Τετάρτη 30 Σεπτέμβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Να ανοίξουν τώρα όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής με το απαραίτητο προσωπικό

Περίπου το 80% των εργαζομένων (εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό) λείπει από τα ειδικά σχολεία, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των σχολείων αυτών να είναι κλειστά ή να υπολειτουργούν. Μπροστά σε αυτή την εκρηκτική κατάσταση, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί προχωρούν σήμερα, στις 10 το πρωί, σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας. Κύριο αίτημα είναι να ανοίξουν τώρα όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής με το απαραίτητο προσωπικό.

Με αφορμή αυτή την κατάσταση, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία επισημαίνει: «Τα κονδύλια για διορισμούς αναπληρωτών είναι μειωμένα σε σχέση με πέρυσι και θα γίνουν αποκλειστικά από προγράμματα ΕΣΠΑ. Ετσι θα "ξεφορτωθεί" ο κρατικός προϋπολογισμός το βάρος δαπανών μισθοδοσίας, προκειμένου να προκύψουν τα ματωμένα πρωτογενή πλεονάσματα που θ' αξιοποιηθούν για την "επανεκκίνηση της οικονομίας" και την έξοδο από την κρίση προς όφελος του κεφαλαίου.

Οι αιώνια περιπλανώμενοι, με εργασιακές σχέσεις - λάστιχο, χωρίς δικαιώματα, αναπληρωτές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δεν ξέρουν πότε και εάν θα εργαστούν φέτος στις δομές της. Παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη - με βάση και τα περσινά δεδομένα - υπάρχει πιθανότητα να γνωρίσουν το δάσκαλό τους ...κατά το Πάσχα. Και ο κατάλογος είναι μακρύς...

Το ψηφισμένο 3ο μνημόνιο, ο προγραμματικός μπούσουλας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, μας λέει ότι η βαρβαρότητά τους δεν έχει τέλος. Ετσι, στο άρθρο 2 του μνημονίου προβλέπεται "ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ". Αλήθεια, από πού περισσεύουν και θα κόψουν;». Και συνεχίζει:

«Χτύπησε το κουδούνι και η πλειοψηφία των ειδικών σχολείων αδυνατεί να υποδεχτεί τους μαθητές. Τα κενά, όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν, αλλά με τις προηγούμενες χρονιές, είναι 1.657, οι πιστώσεις του ΕΣΠΑ μειωμένες και με βάση τις δηλώσεις του υπουργού, οι αναπληρωτές θα ξεκινήσουν από τη β' φάση και βλέπουμε.

Εμείς, οι εργαζόμενοι στην Ειδική Αγωγή, οι γονείς των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γνωρίζουμε καλά τι χρειάζονται και η κάλυψή τους απαιτεί πολλαπλάσια κονδύλια, ειδικευμένο προσωπικό, κατάλληλες δομές και όλα αυτά έχουν κόστος.

Ομως, δηλώνουμε ότι δε θα συμβιβαστούμε και θα διεκδικήσουμε όλα αυτά που δικαιούνται. Γιατί η μόρφωση, η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, η κοινωνική και παραγωγική ένταξη, παρά τις φυσικές και σωματικές δυσκολίες που προσθέτει η αναπηρία, δεν είναι πολυτέλεια, αλλά δικαίωμα του κάθε ανθρώπου. ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ να ανοίξουν όλες οι δομές της Ειδικής Αγωγής, με το απαραίτητο προσωπικό».

Στη σημερινή κινητοποίηση θα συμμετάσχουν και δυνάμεις της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων και του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, επισημαίνοντας ότι όλα όσα γίνονται, στοχεύουν στη συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής και καλούν γονείς και μαθητές να μη δείξουν εμπιστοσύνη στις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, οι οποίες προσπαθούν να ενσωματώσουν και να εκτονώσουν τη δυσαρέσκεια.

Εκπαιδευτικοί, γονείς και αναπηρικό κίνημα προχωρούν σε κινητοποιήσεις στις Περιφέρειες και στο υπουργείο Παιδείας, διεκδικώντας:

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
  • Αμεση, γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού.
  • Αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, που θα διαθέσει κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς, με την αναγκαία χρηματοδότηση.
  • Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
  • Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
  • Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαρχόντων δομών Ειδικής Αγωγής, ώστε ν' ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών και ίδρυση νέων ΣΜΕΑΕ.

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ