και οι άδειες που δικαιούνται». Το αποτέλεσμα είναι σε αμαξοστάσιο των μπλε λεωφορείων να κλείσει το 2013 με τη διοίκηση να χρωστά στους εργαζόμενους 1.000 μέρες ανάπαυσης και ένα χρόνο μετά, το 2014, χρωστούσε στο ίδιο αμαξοστάσιο 8.000 μέρες ανάπαυσης!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες (2014-06-18 00:00:00.0)
Προσπαθούν να κάμψουν τις αγωνιστικές διαθέσεις (2011-02-19 00:00:00.0)
Δυσλειτουργίες στους σιδηροδρόμους (2008-02-03 00:00:00.0)
Λεωφορείο εκτός ελέγχου τραυμάτισε εφτά ανθρώπους (2007-07-12 00:00:00.0)
Μια «βόλτα» με λεωφορείο (2004-12-01 00:00:00.0)
Ανθρώπινο λάθος, σύμφωνα με την Αστυνομία (2003-02-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org